איך לבחור יועץ משכנתאות באשדוד?

אחרי שהבנתם שכדאי לכם להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות פרטי, מגיעה השאלה החשובה הבאה: איך בוחרים יועץ משכנתאות?

כמו שבכל תחום, אין פרמטר או קריטריון אחד, אבל בהחלט יש מספר קווים מנחים שרצוי מאוד שיובילו אתכם בקבלת ההחלטה.

יועץ משכנתאות

מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים יועץ משכנתאות

המלצות

אם קיבלתם המלצה על יועץ מחברים או מקרובי משפחה, זו נקודת פתיחה מצוינת. אם אתם מכירים מישהו שכבר עבר את כל התהליך עם היועץ הזה ויצא מרוצה, זה כבר נותן יתרון משמעותי ליועץ הזה על פני יועצים אחרים. אגב, ההמלצה לא חייבת להגיע בהכרח ממישהו שאתם מכירים באופן אישי, המלצות אמיתיות של אנשים זרים הן גם מעידות על היכולות של היועץ.

ידע מקצועי

משכנתא היא תחום מורכב המצריך הבנה מקצועית מעבר להכרת המושגים ותהליך לקיחת המשכנתא. נדרשת פה הבנה בעולם הכלכלה והמימון. לכן, אם ליועץ שאתם בודקים יש ידע והכרה בתחומים אלה, זה יתרון עצום לטובתו (ולטובתכם). זה יכול להיות תואר ראשון בכלכלה, השתלמויות בנושאים כלכליים ומימוניים כאלה ואחרים וכו'.

ניסיון

ידע תיאורטי זה מצוין, אבל זה פשוט לא מספיק בתחום המשכנתאות. לכן, ההעדפה שלכם תמיד תהיה ליועץ עם כמה שיותר ותק וניסיון. ניסיון בתחומים משיקים כמו שוק ההון, ביטוח וכלכלת משפחה, מביא ערך מוסף אבל, ניסיון בתחום המשכנתאות בצורה ספציפית הוא בגדר חובה מבחינתי.

אם המשכנתא שלכם מצריכה התמחות מסוימת למשל: משכנתא לתושבי חוץ, משכנתא לבניה עצמיתמשכנתא הפוכה ועוד, אז ודאו שליועץ יש ניסיון בתחום הזה ספציפית.

איך נמדד ניסיון? על ידי בדיקת הזמן שהוא עובד בתחום, מספר והיקף התיקים בהם הוא טיפל בעבר ואופי העיסוק שלו בתחום המשכנתאות.

עבר בנקאי

בהמשך לסעיף הניסיון והידע, אני חושבת שליועץ שעבד קצת בבנק לפני שהפך לעצמאי, יהיה יתרון על פני מישהו שמעולם לא הכיר את המערכת הבנקאית מבפנים.

זה לא סעיף חובה שאין להתפשר עליו, אבל זה כן יתרון משמעותי.

מנגד, אני אעדיף יועץ משכנתאות שלא עבד בבנק אך יש לו הרבה שנות ניסיון בתחום, מאשר יועץ שעבד בבנק ואין לו כמעט ניסיון בתחום ייעוץ המשכנתאות הפרטי.

חיבור אישי וכימיה

ייעוץ משכנתאות הוא תהליך בו הלקוח מחפש מישהו מקצועי שיוביל אותו בדרך אל המשכנתא הנכספת. 

לכן, כשאתם מוצאים יועץ משכנתאות שהכימיה איתו טובה, הסיכוי שתקבלו את המשכנתא הכי טובה עבורכם, גבוה מאוד. 

לכן, במקרה של יועץ משכנתאות, תסמכו גם על הבטן שלכם ולא רק על הנתונים היבשים.

הגודל

ישנם בשוק המון יועצי משכנתאות העובדים באופן עצמאי עם צוות קטן, או ככאלה שעובדים כחלק מחברה גדולה יותר.

בדרך כלל, עדיף לעבוד עם יועץ שיוכל להציע לכם חלופות אם הוא אישית לא יכול לתת לכם מענה באותו רגע (כלומר, יועצים שהם חלק מחברה קטנה/ בינונית או גדולה ולא עובדים לגמרי לבד). 

כולנו בני אדם ולכולנו יש בלת"מים (בלתי מתוכנן). ברגע שבוחרים ללכת עם יועץ שעובד לבד, אתם לוקחים סיכון שברגע האמת יהיה משהו לא מתוכנן והוא לא יוכל להיות איתכם. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: