מי עונה על ההגדרה של מסורבי משכנתא?

חולמים לרכוש דירה? ההתנהלות הכלכלית שלכם לא היתה משהו בתקופה האחרונה? חוששים לקבל סירוב משכנתא? אתם נוהגים בחוכמה. תמיד עדיף לחשוש עשר פעמים מסירוב, ולא לקבל סירוב אפילו פעם אחת. עצם קבלת הסירוב, עלולה לפגום לכם בדירוג האשראי. מה זה משכנתא למסורבים? מי עלול להיות מסורב משכנתא? כל מה שרציתם לדעת. 

משכנתא למסורבים - הסבר קצר

משכנתא למסורבים בהגדרה קצרה – זו משכנתא למי שקיבל בעבר סירוב משכנתא. כלומר, אם הגשתם בקשה לקבל משכנתא, ונעניתם בסירוב, המשכנתא שתקחו אחרי הסירוב, נקראת משכנתא למסורבים.

ברוב המקרים, מי שמקבל סירוב בבנק אחד, יקבל תשובה זהה גם בבנק נוסף. למה? כל הבנקים שואבים את המידע הפיננסי עליכם, מאותה מערכת לאיסוף נתונים. ולכן, אם בנק אחד ראה שחזרה לכם הוראת קבע, גם בנק שני יראה את אותו נתון. ולא רק זאת, בבנק השני, יראו גם את הסירוב שכבר קיבלתם בבנק הראשון. 

לאשר או לסרב - אילו פרמטרים בודק הבנק? 

  • הכנסה יציבה – הבנק מבטח את הכסף שלו על ידי מספר בדיקות שהוא עורך בתיק שלכם. הראשונה שבהם היא מה מצב ההכנסות שלכם. אם אתם שכירים, הבנק ידרוש ממכם להגיש לו לבדיקה את שלושת התלושים האחרונים שלכם, ואם אתם עצמאיים, הוא יבקש ממכם את שומת המס האחרונה.
  • יחס החזר – אחרי שיש לכם הכנסה, הבנק בודק האם ההכנסה שלכם מספיקה כדי לכסות את המשכנתא אותה תצטרכו לשלם. מהי הכנסה מספיקה בשביל הבנק? ההכנסה צריכה להיות גדולה פי שלוש מהמשכנתא העתידית שלכם.
  • טאבו – לפני שהבנק משחרר לכם כסף, הוא רוצה לדעת שהבטוחה עליו הוא מסתמך, ותמורתה הוא נותן לכם את הכסף, רשומה בצורה תקינה במקורות המידע הישראליים. אם הרישום בטאבו לא כתוב בצורה חוקית, לא תהיה משכנתא.
  • הון עצמי – לפני שהבנק מאשר הלוואה, הוא צריך שתוכיחו לו שיש לכם הון עצמי. כמה הון עצמי צריך כדי שהמשכנתא תאושר? 25% משווי הנכס. שימו לב, ברכישת דירה ישנן הוצאות נלוות רבות. ולכן, גם אם יש לכם הון עצמי מדויק, אל תשכחו לנכות ממנו את הוצאות התיווך, עורך דין, שמאות שיפוץ הובלה וזו רק תחילת הרשימה…
  • דירוג אשראי נמוך – דירוג אשראי נקבע על פי ההתנהלות הכלכלית שלכם. הוא עלול לרדת מדברים זוטרים, כמו הוראת קבע שחזרה באופן חד פעמי, ועד לעבר של פשיטת רגל. 

חוששים שהסיכוי שלכם לקבל סירוב משכנתא גבוה? 

הכירו את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד שיתנו לכם יד בכל התהליך של לקיחת המשכנתא שלכם. סירוב משכנתא עלול לגרום לכם לצורך של לקיחת משכנתא בגוף חוץ בנקאי, וחבל. הקליקו כאן כדי לפגוש את המומחים שלנו שיבנו לכם תמהיל משכנתא נוח ומותאם במיוחד עבורכם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: