הציעו לכם לקחת משכנתא חוץ בנקאית?למה כן ולמה לא?

השאיפה של כל לווה ולווה צריכה להיות שהמשכנתא שלו תילקח מבנק ולא מגוף חוץ בנקאי, ולא בגוף חוץ בנקאי. אם מישהו הציע לכם לקחת משכנתא חוץ בנקאית, מסתבר שיש לו אינטרסים עם הגוף החוץ בנקאי. משכנתא חוץ בנקאית היא משכנתא גמישה, עם תנאים מאוד נוחים, אבל הריביות? בשמיים. ברגע שהריביות כל כך יקרות, שום דבר לא יהיה שווה את זה, אפילו פריסת תשלומי משכנתא למשך ארבעים שנה לא תהיה שווה את זה. 

מה ההגדרה של משכנתא חוץ בנקאית? 

משכנתא חוץ בנקאית, זו משכנתא שלא נלקחת בבנקים, אלא אחד מהגופים הפיננסים במדינת ישראל. הבנקים הם עמוד התווך הכלכלי של מדינת ישראל. בשל כך, המדינה מקיפה את ההתנהלות של הבנקים בכללי רגולציה רבים. אותה רגולציה שומרת על הבנקים, לבל יקחו סיכונים גדולים מדי. אבל היא גם שומרת על זכויות הלווים. 

לעומת זאת, הגופים החוץ בנקאיים, אלו הם גופים הנותנים שירותים פיננסים, אך לא כפופים לשום חוק. הם יכולים לתת הלוואות גם ללקוחות שמעמידים את הקרן בסיכון גבוה במיוחד, הם יכולים לפרוס את המשכנתא למספר שנים כמעט בלתי מוגבל, וכן הלאה. 

משכנתא חוץ בנקאית היא משכנתא שנלקחה באחד מהגופים החוץ בנקאים. 

מי הם הגופים החוץ בנקאים?

חברות ביטוח, חברות פרטיות, וכן כל בן אדם שיש לו הון יכול להעמיד את הכסף שלו להלוואה, אחרי שהוא מקבל את הרישיון המתאים ממשרד הכלכלה. 

מתי כדאי לפנות לגופים אלו? 

כאשר אין מוצא והבנקים לא מאשרים לתת הלוואה, הגופים החוץ בנקאים יהיו הכתובת הנכונה. שימו לב, גם זה בעירבון מוגבל מאוד. הלוואות גופים חוץ בנקאים הן יקרות מאוד. ולכן, גם אם לקחתם הלוואה בגוף חוץ בנקאי, על מנת להצליח להגשים את חלום רכישת הדירה שלכם. ביום בו דו"ח נתוני האשראי שלכם מדורג גבוה יותר, תרוצו למחזר את המשכנתא שלכם, ולהפוך אותה למשכנתא בעלת ריביות נמוכות הרבה יותר, דרך אחד הבנקים בישראל. 

מה זה דו"ח נתוני אשראי? 

דו"ח נתוני אשראי הוא דו"ח שמפרט את רמת ההתנהלות הכלכלית שלכם. במדינת ישראל יש מערכת שאוספת נתוני התנהלות אשראית בכל עת. כאשר אתם מתנהלים נכון, הדו"ח שלכם מדורג גבוה, ברגע שחגגתם מעט, דירוג האשראי שלכם נפגע וניקוד הדו"ח שלכם ירד. 

מסורבי משכנתא רבים, שלא הצליחו לקבל משכנתא בגין התנהלות לא נכונה ודירוג אשראי נמוך, אם לקחו משכנתא חוץ בנקאית ועמדו בתשלומים, דירוג האשראי שלהם אמור לעלות. אם במשך תקופה של שנה הצלחתם לשלם בתאריך בו התחייבתם, את ההלוואה לגוף חוץ בנקאי, דירוג האשראי שלכם אמור לעלות, עד לרמה המקסימלית. 

ברגע שדרוג האשראי שלכם מספיק גבוה, חבל על הכסף שאתם משלמים תמורת הריביות לגוף חוץ בנקאי והגיע הזמן להפוך את המשכנתא לפנים בנקאית. 

הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד תתן לכם יד בכל תהליך גיוס המימון לרכישת הדירה שלכם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: