ריבית המשכנתא הולכת להתייקר!

מאז שפרצה מגפת הקורונה אל תוך חיינו לפני כשנתיים, החלו המחירים להתייקר. אם לפני שנתיים ואפילו שנה וחצי היה משתלם למחזר משכנתא בגלל שפל הריביות, והמחיר הנמוך תמורת הלוואה למימון דיור, כיום, זה כבר סיפור. ברור שמי שהמשכנתא שלו מאוד לא אטרקטיבית, בלי קשר לריביות שהיו בתקופה בה לקח את המשכנתא, יהיה שווה לו למחזר משכנתא, אבל מי שלקח משכנתא יחסית זולה, אם ימחזר משכנתא היום, רק יפסיד מהתהליך והוא ישלם יותר תמורת ההלוואה שלו. 

מה זה אומר שיש עליית ריביות? 

זה אומר שלא רק על הדירה אתם משלמים מחיר יקר, אלא גם על ההלוואה לצורך רכישת הדירה. אנשים שלוקחים על עצמם משכנתא, כאשר הם בקושי יכולים לאפשר את זה לעצמם, מבחינת גובה ההכנסות שלהם, יעשו עכשיו חושבים אם הם מסוגלים לקחת על עצמם התחייבות להלוואה כל כך יקרה. 

אם אתם לא נמצאים בתוך עולם המשכנתאות ועוד לא יצא לכם להבין מעולם מהי משכנתא 'על אמת', חשוב שתדעו כי כאשר לוקחים משכנתא, משלמים אותה בכפולות, כלומר על ההלוואה אתם מחזירים תוספת ריביות. במצב כזה, מה יהיה אחרי עליית הריביות? 

למה הבנקים לוקחים מחיר כל כך יקר על משכנתאות? 

קודם כל, הם רוצים להרוויח. הבנקים מכוסים ברגולציה של מדינת ישראל. ובכלל, רבים חושבים שהבנקים הם גופים ממשלתיים. וזה ממש לא נכון. כל בנק כשלעצמו, רוצה להרוויח כמה שיותר, ולכן הם מפרסמים כל כך הרבה, כדי למשוך לעצמם לקוחות רבים ככל הניתן.

בנוסף לכך, לבנקים עצמם גם עולה הכסף שהם מלווים לכך. הכירו את הפירמידה הבנקאית. בנק ישראל מעמיד כסף לרשות הבנקים, הבנקים קונים את הכסף מבנק ישראל, ריבית זו נקראת ריבית בנק ישראל. והלווים – אזרחי ישראל מלווים כסף מהבנקים השונים בארץ, משלמים ריבית לבנקים, כך שלבנקים נשאר רווח. כלומר, אתם משלמים גם את הריבית שבנק ישראל דורש מהבנקים, וגם את המרווח שכל בנק מחליט לעצמו. ולכן זה יוצא יקר. 

האם יש דרך להוזיל את הריביות? 

כאשר לווה מגיע לקבל הלוואת משכנתא בלי ליווי פרטי שהוא לוקח, הוא עלול לקבל ריביות משכנתא מאוד יקרות במשכנתא שלו. ואילו כאשר לווה לוקח איתו יועץ משכנתאות שייצג אותו בפני הבנקים ההלוואה תהיה זולה בהרבה, בגלל המקצועיות של יועץ המשכנתאות, שיודע להתמקח על הריביות, ומכיר את השפה הבנקאית והדרכים היעילות להוזלת משכנתאות. 

רוצים להיות בטוחים שהמשכנתא שלכם זולה? אל תפרגנו לבנקים להרוויח על חשבונכם! הכירו את חברת המפתח למשכנתאות אשדוד שתעזור לכם לתכנן עתיד מושלם לפי החלומות שלכם. הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: