עמלת פירעון מוקדם מצטמצמת לגבייה אחת בלבד

מכירים את המושג של עמלת פירעון מוקדם? זוהי עמלה יקרה שמורכבת מכמה סוגים של עמלות. עמלה זו היא כעין קנס המוטלת על מי שממחזר משכנתא. בעלי משכנתאות רבים המעוניינים למחזר משכנתא למשכנתא משתלמת יותר מזו הקיימת להם היום, נרתעים מלמחזר מאחר והם לא רוצים לשלם כל כך הרבה כסף על עמלות הפירעון מוקדם. ודאי אתם בטוחי כי אנחנו מדברים על עמלה של 5,000 שקלים. אבל לא. עמלת היוון על פירעון מוקדם יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. כן, כן קראתם נכון.

למה גובים על משכנתא אחת כמה פעמים עמלת פירעון מוקדם

עד היום הבנקים גבו כמה פעמים עמלה תפעולית על פירעון מוקדם. איך זה יכול להיות? איזו סיבה יש להם לעשות זאת? אז כך. בעבר בן אדם שרצה לקחת משכנתא לקח את המשכנתא שלו, הבנק קבע לו מה גובה הריבית, ולהתראות. היום זה לא כך. בנק ישראל מחייב כל לווה לשלב את סכום המשכנתא שלו על פני כמה מסלולים. כלומר, על הלווה לחלק את סכום המשכנתא שלו לכמה חלקים, לאו דווקא שווים, ואת כל אחד מהחלקים לשלב בתוך מסלול משכנתא אחר. לדוגמא, מסלול ריבית הפריים, מסלול ריבית קבועה, מסלול ריבית קצ"מ ועוד. 

מה טוענים הבנקים? כאשר מגיע אלינו לווה הרוצה להחזיר את ההלוואה שלו בטרם הזמן או לווה הרוצה למחזר משכנתא, אנחנו רואים את ההלוואה כאילו יש כאן כמה הלוואות ולכן אנו גובים לו עמלה תפעולית נפרדת על כל אחד ואחד ממסלולי המשכנתא הקיימים אצלו.   

מהיום זה כבר לא כך. לא משנה כמה מסלולים מכיל תמהיל המשכנתא שלכם, תמיד הוא הבנקים יגבו ממכם רק עמלת פירעון תפעולית אחת. 

מה דינו של מי שכבר שילם כמה עמלות?

כעת נמצא בבית המשפט המרכזי תיק תביעה נגד כמה בנקים כנגד גביית יתר של עמלות פירעון מוקדם אצל כמה לקוחות. בינתיים בית המשפט אסר על הבנקים לגבות מהלקוחות הבאים כמה עמלות. ומסתבר כי יאלצו את הבנקים להחזיר את הכספים שלקחו שלא בצדק מלקוחות שכבר גבו מהם את העמלות המיותרות. אבל זה עוד לא סופי. 

מה הולכת להיות ההוזלה בפועל של עמלת הפירעון המוקדם? 

ההוזלה היא לא משמעותית . היא עומדת על כמה עשרות שקלים. מאכזב. עמלת הפירעון המוקדם יקרה לא בגלל עמלה תפעולית אלא בגלל עמלת היוון. עמלת היוון זו עמלה על ההפרשים שבין גובה הריביות במשק הישראלי בזמן שהבנק שחרר לכם את המשכנתא לבין הריביות הקיימות במשק ביום בו אתם מחזירים את המשכנתא שלכם. אבל עמלה תפעולית היא משהו בסדר גודל של 60 שקלים. אומנם כאשר גובים 60X4 זה יוצא 240 שקלים. אבל לא על זה אתם הולכים להפוך לאנשים מאושרים. 

רוצים לדעת עוד? 

אתם מוזמנים לפנות למומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד שישמחו להעניק לכם שירות מכל הלב של ייעוץ משכנתאות. אצלינו שירות הוא מקצועי, אמין ויעיל. כי המומחים שלנו נבחרו בקפידה על ידי מנהלי החברה הבחירים בתחום זה של בנק, משכנתא, ריביות וכל מה שקשור לכסף. צריכים עזרה? תקבלו אותה ובגדול. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד.  

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: