מתי הבנקים עונים בסירוב לבקשת משכנתא?

חולמים לרכוש דירה בהקדם האפשרי? הבנק טרפד לכם את התוכניות? אם מעניין אתכם לשמוע על מקרים נוספים של סירובי משכנתא, מצאתם את הכתבה הנכונה. 

מדוע הבנקים לא מאשרים לתת משכנתא? 

כולם יודעים שהבנקים מרוויחים כסף טוב על כל משכנתא שהם נותנים ללווים. למה אם כן הם מסרבים לתת משכנתא? זוהי שאלה מצוינת. הבנקים מבחינתם, היו מאשרים משכנתאות רבות, אבל בנק ישראל נושף בעורפם, ולא מאפשר להם לאשר משכנתאות שלא עוברות את כל כללי הרגולציה המחמירים ביותר. 

מהן הדרישות של בנק ישראל מהבנקים? 

  • יכולת החזר – ההכנסה של הלקוח, צריכה להיות פי שניים מההחזר החודשי של המשכנתא שלו. אם לא, אין משכנתא. 
  • הון עצמי – אחוזי המימון של הבנק מוגבלים. זוג שאין לו הון עצמי מספק על מנת להשלים לאחוזי המימון הבנקאי, לא יקבל אישור משכנתא. 

שתי הדוגמאות האלו, הן רק מדגם קטן מתוך דרישות רבות של בנק ישראל. 

מבחינת הבנקים הם היו שמחים לתת משכנתא לבעלי יכולת החזר נמוך. למה? כי ככל שההחזר החודשי נמוך יותר והפריסה לשנים היא גבוהה יותר, כך הם יכולים לגבות ריביות יקרות יותר. אבל ברגע שבנק ישראל לא מאשר, לבנקים אין אפשרות לאשר משכנתא כזו.

באילו מקרים הבנקים מסרבים לתת משכנתא? 

בשני המקרים הקודמים. וכן במקרים של פש"ר, תיק בהוצאה לפועל שעוד לא טופל, טאבו הרשום בצורה לא מקובלת, מסמכים שלא משקפים את המציאות וכדו'. 

ישנה נקודה נוספת ומשמעותית ביותר, דירוג אשראי נמוך. ההתנהלות הכלכלית שלכם, מדורגת באופן אוטומטי על ידי המערכת לאיסוף נתוני אשראי. אנשים רבים, גם כאלה שההתנהלות שלהם בסדר גמור, אך פעם אחת טעו, עלולים להיות מסורבי משכנתא. מי שחזר לו צ'ק, מי שהגיע למינוס (אפילו אם מדובר במקרה חד פעמי שלא חזר על עצמו) וכו' מקרים כאלו ואחרים, עלולים לגרום למבקש ההלוואה להיתקל בסירוב. 

איך תעזרו לבנק לתת לכם אישור עקרוני? 

הבנקים, כפי שכבר הזכרנו, רוצים לאשר כמה שיותר משכנתאות. אם תגישו להם את התיק בצורה הנכונה, הסיכוי שלכם לקבל אישור עקרוני למשכנתא, הוא גבוה במיוחד. חזרו לכם כמה צ'קים? אם יש לכם סיבה מוצדקת לכך, תוכלו להגיש את התיק שלכם, דרך יועץ משכנתאות המתמחה במשכנתאות למסורבי משכנתא, יועץ משכנתאות כזה, יעלה את הסיכוי שלכם לקבל אישור עקרוני בעשרות אחוזים. 

שימו לב, יועץ משכנתאות למסורבי משכנתא, הוא לא קוסם, הוא פשוט יודע את המלאכה. 

הקליקו כאן כדי לפגוש את מומחה למסורבים.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: