משרד השיכון לא עומד בהתחייבות שלו לגבי תוכנית מחיר מטרה

על מחיר מטרה אנחנו מרבים לשמוע לאחרונה, אבל כנראה שכדאי לכולנו להתחיל להוריד פרופיל ולהירגע מתוכנית מחיר מטרה. מה התחייבו במשרד השיכון לגבי תכנית מטרה? ובמה הם אכזבו את הקהל? כל העדכונים כאן בפוסט. 

מה הבטיח אלקין במסגרת תכנית מחיר מטרה? מה הבטיח אלקין במסגרת תכנית מחיר מטרה? 

שר השיכון לא גמר לדבר על כך שבעתיד הקרוב מייד כאשר תוכנית מחיר מטרה החדשה- ישנה תכנס לתוקף, הוא יעמיד מכרזים בכל עיר ועיר מערי הארץ שתעמוד בקריטריונים. חשוב להבין כי ערים רבות בארץ לא עונות להגדרה של תוכנית מחיר מטרה.

כלל הסף של תוכנית מחיר מטרה הוא שמחיר הדירה למטר באותה עיר לא יעלה מעל עשרים אלף ש"ח. המכרזים של תוכנית מחיר למשתכן לעומת זאת, כן היו בכל ערי הארץ ואפילו בערי יוקרה. 

שר השיכון אף הכריז כי למרות שלמדינה הרבה יותר שווה למכור דירות במחיר הרגיל שלהן, היא מוכנה לבוא לקראת הזוגות הצעירים הזכאים להיכנס להגרלות של מחיר מטרה, ולאפשר להם לרכוש דירות במקומות איכותיים בארץ, במחיר זול יותר. 

איך התקדמה תוכנית מחיר מטרה בפועל? 

למעשה, כעת תוכנית מחיר מטרה כבר אמורה לצאת לדרך, אבל משום מה מכרזים שהיו אמורים לצאת לאור, יצאו, אך לא במסגרת תוכנית מחיר מטרה, אלה במחירים מופקעים של דירות יוקרה. איפה זה קרה? בנתניה. היה מגרש שעד כה היה מקום אחסון האשפה של העיר, בו עומדים להקים בקרוב בנייני מגורים. בניינים אלה יהיו עם נוף ישיר לים ויעשירו את כל האזור, עלי די הבאת אנשים בעלי יכולת לעזור. כמובן שכל מי שיתעסק עם מכירת הדירות הללו, יעשה מכך את עסקת חייו. 

אחרי שהמדינה קיבלה תאבון, משום מה היא שכחה שהיא מוכנה לוותר על הכנסות לטובת אזרחים שיצליחו להיות בעלי דירות באזורים מבוקשים של הארץ. בשביל להבין למה למדינה כל כך קשה לרדת מהעץ, ולהתחיל במימוש תוכנית מחיר מטרה, אתם צריכים לראות את המספרים בעיניים שלכם: הפרויקט המדובר בנתניה במחירים הרגילים שלו, לעומת אותו פרויקט בדיוק כאשר 60%-65% מהדירות שלו משווקות דרך תוכנית מחיר מטרה – מביא למדינה רווחים של מיליון ושבע מאות אלף שקלים יותר לכל דירה!

רוצים לצבור הון עצמי? תתחילו לחסוך

לפני שאנחנו מתחילים בתרוצים, בואו תבינו את הכללים שנקבעו מראש: הכלל הבסיסי אומר שפרויקטים יקומו רק בערים שהמחיר למטר לא עולה על 20,000 ש"ח. 

וכאן הגענו לשלב התירוצים. משרד השיכון טוען כי מחיר הדירות למטרים בשוק החופשי הינו הרבה יותר מהנדרש לתוכנית מחיר מטרה, ולכן הוא לא מוכן לשווק את דירות היוקרה בנתניה בהנחה. בעוד שלא כך הם פני הדברים.

מתעניינים ברכישת דירה? רוצים לקבל משכנתא טובה? יועץ משכנתאות תותח זה מה שאתם צריכים! הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: