משפרי דיור? מוזמנים לגרור לבית שלכם גם את המשכנתא

מקובל כאשר עוברים דירה להעביר את רוב החפצים יחד אתכם. למה לא? זה דברים ששייכים לכם. המשכנתא שלכם היא משכנתא מיוחדת לכם. ואם לקחתם אותה בזמן שהיו ריביות מדהימות שהיום לא קיימות כלל. אסור לכם למחוק את המשכנתא הזו ולהתחיל משכנתא חדשה כי יש לכם ריביות שהיום לא תצליחו למצוא בשום מקום. 

 

עוברים דירה? עוברים יחד עם המשכנתא? הכתבה הבאה נכתבה עבורכם. 

איך יודעים אם המשכנתא היא עם ריביות טובות? 

זה לא סוד. אתם יכולים להוציא מהבנק בו יש לכם משכנתא, דו"ח יתרת חוב בו יפורטו כל הפרטים של המשכנתא שלכם. תמהיל המשכנתא שלכם יהיה כתוב בצורה ברורה. יופיעו בו כל הנתונים שמרכיבים את המשכנתא שלכם. הכל הכל הכל. החל ממספר שנות ההלוואה, לוח הסילוקין, התשלום החודשי, המסלולים בהם יש לכם את ההלוואה ועוד ועוד. הסתכלות קצרה בתמהיל המשכנתא שלכם, ויועץ משכנתאות יודע לומר לכם במדויק האם כדאי לכם לגרור את המשכנתא או שאולי זו ההזדמנות שלכם לבצע מחזור משכנתא. 

מה זה גרירת משכנתא? 

הבנק נותן אופציה ללווים שלו שגם במצב של החלפת הבטוחה – מעבר דירה, הם יכולים להמשיך ולשלם את אותה משכנתא. איך עושים את זה? הרי בדרך כלל משפרי דיור זה אנשים שסכום המשכנתא שלהם יעלה בגלל שהם רוכשים בית יותר גדול במקום יותר אטרקטיבי? התשובה לכך היא שגם עם גרירת המשכנתא הבנק נותן אפשרות להרחיב את סכום המשכנתא שלכם. אבל את הריביות הוא לא ישנה לכם. וזה היתרון הגדול. כי אם יש לכם ריביות טובות, חבל שתפסידו אותם. 

קחו בחשבון שעלולים להיות הבדלים של מאות אלפי שקלים בין משכנתא של אדם אחד לבין משכנתא של אדם שני, וזאת על אף העובדה שהם לוו מהבנק את אותו סכום כסף. 

מה גרם לשינוים החדים בריביות המשכנתא של הלווים בישראל? 

בנק ישראל לא משנה חוקים אחת לחמש שנים. כל הזמן אנשיו פועלים כדי למצוא איך ניתן להקטין סיכונים, איך ניתן לאזן עוד ועוד את המצב הכלכלי במדינת ישראל. איזון המצב הכלכלי אינו נתון שאנחנו כאזרחים פשוטים יכולים להבין אותו, כי הוא בנוי ממכלול דברים. אבל אחד הדברים שבנק ישראל החליט לפני כעשור כי זה ממש מוגזם והאיזון חייב לבוא על קנו, זה בנוגע לריבית הפריים. 

ריבית הפריים היא ריבית המשתנה מדי חודש. בעשרים השנים האחרונות ריבית זו נמצאת על ציר ירידה מתמיד. מה שאומר שמאוד שווה לקחת את המשכנתא בריבית זו. אבל בנק ישראל קלט לפני כתשע שנים שהוא לא יכול להמשיך לתת לאנשים לקחת את המשכנתא שלהם בריבית משתנה הנמצאת בסיכון כל הזמן. ולכן, הוא החליט להגביל את האפשרות לקחת ריבית פריים. מאותו יום ניתן לקחת רק שליש מסכום המשכנתא במסלול של ריבית המשתנה כל תקופה קצרה. לפני כחצי שנה הוסרה המגבלה הזו, וכיום ניתן לקחת שני שליש מסכום המשכנתא בריבית פריים. 

זה רק שינוי אחד לדוגמא מתוך שינויים רבים שמתפרסמים כל העת. 

לסיכום,

משכנתא היא דבר דינמי. אם היא לא מתאימה לכם אחרי כמה שנים, אתם יכולים למחזר אותה ולשנות את הנתונים שלה כך שהם יתאימו לכם כפי שאתם היום. אבל אם היא כן מתאימה לכם וחבל לכם למחזר משכנתא, אתם יכולים לגרור אותה לכל מקום אליו תעברו. כמובן כל עוד היא בתחומי ארץ ישראל.

המפתח למשכנתאות אשדוד - זה מה שאתם צריכים

אנו חברה המתעסקת עם כל הפרוצדורות הפיננסיות שלכם. ייעוץ משכנתאות זה אחד מהשירותים הכי חזקים שאנחנו נותנים ללקוחות שלנו. כי זה המוצר הכי מבוקש היום בשוק. ברוך ד' אנחנו רואים הצלחות רבות. ועם כל שבוע שעובר מצטרפים עוד ועוד לאנשים למעגל הלקוחות המרוצים שלנו. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: