משכנתא הפוכה וכל מה שצריך לדעת

כל אחד מאיתנו רוצה לחיות בשמחה. מה יעשו המבוגרים שבינינו שנגמרת להם הפנסיה והחיים שלהם ברוך ד' ממשיכים כרגיל? מאיפה יהיה להם כסף? בגילם המתבגר הם לא יחפשו עכשיו עוד מקור הכנסה… בדיוק בשביל זה יש משכנתא הפוכה. איך לוקחים משכנתא הפוכה? האם זה דבר משתלם? איך זה עוזר למבוגרים מחוסרי קצבת פנסיה חודשית? כל התשובות בכתבה הבאה. 

משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה זו משכנתא לגיל המבוגר או יותר מדויק, לבני שישים ומעלה. כל מבוגר שיש לו דירה על שמו יכול לשעבדה לגוף מלווה ולקבל תמורת שיעבוד זה משכנתא. את המשכנתא לוקחים רוב רובם של הלווים בצורה של פעימות חודשיות. כך שהם מתפרנסים על חשבון הנכס שלהם. איך מסלקים הלווים את ההלוואה שלהם? אחרי המוות. נשמע גרוע? המשיכו לקרוא ותבינו טוב יותר. אחרי פטירת הלווים, הבנק דורש לקבל אליו את החוב שיצרו אצלו הלווים. הוא פונה ליורשים ומבקש מהם להחזיר את הכסף או על ידי מכירת הדירה ולקיחת היתרה לעצמם, או על ידי הבאת הון עצמי. כמובן שאם אין יורשים הבנק עושה את כל התהליך על ידי כונס נכסים. 

בסך הכל, למרות שזה נשמע מרתיע, בעיקר למבוגרים שלא בנוים לקבל שיטות חדשות, משכנתא הפוכה התקבלה מאוד בקרב הציבור הישראלי. 

למה התעורר הצורך במשכנתא הפוכה? 

הרי עד היום לא היתה משכנתא הפוכה, וכולם הסתדרו בלי זה? אז כך. תוחלת החיים עולה כל הזמן, בעוד שהפנסיה של המבוגרים הולכת ואוזלת. מדינת ישראל שלא הייתה מעוניינת שיפלו עליה כל כך הרבה מבוגרים שצריכים את עזרתה, ייבאה רעיון פיננסי חדש (העתיקה אותו ממדינות אחרות), משכנתא הפוכה. 

האם יש קונים למוצר ששמו משכנתא הפוכה? 

יש קונים. כיום 1.2 מיליון אזרחים מבוגרים במדינת ישראל הם בעלי משכנתא הפוכה. המומחים הפיננסים טוענים כי תוך כמה שנים בודדות יהיו 15% מאוכלוסיית אזרחי ישראל, בעלי משכנתא הפוכה. מתוך אותם 15% יהיו מחצית מהלווים מעל גיל 75. מה שאומר שאורך ממוצע של משכנתא הפוכה עד לפירעון (מות הלווים), הוא 14 שנים. 

לאילו גופים עליכם לגשת כדי לקבל מימון למשכנתא הפוכה? 

חברות הביטוח: הראל, הפניקס, כלל ביטוח, איילון ובית ההשקעות אי בי בי. עד תקופה לא ארוכה היה ניתן לקחת משכנתא הפוכה רק בחברות ביטוח. אבל לאחרונה הצטרפו למתן השירות של משכנתא הפוכה גם שני בנקים: מזרחי טפחות והבנק הבינלאומי. 

איך אנשים מבוגרים יצליחו להבין מה זה אומר בשבילם? 

זה לא סוד שלאנשים מבוגרים קשה יותר להסתגל להרגלים ומנהגים חדשים מהדור המתקדם. איך יבין קשיש שהוא הולך לשעבד את הבית שלו ולקבל תמורתו כסף בצורה מאוד חדשנית ומקורית? אז קודם כל חשוב להבין, אין רשות להחתים מבוגרים או צעירים על שום מסמך בנקאי עד שלא ודאי שהם הבינו במה המדובר. יועץ המשכנתאות הבנקאי, או סוכן הביטוח, ישב ויסביר להם בדיוק איך זה עובד. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: