מחתנים ילדים? חשבתם למשכן את הדירה שלכם כדי להעניק לילדים שלכם סכום כסף? מאוקטובר לא בטוח שתוכלו לעשות זאת

בנק ישראל ומדינת ישראל בשיתוף פעולה מנסים לעשות הכל כדי להחזיר את הגלגל לאחור. הם מנסים לעשות זאת על ידי הטלת הגבלות שונות כך שאנשים יהיו פחות להוטים לרכוש דירות. אחת הדרכים המאוד פופולריות של משקיעים להתחיל את הדרך שלהם כמשקיעי נדל"ן זה על ידי משכון נכס קיים ולקיחת סכום התמורה כדי להוכיח הון עצמי להוצאת המשכנתא לנכס אחר. 

 

בנק ישראל אוחז בדעה שאומרת שאחרי שהם יצמצמו את האפשרות של מישכון דירה תמורת רכישת נכס אחר, הם יצליחו לעצור משקיעים רבים מלבצע את העסקה הראשונה שלהם. אבל מאחר ואי אפשר להוריד מחסומים ולשלוט במה שיקרה, יחד עם ההגבלות החדשות שעומדות להיכנס לפועל, הולכות עוד כמה שכבות מהאוכלוסיה להפסיד מכל הסיפור הזה. 

הורים שזו היתה הדרך שלהם לעזור לילדים שלהם

שמענו על אנשים טובים שמאוד רצו לתת לילדים שלהם סכום כסף לחיים. בדרך כלל, כדי לרכוש דירה יחד עם בן הזוג. איך עשו את זה? מי שמצבו הכלכלי היה משופר נתן ממה שיש לו ומי שלא, שיעבד את הדירה שלו לבנק התחיל לשלם משכנתא מדי חודש ואת הכסף שקיבלו תמורת שיעבוד הנכס, נתנו לילדים שלהם. ההגבלות החדשות אומרות שמשקיעים לא יוכלו למשכן דירה את כדי לחלץ ממנה הון עצמי לדירה נוספת. 

חשוב שתבינו כי הורים יוכלו להמשיך למשכן את דירתם כדי לעזור לילדים שלהם גם אם הילדים יקנו עם ההון שלהם דירה. 

האם צעד זה של בנק ישראל עומד להוריד את מחירי הנד"ן בפועל? 

כנראה שלא. ולמה? כי למרות שמשקיעים רבים אכן עשו את הקומבינציה הזאת דרך הבנקים, מהיום הם יכולים לעשות את זה דרך כל גוף מלווה אחר. בעבר גופים חוץ בנקאיים וחברות ביטוח היו מעמידות הון להלוואות במחירים מאוד מאוד יקרים. אבל היום זה לא כך. התחרות בשוק גברה, יותר ויותר לווים המסורבים בבנקים מצאו את עצמם לוקחים הלוואות דרך גופים חוץ בנקאיים. יש גם דרך נוספת להוזיל את הריביות, אחרי שנה של תשלומי משכנתא יחסית יקרים בגוף חוץ בנקאי אפשר למחזר את המשכנתא דרך אחד הבנקים עם ריביות מאוד זולות. בקיצור, המסקנה היא שמי שרוצה לרכוש דירה על ידי שיעבוד נכס, יעשה זאת, רק בדרכים פחות לגליות. 

עד כמה הגופים החוץ בנקאיים יקרים לעומת הבנקים? 

אם בבנקים הריבית הממוצעת עומדת על 2.5%-3% הרי שבגופים חוץ בנקאיים אפשר למצוא הלוואות יחסית זולות ב 3.5% אך הן גם עלולות להגיע עד 5.5%. זה ממש ריביות יקרות, אבל מה שכן חשוב שתקחו פרופורציות בין מה שהולך היום בגופים החוץ בנקאיים לבין מה שהיה בבנקים לפני חמש, שש שנים. כאשר מגיעים אלינו לקוחות למחזר משכנתא מלפני שש שנים, אנחנו עלולים למצוא להם ריביות של 5%. ואז מחזור המשכנתא עשוי להוזיל להם אף למעלה מ-100 אלף שקלים. כאשר מגיע לקוח ממש בעייתי לגוף חוץ בנקאי הוא עלול לקבל הצעה למשכנתא בריביות של 8% שזה כבר ממש שחיתות… 

תנו לנו להגיש לכם את תיק המשכנתא שלכם

אנו בחברת המפתח למשכנתאות אשדוד נשמח לעזור לכם בהוצאת אישורי המשכנתא שלכם. החל מאישור עקרוני, עובר בכל שאר האישורים וכלה בליווי לכל תקופת התהליך. לפני שאתם מתלבטים אם לעשות את המשכנתא שלכם באופן עצמאי ולחסוך על ידי כך 6,000 ש"ח. חשוב לנו לסבר את אוזניכם, כי עוד לא עברה משכנתא תחת ידינו שלא חסכנו בה עשרות אלפי שקלים. אומנם משלמים על שירות ייעוץ משכנתאות אבל איך אומרים? זה שווה כל שקל. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: