מה שצריך לזכור ברכישת דירה ישנה

הידעתם? שלושת רבעי מהדירות הנמכרות בישראל הן דירות ישנות ורק רבע הן דירות חדשות מקבלן. בינתיים אנשים רבים לא מספיק רואים את עצמם רוכשים דירה מקבלן, גם בגלל מחירי הדירות היקרים יותר וגם בגלל הסיכונים הגבוהים ברכישת דירה "על הנייר". נתון זה גורם לכך למכירה מוגברת של דירות יד שנייה. 

למה הרכישות מקבלן הן נמוכות? 

למרות שהרבה רואים מנופים בפעולה, עדיין היחס של כמות הדירות החדשות הנמכרות בישראל, לעומת כמות הדירות הנמצאות בשוק הנדל"ן החופשי, הוא אדיר. מדינת ישראל אינה כל כך גדולה בשביל שיהיה איפה לבנות עוד ועוד פרויקטים. ולכן, תמיד רוב רכישות הנדל"ן בארץ, יהיו רכישה של דירה על ישנות. 

יש עוד נקודה שמאוד מרתיעה אנשים רבים. אין לאנשים סבלנות להמתין שלוש שנים עד לכניסה לדירה שלהם. מי שקונה דירה, רוצה כבר בחודשים הקרובים להיכנס אליה. כאשר קונים דירה חדשה, לוקח זמן רב עד שהבניין נבנה. וגם אחרי שהוא כבר בנוי והדירה מוכנה להפליא, לוקח זמן עד שמתקבל טופס 4 לבניין. בקיצור… כשקונים דירה ישנה, יודעים בבירור את תאריך הכניסה לדירה ובדרך כלל הוא קרוב מאוד. 

קונים דירה ישנה? תבדקו את הנכס טוב טוב!

כאשר רוכשים דירה מקבלן, מקבלים מפרט המספר את הסיפור של הדירה. ואילו כאשר רוכשים דירה ישנה, צריכים לגלות את כל הדברים הללו לבד. לכן, יש כמה דברים שכדאי שתבדקו לפני שאתם חותמים על זכרון דברים מול בעלי הדירה. 

  • לא מתביישים להגיע לדירה כמה פעמים. יש מקרים בהם סיבת מכירת הנכס, היא בגין שכנים לא טובים שעושים הרבה רעש ובלאגן. לכן, חשוב מאוד להגיע לדירה כמה פעמים, כל פעם בזמן אחר. בבוקר, בלילה ובצהריים. 
  • תבדקו את הנוף מהחלון – לפעמים נתון זה עלול להשפיע על ההחלטה שלכם אם לקנות את הדירה או לא. 
  • תבדקו את הבניין – אם הדירה היא בקומה גבוהה, חשוב שתבדקו אם יש חדר עגלות, או מקום לאחסן אופניים וכדו'. 
  • אם אין לכם רישיון, חשוב מאוד לבדוק את קרבת הדירה לתחנה. יש דירות שהמחיר שלהן זול יותר, בגלל הריחוק מהתחבורה הציבורית. 
  • אם יש מגרש ריק ליד הבניין, תבדקו מה ייעוד הקרקע שלו. אם מדובר בשטח המיועד לבניית מגדל מגורים, הוא עלול לשנות את ההחלטה שלכם לגבי רכישת הדירה. 

רוצים לדעת עוד על רכישת דירה בישראל? מרגישים שגדול עליכם להחליט בדברים גדולים כל כך? בדיוק בשביל זה חברת המפתח כאן לשירותכם. אנו מלווים משפחות בדרך אל הבחירה הכלכלית הגדולה ביותר בחיים שלהם. אתם מוזמנים לעשות את זה ברוגע ובבטחה, יחד עם חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: