למה משכנתא הפוכה הרבה יותר גמישה ממשכנתא רגילה?

משכנתא הפוכה ומשכנתא רגילה, הם שני מוצרים פיננסים שלעולם לא ראו זה את זה. קוראים להם באותו שם בטעות גמורה. זה שקוראים להם אותו שם, זה לא אומר כלום בפועל. למה משכנתא רגילה היא מרובעת, ומשכנתא הפוכה גמישה? כאן נסביר את זה. 

מי מבקש משכנתא רגילה? 

זוג צעיר, או בוגר יותר שמגיע לרכוש דירה ומבקש מהבנק הלוואה, צריך את הבנק. הבנק מצידו מברר, בודק אותו, דורש ממנו דרישות, מציב לו תנאים ורק אחרי שהכל תואם ציפיות, רק אחרי הכל הוא יאשר לו את המשכנתא. 

ברור ואין כל ספק שהבנק מרוויח הרבה מאוד כסף מכל משכנתא, והוא לא עושה חסד לאף אחד מלוקחי המשכנתאות. אבל סוף כל סוף, הבנק הוא בעל היכולת והלווים הם בצד המבקש. 

מי מבקש משכנתא הפוכה? 

כאשר מגיעים זוג מעל גיל שישים לבקש מהבנק אישור למשכנתא הפוכה, יש להם דירה והם לא צריכים את הבנק כדי לקבל עזרה תלותית אלא כולה שירות של הלוואה. למרות שבשני המקרים הבנק נותן כסף, כאן הבנק צריך את הלווים, גם בגלל שהלווים אינם מעמידים את הבנק בסיכון (כי בכל מקרה הדירה משועבדת בצורה שאין עוררין עליה לבנק), וגם בגלל שהבנק מרוויח הרבה יותר כסף עבור נתינת משכנתא הפוכה. 

הלוואת משכנתא הפוכה, היא יקרה הרבה יותר מהלוואת משכנתא רגילה. לבנק יש אינטרס להרוויח כמה שיותר כסף על כל שקל שהוא מלווה. 

מה ההבדלים בפועל בין שני סוגי המשכנתאות? 

משכנתא רגילה – פריסת החוב מוגבלת לשלושים שנה מקסימום. 

משכנתא הפוכה – אין הגבלה. 

משכנתא רגילה – החזר חודשי בכפוף ליכולת ההחזר החודשית. 

משכנתא הפוכה – אין החזר חודשי. 

משכנתא רגילה – המשכנתא מאושרת רק בתנאי שהמצב הבריאותי תקין. 

משכנתא הפוכה – לא משנה כלל מה מצב הלווים, כי בכל מקרה מסתמכים על הנכס. 

אפשר להאריך עוד בלי סוף על ההבדלים, אבל עד כאן בשביל הדוגמא. 

אל תקחו משכנתא הפוכה בלי ליווי מקצועי!

ריביות משכנתא הפוכה, דומות מאוד לאלו המקובלות בשוק האפור. אבל, יש דרכים להשיג משכנתאות זולות יותר. לפני שאתם פונים לבנק ונופלים ברשת הבנקאית ומשלמים לבנק הון על ריביות המשכנתא שלכם, פנו ליועצים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד, לשמוע מה יש להם להציע לכם. חבל שתעשו עסקה לא משתלמת. 

אנו נשמח ללוות אתכם בדרך לקבלת ההלוואה שלכם. צרו איתנו קשר. מוזמנים להצטרף לחלק מקהל הלקוחות המרוצים שלנו, כי למקצועיות אין תחליף.  

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: