הולכים להיות שינוים במדד תשומות הבניה

אחד החסרונות הגדולים ביותר ברכישת דירה מקבלן, זה ההצמדה למדד תשומות הבניה. כאשר קבלן מוכר דירה על הנייר, אין לו דרך לחשב כמה היא תעלה, למה? כי חישוב מחיר דירה אחרי בניה נקבע על פי שווי הקרקע ועלויות הבנייה. ברגע שקבלן מוכר דירה לפי צפי עלויות בניה, זה לא מגלם את המחיר של העלויות בפועל והוא עלול להפסיד מכך כסף. למה מפסיד? אולי הוצאות הבניה ירדו? אז זהו שבשנים האחרונות, מדד תשומות הבניה רק עלה. וסביר להניח שכך ימשיך להיות, על פי מצב עלויות המחירים בכלל המשק בישראל. 

מה מציעים בממשלה? 

בממשלה רוצים לקדם תוכנית שתוזיל לרוכשי הדירות החדשות את העלויות של מדד תשומות הבניה. על בסיס מה מתכננים לעשות את זה ולמה שהקבלנים יסכימו? בפועל, למרות שמדד תשומות הבניה עולה, הקבלנים לא מפסידים כסף מכך שהם לא מצמידים את מחירי הדירות למדד, בגלל ששווי הקרקע שעולה, גם כן מייקר את מחיר הדירה. כלומר, בסופו של דבר, הפרויקט אמור לצאת רווחי לקבלן. מה שכן, ברור שהקבלנים מתנגדים בכל תוקף לצעד ממשלתי זה, מאחר והם מעוניינים להרוויח כמה שיותר כסף על הדירות שהם מוכרים. 

מה האינטרס של המדינה לבצע שינוים במדד תשומות הבניה? 

המדינה חושבת דבר ראשון על עצמה ודבר שני על האזרחים, עוד לפני שהיא חושבת על נותני השירות. כלומר, הקבלנים נמצאים במקום שלישי. 

מדד תשומות הבניה פגע ביכולות שלח אזרחים רבים להגיע לדירה משלהם, מכיוון שאנשים חוששים לרכוש דירה, כשאין להם דרך לדעת מה יהיה המחיר הסופי שלה, אחרי כל ההצמדות למיניהם ובעיקר אחרי ההצמדה למדד תשומות הבניה, שנמצאת בעליה מתמדת ובטוחה. 

מה הולך להיות השינוי? 

לפני שאתם מתחילים להתרגש, אתם צריכים להבין, שמדד תשומות הבניה לא הולך להתבטל, אלא להתקטן. אם עד היום מדד תשומות כלל פרמטרים שונים, וביניהם גם את עליית ערך הקרקע, המדינה תמחק את החלק של עליית ערך הקרקע, ותשאיר רק את מה שמגיע לקבלן לקבל באמת ובתמים. 

שווי הדירות והקרקעות בישראל עולים כל העת. מה שאומר שמדד תשומות הבניה מאוד התייקר כתוצאה מההשפעה של שווי הקרקע. אבל בקרוב, אחרי השינוי, הדבר היחיד שישפיע על מדד תשומות הבניה, וכפועל יוצא מכך, על מחיר הדירה שלכם, זה עלויות הבניה המשתנות. 

רוצים לדעת עוד? 

לפני שאתם מתחילים לחשב כמה משכנתא אתם יכולים לקחת ואיפה כדאי לכם לרכוש דירה, פנו למומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד שיעזרו לכם ללכת בין הטיפות. מצד אחד, לרכוש את הדירה מהקבלן המקצועי ביותר, שנותן רף בניה גבוה, מצד שני, לנסות להוריד את ההצמדה למדד כדי להוזיל עלויות, ויחד עם כל זה להשיג את המשכנתא הכי אטרקטיבית שיש. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: