האם עובדי מדינה זכאים למשכנתא מיוחדת?

כעובדי מדינה תמיד ידעתם שיש לכם זכויות רבות. קודם כל עצם העובדה שיש לכם עבודה שלא תקרוס ביום מן הימים בלי הודעה מראש. ולא כל כך מהר הבוס שלכם יפשוט רגל. זה כבר בונוס אחד. אבל חוץ מכל זה, לעובדי מדינה יש נקודות זיכוי רבות מבחינת צרכנות ומעוד בחינות רבות. אחד התחומים בהם יש לעובדי המדינה זכויות זה התחום הפיננסי, עולם הביטוחים והמשכנתאות. 

איזה אינטרס יש לבנק להיטיב עם עובד מדינה?

כדי להבין מה יש לבנקים עם עובדי מדינה צריך להבין קודם דבר בסיסי. המטרה של כל בנק זה להלוות כמה שיותר כסף ולהרוויח תוך כדי כך ריביות ורווחים של כמה שיותר כסף. איך עושים את זה? מעמידים הון למטרת הלוואות, מגיעים לקוחות מבקשים הלוואות, הבנק מאשר וכן הלאה, זה נהנה וזה לא חסר. 

אבל נקודה אחת מאוד מפריעה לבנקים והיא הנקודה אולי היחידה שעומדת בעוכרי הבנקים המלווים, בתחום של הלוואות ללווים. פעמים רבות מגיעים לווים למצב של פשיטת רגל ודבר זה גורם לבנק להפסיד יחד עם הלווה את כל הכספים שלווה ממנו. 

עובדי המדינה שונים מכל אזרח אחר שעובד בעסקים עצמאיים או אפילו שכיר אך במקומות לא מספיק יציבים כך שהסיכוי של הבנקים להפסיד כסף בגלל שלעובד מדינה לא היה מאיפה להחזיר כסף לבנק – הוא קלוש. ולכן, הבנקים מנסים למשוך אליהם את עובדי המדינה ולסבסד להם את המשכנתאות כדי שיעדיפו אותם על פני בנק אחר. 

מה הן ההטבות למשכנתאות לעובדי מדינה? 

ייעוץ משכנתאות- 

לעובדי מדינה ייעוץ משכנתאות מיוחד. איך? פעמים רבות הבנק שרוצה את עובדי המדינה כלקוחות מעניק לעובדי המדינה אפשרות לקבל ייעוץ משכנתאות חוץ בנקאי על ידי מימון של הבנק. הרבה פעמים, הייעוץ יהיה ממומן על ידי המשרד הממשלתי בו עובדים הלווים. זו הטבה ממש משתלמת שיכולה לחסוך לכם כמה אלפי שקלים. לפני שאתם פונים ליועץ משכנתאות פרטי אתם מוזמנים לבדוק את הזכאות שלכם לקבלת ייעוץ משכנתאות מטעם הבנק או המשרד בו אתם עובדים.

משכנתא מסובסדת- 

הבנקים שרוצים למשוך אתכם, מציעים סבסוד שנעשה על ידי הוזלה בריביות המשכנתא שלכם, לדוגמא: במקום ריבית ממוצעת במשכנתא של 3%, תהיה לכם כעובדי מדינה ריבית ממוצעת של 2%. תחשבו על זה שאם אתם לוקחים את המשכנתא שלכם לשנים ארוכות זה יכול לחסוך לכם עשרות אם לא מאות אלפי שקלים. גודל החיסכון תלוי בגודל המשכנתא אותה אתם לוקחים. 

קחו לכם דוגמא להוזלת המשכנתא: הבנק יכול לאפשר לכם לקחת הלוואה ללא ריביות, אחר כך יאשר לכם משכנתא פחות סכום ההלוואה שכבר לקחתם, ואז בשלב האחרון לפני תחילת תשלומי המשכנתא, הוא יאחד לכם את ההלוואה יחד עם המשכנתא כדי שלא יהיה לכם שני ערוצים של תשלומים כדי להקל עליכם בפיענוח העו"ש שלכם. 

הקלות בפרמיית ביטוח דירה- 

אם אתם יודעים ואם לא, הביטוחים על המשכנתא שלכם, מהווים חלק נכבד מההוצאות בדרך אל הדירה שלכם. אם חברת ביטוח מציעה לכם ביטוח זול יותר בעשר שקל חודשי, אם תעשו חישוב של סה"כ, זו הנחה נחמדה מאוד שאין סיבה לוותר עליה. קל וחומר כאשר אתם זכאים לקבל הוזלה בביטוח תמורת נכס. 

עוד לא לקחתם עדיין משכנתא? אתם מוזמנים לדעת כי כל בעל נכס ממושכן חייב לבטח את הנכס שלו בביטוח דירה. לכן, בכל מקרה אין לכם אפשרות להיפטר מתשלום זה. בדקו היטב היטב את הזכאות שלכם לקבלת ההוזלה. 

גם אחרי שניצלתם כמו שצריך את הההטבות שמגיעות לכם, עדיין יכול מאוד להיות שעל ידי מיקח טוב, יש לכם עוד אפשרות לקבל עוד הנחה במשכנתא שלכם כך שהיא תהפוך ליותר ויותר אטרקטיבית. הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם. 

האם כעובד מדינה אני יכול לקבל את ההטבות באיזה בנק שאבחר? 

לא. מדינת ישראל עורכת מכרז שנתי לזכייני השירות לעובדי מדינה. מכרז זה הוא מטעם החשב הכללי לשירותים פיננסים לעובדי מדינה. בעצם, לכל הבנקים הייתה את האפשרות לתת שירות לעובדי מדינה הייתה תחרות גדולה מאוד בשוק והריביות לעובדי מדינה היו יכולות לצנוח.

אלא, שרגע לפני שכל החגיגה מתחילה, מגיע בנק ישראל ועושה סדר. אי אפשר שהאיזון יופר. לכן, בדיוק לא כל הבנקים יכולים לתת את השירות המיוחד הזה אלא, רק מי שזוכה במכרז. 

שימו לב! לא פירטנו את כל ההטבות לעובדי מדינה.  

כיום בנק יהב שהופך לטפחות, וכן בנק דיסקונט נותנים את השירותים וההטבות לעובדי מדינה. בעבר הלא רחוק בנק יהב היה בנק קטן ובנק דיסקונט היה גדול. אבל היום שני הבנקים הם גדולים ומרכזיים לנוחיותכם. כך שאין סיבה שלא תנצלו את הזכאות שלכם עד תומה. 

כמו שאמרנו לפני הכל, תמיד אחרי משא ומתן תצליחו לסחוט מוצר טוב יותר ואופטימלי יותר. אל תשאירו לבנקים שום טובת הנאה מהמשכנתא שלכם, יש להם מספיק פראיירים אחרים. 

הייתם רוצים שמומחה בנקאי יתמקח בשבילכם על תנאי המשכנתא שלכם? 

אתם מוזמנים להכיר אותנו. אנו במפתח למשכנתאות אשדוד מומחים בכל מה שקשור לבנקים, כסף ואנשים שרוצים לחסוך. בואו להכיר איך נראה שילוב של אנושיות, מומחיות, וניסיון. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: