האם נכים מתקשים להוציא לעצמם אישורי משכנתא?

יש לכם אחוזי נכות גבוהים? לא מעיזים לחלום על בית משלכם? מבולבלים? אנו במפתח למשכנתאות אשדוד נשמח לעשות לכם מעט סדר בכל הבלאגן שיש לכם לגבי המשכנתא שאולי תאושר לכם ואולי לא. 

 

בעיקרון הבנק לא מאשר משכנתא עד שיש לכם ביטוח חיים מחברת הביטוח. כאשר חברת ביטוח מבטחת משכנתא, היא לוקחת בחשבון שאם הלווה עוזב את העולם לפני שסיים לשלם את המשכנתא, כל החוב של המשכנתא נופל על כתפיה. ולכן, נכים מתקשים לקבל אישור למשכנתא. אולם לאחרונה יצא חוק חדש שבא להגן על הנכים מפני הזכות שנשללה מהם בעקיפין לרכוש לעצמם דירה על שמם כפי שהם זכאים. 

מה אומר החוק החדש? 

על פי החוק החדש, שאושר לא מזמן, יכול נכה לקבל אישור משכנתא מהבנק, גם אם אין לו כיסוי של ביטוח חיים מחברת הביטוח. איך זה יכול להיות? המשיכו איתנו. 

נכים יכולים להוציא אישורי משכנתא!

לאחרונה היו הפגנות נכים רבות בערים בארץ, אבל למרות שהתזמון נראה מכוון, אין כל קשר בין הפגנות הנכים, לבין חוק זה. החוק הזה שאנו מדברים עליו אושר כבר לפני שלוש שנים. מה קרה לפני שלוש שנים? וועדת הכספים של מדינת ישראל החליטה לאשר באופן מפתיע, את החוק הבא: כל נכה, גם אם תוחלת החיים שלו צפויה להיות קצרה מזה של הממוצע הארצי, יהיה זכאי לקבל אישור משכנתא כמו כל אזרח אחר המבקש לעצמו אישורי משכנתא. מה בקשר לביטוח חיים? לא יהיה ביטוח חיים. 

אבל… אתם ודאי מבינים כי לכזה חוק משמעותי אמור להיות מספר יוצאים מהכלל. לנוחיותכם נמנה את היוצאים מהכלל: 

  • כאשר נכה לא קיבל אישור לרכוש בחברת ביטוח פוליסת ביטוח חיים, עקב תוצאות בדיקה שאינן תקינות, הוא מחויב לחתום על מסלול ביטוח חיים ללא הצהרת בריאות, מה זה אומר? אם כל אדם אחר המבקש להוציא לעצמו פוליסת ביטוח חיים, מחויב לחתום על הצהרת בריאות, אחרת בבוא יום חלילה, בו אחד מהלווים ילך לעולמו, חברת הביטוח לא תסכים בעולם לכסות לו את החוב. הרי כאשר מדובר בנכה, מתיר החוק החדש, שהנכה לא יחתום על הצהרת בריאות. זה סוג של בת יענה הטומנת את ראשה בחולות.
  • המשכנתא אותה רוצה הנכה לבטח בביטוח חיים, לא יכולה לעבור את המיליון שקלים.
  • תקופת המשכנתא לא יכולה להיות לבחירתו החופשית של הלווה הנכה, אלא היא יכולה להיות רק עד חמש עשרה שנים ולא יותר.
  • הביטוח חייב לעבור תקופת הכשרה. כלומר, אם הלווה נפטר אחרי שנה מתחילת תקופת ההלוואה, הביטוח עדיין לא נכנס לתוקף של ביטוח חיים המכסה את המשכנתא, ואז הבנק נאלץ למכור את הנכס כדי להחזיר לעצמו את החוב שהלווה הנכה נותר חייב להם. 

מהן הטבות המשכנתא שיש לנכים? 

אם אתם נכים חשוב שתדעו שיש סיוע לאדם עם מוגבלות מקצרת חיים, כדי להגיע למשכנתא. מה הוא הסיוע? אם אדם נכה לקח משכנתא וביטוח חיים על פי הכללים שפירטנו קודם, יש לו זכאות מהמדינה לקבל 300 שקלים מדי חודש כדי לעזור לו לכסות את המשכנתא. על מנת לקבל את המענק עליכם לפנות לסניף הבנק הקרוב לביתכם. גם נכים שאין להם דירה על שמם יכולים לקבל עוד 200 נקודות על מנת להשלים לתעודת הזכאות שלהם. עם תעודת זכאות ביד יש לכם אפשרות לקחת מסלול זכאות, ולהשפיע על המשכנתא שלכם לטובה. 

נכה עבודה? יעלה לך פחות התהליך של רישום הנכס

לנכי עבודה שבינכם, יש פטור מתשלום אגרות שונות של מיסים במהלך רישום הנכס בלשכת המקרקעין של מדינת ישראל. רק חשוב שתדעו כי ההנחה היא לא אוטומטית. כדי להוציא לפועל את ההנחה שלכם, אתם חייבים לפנות קודם כל ללשכת רישום המקרקעין של מדינת ישראל. במהלך הגשת הבקשה תצטרכו למסור את הפרטים שלכם ושל הנכס עליו אתם מבקשים לקבל את ההנחה. 

חשוב שתבינו שזה נכון שאתם מקבלים עזרה, אבל כדי לקבל את העזרה, עליכם להגיע להון עצמי גבוה של מאות אלפי שקלים. ולכן, לפני שאתם מתחילים להתלהב מהסיוע שאתם יכולים לקבל מהמדינה, כדאי מאוד שתבררו עם עצמכם האם יש לכם אפשרות להביא הון עצמי למימוש הסיוע? 

קחו את הייעוץ של חברת המפתח אשדוד

אין כמו חברה למשכנתאות כדי להתמודד עם תיקי משכנתא מסובכים. אנו מתמחים בהוצאת אישורי משכנתא אטרקטיבית וביצירת תמהילי משכנתא יצירתיים. כן כן יצירתיים. כי על ידי מעט יצירתיות, אנו מוצצים עבורכם את כל ההטבות מכל המסלולים ומסירים את כל התנאים הפחות טובים. איך עושים את זה? המומחים שלנו יודעים איך לרקוד על כל החתונות בעת ובעונה אחת. תנו להם לעשות את זה בשבילכם. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: