האם כדאי לי לרכוש דירה ב… פרויקט פינוי בינוי / פריפריה / קבוצת רכישה?

כל אחד מאיתנו רוצה לדעת שהוא קנה את הדירה שלו בצורה חכמה. לפני שאתם מתחילים לחפש דירות בלי מטרה מוגדרת, הפוסטים של קבוצת המפתח יעזרו לכם לגבש עמדה לגבי כל הנושא הזה של רכישת דירה. 

 

השאלות שמתעוררת לכל אחד לגבי צורות שונות של רכישת דירה, הן רבות. כאן אנחנו שמחים לענות לכם תשובות. אם יתעוררו לכם שאלות נוספות, נשמח לשמוע ממכם. 

האם כדאי לי לרכוש דירה בפרויקט פינוי בינוי או תמ"א?

כדאי זה ודאי. כי הרי זה ברור לכל שאם קונים דירה על הנייר ורוכשים אותה לאחר גמר הבניה, מרוויחים כמה אחוזי תשואה רציניים. מה שכן, לרכוש דירה המיועדת לפינוי בינוי, זה דבר משתלם הרבה יותר לעומת רכישת דירה בפרויקט של תמ"א 38. בעוד שמכירת הדירות בפרויקטים של תמ"א מתבצעת אך ורק לפני הבניה וקרוב אליה, בפרויקט פינוי זה שונה. אין לכם דרך לדעת מתי הדירה שרכשתם עכשיו בבניין המיועד לפינוי בינוי, תהיה מתישהו אחרי פינוי בינוי. ולכן הרווח עליה הוא הרבה יותר גדול. כמעט ואי אפשר להעלות מחיר על בניין המועד לפינוי בינוי. 

מה צריך לקחת בחשבון?

מאחר שהתרחשו מקרים רבים בהם אנשים שהפסידו את כספם בדירות שרכשו על הנייר בפרויקטים בהם הקבלנים פשטו רגל, אתם חייבים לקחת את הקבלן שיבצע עבורכם ערבויות שיגנו על הכסף שלכם. זה מאוד מעניין שלמרות שעל פי חוק, קבלן לא יכול לבנות פרויקט בלי שהוא מגן על הכסף של רוכשי הדירות בחוק ערבות מכר, אבל עדיין אנחנו שומעים על אנשים שמספרים על הפסדים כספיים גדולים בפרויקטים שלא התנהלו בצורה תקינה. אנו ממליצים לכם לקחת ליווי של איש מקצוע כמו עורך דין (למרות העלויות הגבוהות), כדי לחסוך מעצמכם עוגמת נפש רבה בעתיד. 

האם כדאי לי לרכוש דירה בפריפריה? 

מגורים בפריפריה אינם דומים לאלו של חיי הערים הגדולות. אבל זהו פתרון למי שאין לו הון עצמי מספק, אך מעוניין לרכוש דירה. חיי הפריפריה מתאימים לכל מי שיש לו אופי מסתגל ולכל מי שלא חושש משינויים. בסך הכל ערי פריפריות רבות, סמוכות לערים גדולות ומרכזיות, מה שאומר שלא תהיה לכם בעיה למצוא עבודה במרחק לא רב מהבית. 

נסו לדמיין את עצמכם עם משכנתא של 5,000 שקלים בחודש, לעומת משכנתא של 1,000 שקלים בחודש. זה ההבדל בין משכנתאות של פריפריה, לבין משכנתאות של מרכז הארץ. 

האם כדאי לי לרכוש דירה בקבוצת רכישה? 

כל מי שרוצה לרכוש דירה חדשה מהניילון בהוזלה של 15% ואפילו 20% הנחה, הולך על הכיוון של רכישת דירה בקבוצת רכישה. מה זה בכלל קבוצת רכישה? קבוצת אנשים המתאגדת יחד לרכוש קרקע, ולהקים עליה בניין. אותה קבוצת אנשים זה גם בעל הדירות בפועל. בעצם רכישת דירה דרך קבוצת רכישה, דומה מאוד בתהליכים שלה לרכישת דירה מקבלן. הסיכונים דומים, אך המאמצים רבים. אם יש לכם את הסבלנות והזמן, קדימה, למה לא? 

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: