בכמה כסף אתם יכולים למכור את הדירה שלכם?

אחד הדברים שכל אחד רוצה לדעת בוודאות מוחלטת, זה מה המחיר אותו הוא יכול לבקש על דירה שלו. מצד אחד אנחנו רוצים שהמחיר יהיה הגיוני כדי שהדירה תימכר בסופו של דבר. אבל מצד שני אנחנו גם רוצים להרוויח כמה שיותר מהדירה הזו כדי שההון העצמי שלנו לדירה הבאה יהיה גבוה ככל הניתן (זאת כדי לקבל תנאי משכנתא טובים, אם אתם לא הולכים לגרור את המשכנתא).

איך תדעו כמה הדירה שלכם שווה? 

זאת שאלה באמת טובה. בפוסט הבא אנחנו רוצים לעזור לכם להבין איך תחשבו את מחיר הדירה שלכם. אבל לפני שאנחנו מתחילים עם איך מחשבים את המחיר, בואו נתחיל עם מי שיכול לעזור לכם להבין את מחיר הדירה שלכם בצורה הרבה יותר מקצועית:

  • מתווך- מי זה שרואה הכי הרבה דירות בהכי הרבה אזורים? מי זה שכל הזמן מתעדכן במחירי הדירות? מתווך. הוא זה שיכול להגיד לכם תוך רגעים ספורים אחרי שראה את הדירה שלכם, בכמה אתם יכולים למכור את הדירה שלכם (פנו רק למתווכים אמינים).
  • שמאי- העבודה של שמאי מקרקעין, זה להעריך את שווי הדירות ולתת הערכה משלו לבנק שמעוניין לאשר משכנתא. לכן, אם אתם רוצים חוות דעת יותר מקצועית, שגם תצטרכו לשלם עליה, זה שמאי. תוך כמה ימים עד שבוע וחצי השמאי יתן לכם את הערכת שווי הדירה שלכם. 

אילו נתונים משפיעים על מחיר הדירה שלכם? 

יש נתונים רבים שמשפיעים על מחיר הדירה שלכם באופן מלא. הנה רשימת הנתונים שכדאי לכם להכיר לפני שאתם מחליטים כמה כסף אתם דורשים על הדירה שלכם. 

  • מה גודל הדירה שלכם על פי מטרים?  אנשים משלמים על גודל של דירה. ברור שגם על יופי, אבל בעיקר על גודל. בכל עיר יש ממוצע על פי מטרים, אותו אתם יכולים לחשב באופן עצמאי.
  • מרפסת- מרפסת זה ליגה בדירה. לכן, עצם זה שיש לכם מרפסת כבר יהיה לכם הרבה יותר קל למכור את הדירה. אבל אתם צריכים לשים לב, שעל מרפסת עם נוף משלמים פי שניים לעומת מרפסת בלי נוף. 
  • הבניין שלכם קרוב לתחנות פופולריות? מצוין, גם זה נתון שיעלה לכם את מחיר הדירה בכמה עשרות אלפי שקלים רציניים. 
  • טאבו – הכל מסודר? הכל כתוב? הכל טאבו? יופי, אתם יכולים לנשום לרווחה. בעיות בנסח טאבו זה מתכון להוזלת מחיר הדירה. 
  • מיקום דירה – אחרון אחרון חביב. מיקום הדירה זאת הנקודה. סעיף זה הינו החשוב ביותר בהשפעת המחיר על הדירה שלכם. אינה דומה דירה בירושלים, לדירה באשדוד, אינה דומה דירה באשדוד, לדירה בקרית גת, לדירה בעפולה וכו'.  

 לסיכום,

למרות שיש הרבה נתונים שמשפיעים על מחיר הדירה שלכם, הנתון שהכי משפיע על מחיר הדירה שלכם, זה נתון השוק. כלומר, מחירי הדירות בשוק בשנה האחרונה. רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: