אסור לאחר את תשלום המשכנתא! למה?

אחד הדברים הכי בסיסיים שכל מי שקצת נכנס לחיים, לא מבין למה לא מקדישים לנושא חשוב זה מעט זמן בשנות התיכון. אסור בשום פנים ואופן לאחר תשלומים. אם אתם לא מכבדים התחייבות שלכם, זה עלול לפגוע בדירוג האשראי שלכם. דירוג האשראי שלכם זה אחד הדברים הכי חשובים שיכולים לעזור לכם או לפגוע בכם מבחינת השירותים הפיננסים השונים. 

 

בפוסט הזה נקדיש אך ורק לנושא של איחורים במשכנתא. תשלום עבור שכר דירה הוא לא סכום מבוטל. ולכן, לווים רבים שיש להם משכנתא מתקשים להחזיר את המשכנתא שלהם והם חושבים שבזה שהם דוחים לחודש אחד את התשלום, הם עוזרים לעצמם במשהו. אבל זה ממש לא נכון. 

איך תצליחו להחזיק את הראש מעל המים גם בתקופות קשות? 

הראש חייב תמיד תמיד להיות מעל המים. אם תדעו מהם הנזקים שעלולים להיגרם על ידי דחיית תשלומים ויצירת חובות למשכנתא, ודאי תעשו כל אשר ביכולתכם כדי למנוע מזה לקרות. 

מהם הנזקים שעלולים להיגרם כתוצאה מצבירת חוב עבור תשלום המשכנתא?

  • סירוב למחזור – כל אחד יודע שכדי לקבל משכנתא צריך להיות לקוח טוב. מה זה לקוח טוב? לקוח שמשלם כל מה שהוא מתחייב בזמן. אבל אחרי שכבר מקבלים את האישור למשכנתא זחה דעתם של לווים רבים. אבל זה כלל לא נכון. כי אם תתחילו לעשות שטויות במשכנתא שלכם, הבנק יסמן אתכם כלקוח בסיכון, ועל כל בקשה שתבקשו ממנו (משכנתא היא דבר דינמי ולכל לווה כמעט יש צורך לשנות דברים במהלך חיי ההלוואה), הוא עלול לעשות לכם בעיות או לסרב לכם לגמרי. ואם תרצו למחזר משכנתא בגלל סיכוי להוזיל ריביות, ותתקלו בסירוב, זה עלול להיות הפסד כספי עצום. 
  • ריבית על על צבירת חוב – אם לא שילמתם כמה חודשים את המשכנתא, זה לא שאחר כך תצטרכו רק להשלים את הסכום שאיחרתם, אלא בלי קשר לסכום המשכנתא תצברו ריבית על עצם האיחור, ריבית גדולה מאוד שעלולה להגדיל לכם את סכום המשכנתא בצורה משמעותית.
    שורה תחתונה – על כל איחור במשכנתא משלמים אחר כך ביוקר. ולא רק שלא פתרתם את בעיית הכסף, אלא אתם מכניסים את עצמכם להתמודדות כלכלית חדשה מול העתיד. 

מה אני יכול לעשות אם באמת אין לי אפשרות לשלם את המשכנתא? 

בדיוק בשביל זה נועדה האפשרות של גרייס במשכנתא. מה זה גרייס? גרייס באנגלית זה חסד. הבנק מאפשר לכם לדחות בתקופה מסוימת של מקסימום שנתיים את תשלומי המשכנתא. כך שאם נתקלתם באי יכולת לשלם את המשכנתא, תוכלו לגשת לבנק ולדבר על כך עם פקיד המשכנתאות האחראי על המשכנתא שלכם, ולבקש ממנו אישור לקבלת גרייס. 

חוששים לעשות טעויות? בדיוק בשביל זה חברת המפתח למשכנתאות אשדוד כאן. אנו נשמח לתת לכם יד ולהיות הדוברים שלכם מול הבנק. אנו מתחייבים לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולהשיג לכם את התנאים הטובים ביותר שאתם זכאים להם. הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם חברת המפתח.  

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: