אילו מסמכים צריך להגיש לבנק כדי להוכיח בטחונות למשכנתא?

כאשר לוקחים משכנתא מהבנק, צריך להביא למשכנתא בטוחה. כל הבסיס למשכנתא שלכם, זה הנכס שאתם מביאים כנגד הסכום אותו הבנק הולך להביא לכם כדי לעזור לכם לרכוש את הבית. בטח אתם רוצים לדעת להיערך עם המסמכים, לנוחיותכם קיבצנו לכם את המסמכים שתצטרכו להביא לבנק.

איזה אינטרס יש לבנק להיטיב עם עובד מדינה?

תחזיקו חזק אנחנו מתחילים. 

  • הערת אזהרה בנסח טאבו לטובת מבקש ההלוואה

    מטרת הערת אזהרה זו היא להגן על רוכשי הדירה מפני מרמה של המוכרים וניסיון מכירת הבית פעמים לשני אנשים. בעבר שמענו על מקרים רבים מעין זה, אבל לאחר שאין דבר כזה לקחת משכנתא ולרכוש בית בישראל ללא רישום מיידי של הערת אזהרה לטובת הרוכשים, תם עידן נכבד של הונאות דיור.

  • הערת אזהרה לטובת הבנק המלווה

    בנוסף על הערת האזהרה הקודמת, יש צורך לשעבד את הנכס לטובת הבנק. כי הרי הנכס משועבד לבנק. למעשה, לא הרוכש רכש את הבית כי אם הבנק. ולכן, עד שהרוכש יסיים לשלם את ההלוואה, הבית יהיה משועבד גם לבנק המלווה.
  •  
  • שטר משכנתא זמין

    השטר מספר על כך שהבנק מסכים לכך שאחרי שההלוואה תסולק לגמרי מכל וכל, הוא מסיר את השיעבוד לטובתו. שטר זה יהיה בתוקף רק בתנאי שנחתם על ידי שני הצדדים בנוכחות של עורך דין או רשם מקרקעי ישראל. יש לעדכן את שטר המשכנתא ברשות מקרקעי ישראל.

  • התחייבות הלווים

    מסמך בו הרוכשים מתחייבים לגבי המשכנתא שלהם. בחתימה על מסמך זה הלווים מתחייבים כי הם מתכוונים להחזיר את החוב במלואו לבנק. יש לחתום מסמך זה בנוכחות עורך דין.

  • אישור מרשם המשכונות

    יש צורך להוציא מרשם המשכונות של מדינת ישראל דו"ח בו מופיע השיעבוד עליו דיברנו בסעיף למעלה. ואישור כי על הדירה אין עוד שיעבודים.

  • ייפוי כוח מטעם עורך דין נוטריון

    ייפוי כוח זה נותן לבנק את הסמכות למכור את הבית שלכם ולפנות אתכם מהבית במקרה בו לא תשלמו את החוב שלכם כדין לבנק. עם ייפוי כוח זה הבנק יכול למכור את הדירה לצד ג'.

  • תוצאות הערכת שמאי

    הבנק לא מעוניין להוציא שקל בלי כיסוי בעת צרה. לכן, על מנת לדעת שהנכס שלכם שווה לפחות את ההלוואה שלכם, על פי כללי בנק ישראל, יש צורך בשמאי מקרקעין שיחתום על כך שהוא ראה את הנכס ושהוא שווה כך וכך

  • ערבות של חוק מכר

    אם הדירה היא על הנייר, יש להביא בטחונות על פי החוק המגן על הכסף של המשכנתא- חוק מכר. בלי ערבות חוק מכר יש סיכון על הכסף שהבנק הלווה לכם. ובשונה מכך, כאשר מגנים על הכסף על ידי ערבות חוק מכר, גם אם הקבלן שהתחיל את הבניה ואיתו חתמתם חוזה, פשט רגל, אין שום סיכון לכסף.

  • ערבים

    כמו בכל הלוואה יש להביא אנשים שיחתמו לכם ערבות על המשכנתא. אבל בעוד שבכל הלוואה ערבים על המשכנתא זו חובה, הרי שכאשר מדובר במשכנתא, רק במקרים מסוימים בהם הבנק יחליט, הוא יבקש חתימה של ערבים שמגנים על הכסף שלכם למקרה בו חלילה לא תחזירו את ההלוואה.

  • ביטוחי משכנתא – ביטוח חיים וביטוח מבנה

    ביטוח חיים – ביטוח לבנק כי אם חלילה אחד מהלווים יפטר במהלך תקופת ההלוואה, יתרת ההלוואה תשולם על ידי חברת הביטוח. לכן, לווה עם רקע חולני יתקשה לקבל אישור לקבל ביטוח זה וכתוצאה מכך גם את אישורי המשכנתא.
    ביטוח מבנה – ביטוח זה מבטיח לבנק כי גם במקרה של פיצוץ בצנרת, שריפה, רעידת אדמה וכו', יהיה משהו כנגד ההלוואה של הבנק. ומה זה המשהו הזה? אם חלילה לא תהיה דירה כתוצאה מנזקים בלתי הפיכים, יהיה את הכסף שהביטוח יביא כנגד ההלוואה.  
  •  

מבולבלים? נמצאים בהלם מסמכים? 

אנו במפתח למשכנתאות אשדוד נשמח להראות לכם כי התהליך הזה של הוצאת המשכנתא ורישום הנכס שלכם על שמכם, הינו בסך הכל דבר פשוט, מהיר וקל. כל מה שעליכם לעשות זה להקליק כאן ולתזמן לעצמכם פגישת היכרות ללא עלות שתיתן לכם את כל הביטחון לו אתם דרושים בשלב הזה בו אתם נמצאים כרגע. הצטרפו אל קהל הלקוחות המרוצים שלנו.  

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: