איך תמהיל המשכנתא שלכם ירוויח ממסלול זכאות?

אין לכם דירה משלכם? יש לכם ילדים? עשיתם שירות צבאי?

אם עניתם בחיוב על השאלות הנ"ל, הסיכוי שתוכלו לממש את מסלול זכאות בתמהיל המשכנתא שלכם הולך וגובר.

הגנת המדינה על הזכאים:

בעצם הוצאת אישור זכאות, אתם הופכים למוגנים מאחורי הגוף החזק ביותר שקיים בארץ, ממשלת ישראל. תפקיד הבנקים, לקחת ממכם כמה שיותר כסף. תפקידכם, לנסות לחסוך כמה שיותר כסף. ותפקיד המדינה, לעמוד בתווך ולנסות לעשות שלום בין ניגודי האינטרסים הבולטים.

מסלול זכאות, מהווה למדינה הזדמנות להגן על החלשים מפני המערכת הפיננסית האכזרית. תוכלו  להפוך ללקוחות של המדינה על ידי קבלת ההטבה שהיא מציעה לכם. ולכן, במקרה של מימוש הדירה על ידי כונס נכסים (חס וחלילה), הבנק לא יצליח לממש את זכויותיו על הדירה בה מתגוררים בעלי מסלול זכאות. בגלל ההגנה אותה מספקת המדינה.

מה מאפיין את מסלול זכאות?

דרך מסלול זה, תוכלו לקבל הנחה קבועה של חצי אחוז פחות מהריבית הממוצעת לאותו תאריך בשוק, לתקופה קצרה. גובה הריבית לתקופה ארוכה יהיה גבוה יותר אך הוא לא יעלה על יותר מ 3%. מה שיוצא, זה שהריבית במסלול זה היא תמיד זולה יותר ממוצע הריביות בשוק. כי היא משתנה יחד עם השינויים בממוצע הריביות, רק בקו מקביל של חצי אחוז פחות.

איך מייעל מסלול זכאות את שאר המסלולים?

במסלול זכאות אין עמלת פירעון מוקדם. העמלה לא תהיה על מסלול זכאות. ועל שאר מסלולי המשכנתא ניתנת הנחה משמעותית. 

למתי זה נוגע לכם? קודם כל, בעת פירעון פשוטו כמשמעו. 

אך מה שכן, רוב הלווים לא ממש מסלקים את ההלוואה, אלא, רוב רובם של המשכנתאות נפרעות, כאשר מבצעים מחזורי משכנתא. ואז, מסלול זכאות נעשה שווה מאוד. הוא מעלה את כדאיות המחזור בצורה משמעותית ביותר.

מעלה נוספת על הדרך:

בעת ביצוע טופס טיולים לפני לקיחת משכנתא, אחת המשימות הדורשות התייחסות, זה הבאת שמאי לנכס על חשבון הלקוח. 

העלות של ביקור השמאי בנכס וקבלת הערכת מחיר על הדירה, נעה בין 700 ל 800 ₪. בשונה מכך, למשכנתא המרכיבה בתוכה את מסלול זכאות, עלות השמאות תעלה רק 300 ₪. אמנם, כשקונים דירה ומתעסקים במספרים שהם רק הקטר לאפסים רבים אחריהם, זה נשמע מגוחך. אבל תחשבו על זה, 400 ₪ שנשארים אצלכם בכיס הם לא דבר של מה בכך.

מי הזכאים למסלול זכאות?

  1. מי שאינו נשוי וכבר מלאו לו 30 שנה.
  2. אזרח שאין נכס שמופיע על שמו בטאבו, כיום או בעבר.
  3. אזרח ש 1,000 נקודות זיכוי רשומות על שמו.

איך צוברים נקודות זיכוי?

אחרי הכל, מי שאין לו את נקודות הזיכוי ואינו עונה על הקריטריון השלישי במספר, שהוא תנאי הבסיס לקבלת אישור זכאות, לא יוכל לשלב את מסלול הזכאות בתמהיל המשכנתא שלו. 

צבירת נקודות זכאות, נעשית על ידי התאמה מושלמת לקריטריונים הבאים:

שנה אחת של נישואין= 250 נקודות זיכוי.

על כל שנת נישואין נוספת= 50 נקודות זיכוי.

שירות צבאי של 3 שנים= 360 נקודות זיכוי.

ילד בכור= 350 נקודות זיכוי.

כל ילד שנוסף למשפחה (עד הילד הרביעי, כולל)=150 נקודות זיכוי.

הפואנטה במסלול זכאות:

האטרקטיביות שבמסלול זכאות מתבטאת יותר בעתיד כמו הדוגמא האמורה, בעת מיחזור משכנתא. ולכן, אם אתם אוהבים לנהוג בחוכמה, ועברתם בהצלחה את כל הקריטריונים האמורים. אל תפספסו את זכאותכם.

 והחכם עיניו בראשו. 

נתקפתם בסחרחורת?

לאזרח נורמלי שתחום עיסוקו לא מתקשר עם תחום הנדל"ן, חשיפה למושגים המדברים את שפת הבנק ב"בום" אחד, גורמת לאי וודאות אחת גדולה. 

אנו בחברת המפתח למשכנתאות אשדוד שמנו לנו ליעד להנגיש לכם את המידע עם הכפית עד לפה. אם בכל זאת הנכם מעוניינים בהסברים נוספים ופרטניים על פי המשכנתא הייחודית שלכם, נשמח להכיר אתכם באופן פרונטלי בפגישת יעוץ ללא עלות. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: