איך מתכננת חברת מימון ישיר להיכנס לענף המשכנתאות?

על מחיר מטרה אנחנו מרבים לשמוע לאחרונה, אבל כנראה שכדאי לכולנו להתחיל להוריד פרופיל, ולהירגע מתוכנית מחיר מטרה. מה התחייבו במשרד השיכון לגבי תוכנית מטרה? ובמה הם אכזבו את הקהל? כל העדכונים כאן בפוסט. 

איך מתכננת חברת מימון ישיר להיכנס לענף המשכנתאות? 

עולם המשכנתאות מאוד התרחב בשנים האחרונות. אנשים בכלל לא מתייחסים למצב הכלכלי שלהם ולוקחים משכנתא בהמוניהם. מה אנו מתכוונים? אם בעבר רק אנשים בעלי יכולת, וביטחון כלכלי היו מסוגלים לקחת על עצמם התחייבות לתשלומי משכנתא, הרי שהיום היוצרות התהפכו. כל צעיר יודע שהוא בעתיד הקרוב או הרחוק יקנה דירה. אומנם הוא עוד לא יודע איך בדיוק הוא יעשה את זה, אבל אין לו ספק שזה יקרה. 

על הרקע הזה עומדת לפרוץ חברת מימון ישיר לתוך עולם המשכנתאות הבנקאי. 

למה צריך חברת מימון חיצונית? 

בימינו יש הרבה אנשים מסורבי משכנתא. בגלל שכל אחד מנסה להוציא לעצמו משכנתא, באופן סטטיסטי יש יותר אנשים שנתקלים בחסימה בפני המשכנתא שלהם. זה לא חייב להיות דווקא אנשים עם רקע כלכלי גרוע. 

סירוב משכנתא יכול להתקבל מכמה סיבות:

  • דירוג האשראי שלכם לא מספיק גבוה – אם לא למדתם איך מתנהלים בצורה תקינה בחשבונות העו"ש והאשראי שלכם, יכול מאוד להיות שיש לכם הרבה כסף, אבל המשכנתא נתקעת רק בגלל ההתנהלות הלא מסודרת. 
  • סירובים רבים מגיעים על רקע של אי יכולת החזר מספקת – אם ההחזר החודשי המשוער של המשכנתא שלכם עתיד להיות חמש אלף שקלים, מבחינת הבנק הוא חייב שתהיה לכם כמות הכנסות של לפחות פי שלוש מהסכום הזה. כלומר, אתם צריכים להוכיח לבנק שיש לכם הכנסות של 15,000 שקלים. ההכנסה הזו צריכה להיות אחרי ניכוי של הוצאות שוטפות. כלומר, אתם צריכים שחמש עשרה אלף שקלים יהיו פנויים ומתוך זה חמש אלף שקל יופנו לתשלום המשכנתא. אנשים רבים לא מרוויחים לפי הציפיות של הבנק. 

מה מציעה חברת הביטוח מימון ישיר? 

חברת הביטוח מימון ישיר, כמו חברות חוץ בנקאיות אחרות, מאפשרות ללווים לקחת הלוואה, גם אם אין להם את כל הנתונים הנדרשים בבנקים. איך החברות יכולות לקחת את זה על עצמם? תזכרו שהלווה ממשכן את הדירה שלו לטובת חברת הביטוח, כך שאם הלוואה לא משלם, חברת הביטוח יכולה לממש את הבית שלו.  

אם כך, למה גם הבנקים לא מאפשרים תנאים יותר גמישים? בגלל שהבנקים כפופים לכללים של בנק ישראל. בנק ישראל מקשה בכל שנה את התנאים לקבל משכנתא יותר ויותר. וחברות הביטוח משוחררות לנפשם, יכולות לעשות ככל העולה על רוחם, בלי שיש עליהן שום פיקוח. 

רוצים להיות בטוחים שאתם מוכנים לקחת משכנתא? 

כדי לוודא שאתם אכן מסוגלים לקחת משכנתא, עליכם לשבת עם כל הנתונים הכלכליים שלכם ולמפות אותם, כך שבסופו של דבר תצאו עם תמונת מצב ברורה לגבי מצבכם הכלכלי והיכולת שלכם לקחת משכנתא. בשלב זה גם תצטרכו לבדוק מה יהיה רף המחירים לדירה שלכם. 

הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד יעשו עבורכם את העבודה.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: