איך אישה בחופשת לידה יכולה לקחת משכנתא?

התהליך של רכישת דירה הוא תהליך לא צפוי. אנשים לא בוחרים באיזה תאריך הם יקנו את  הדירה שלהם. הדברים משתלשלים בלי שליטה שלנו. מתי מגיע היום שמחליטים לקחת משכנתא? רק אחרי שמוצאים את דירת החלומות. איך זה קורה? אתם מוצאים דירה בדיוק כמו שחיפשתם, ולכם לא נותר אלא להחליט שאתם הולכים על זה. 

מה עושים אם האישה בחופשת לידה? האם זה מפריע לבנק לאשר משכנתא? ומה לגבי חופשת לידה באמצע תקופת ההלוואה? 

האם תתקלו בקשיים לקבל משכנתא עקב חופשת לידה? 

בגדול בעת החופשת לידה עצמה אין בעיה של תשלומים בגלל שהאשה מקבלת חופשת לידה מלאה. ביטוח לאומי מעביר סכום כסף ששוויו זהה בדיוק למשכורת שהייתה מקבלת בעבודתה. הבעיה מתחילה עם הנתונים לגבי נשים שלא חוזרות אחרי חופשת לידה. לפני הלידה כולן מרגישות גיבורות ובטוחות שמייד אחרי הלידה הן חוזרות לעבודה. אבל פתאום כשהתינוק מגיע לגיל שלוש וחצי חודשים וצריך לרשום אותו למשפחתון, זה מאוד קשה. בגיל שלוש וחצי חודשים התינוק עוד קטן כל כך וחסר אונים. 

כמה נשים לא חוזרות אחרי חופשת לידה? 

תכל'ס, שישים אחוז נשים מהאוכלוסיה הישראלית חוזרות לעבוד כרגיל מייד עם תום העברת התשלומים של הביטוח לאומי. שלושים אחוזים נוספות מצטרפות אליהן תוך שנה מהלידה. 

נתון זה גורם לבנקים לחשוש לתת הלוואת משכנתא לנשים בחופשת לידה. אבל חשוב לשים לב שלפעמים ההכנסה של הגבר מספיק גבוהה ויכולה לספק את הבנק מבחינת בדיקת יכולת ההחזר, כך שגם אם האשה לא מתכוננת לחזור אחרי הלידה לעבודה (לתקופה מסוימת), תאושר להם משכנתא. 

יכול להיות שאם אתם לוקחים משכנתא בתקופה של חופשת לידה, והבנק כן רוצה לצורך חישוב נכון של ההחזר החודשי, גם את ההכנסה של האישה, הוא יבקש ממכם להביא מכתב מהמעסיק בו הוא מתחייב כי הוא מתכוון להמשיך להעסיק את האישה גם אחרי חופשת הלידה. 

מה לגבי חופשת לידה באמצע תקופת ההלוואה? 

יש בנקים שמכירים בזמן של חופשת לידה כתקופה בה יש צורך להוציא כספים גבוהים יותר על הוצאות התינוק. ולכן, מאפשרים לדחות את התשלומים במספר חודשים. אבל מה שבטוח הוא שאתם צריכים לעשות את השיקולים האישיים שלכם. אם הבעל מכניס מספיק כסף, האישה תוכל להעריך את חופשת הלידה שלה בתקופה מסוימת, ואם ההכנסה של הבעל לבד לא מספיקה לניהול בית, האישה תוכל לחזור לעבודה כמו רוב הנשים הישראליות. 

אל תתחילו שום דבר לפני שאתם מוכנים כלכלית

משכנתא היא עסקה גדולה מאוד. אנשים רבים מהמגזר הישראלי לא יעשו עסקה גדולה כמו זו פעם נוספת בחייהם. לכן, חשוב מאוד לוודא שאתם מוכנים מבחינה כלכלית לקראת המשכנתא שלכם. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: