איך אדע מתי לקחת את המשכנתא? חברת המפתח למשכנתאות אשדוד עונה לכם

"די די די נשבר לי לגור בשכירות ולשלם כל חודש אלפי שקלים לפח" אבל זה שנמאס לכם, זה לא אומר שאתם כשירים לקחת משכנתא. איך תדעו אם אתם מוכנים כלכלית לקחת משכנתא? מתי יגיע הזמן בו פשוט תקפצו למי המשכנתא הסוערים? כל דבר בעיתו. הנה מה שצריך לדעת בנושא.

מתי לקחת משכנתא

קודם כל בודקים: כמה הון עצמי צריך לרכישת דירה?

בואו נתחיל מהבסיס. ההון העצמי שלכם ומיקום הדירה העתידית שלכם, אלו הם גורם משותף שעתיד להשפיע באופן ישיר על היכולת שלכם לרכוש נכס. כי אם יש לכם הון עצמי נמוך וההורים שלכם גרים בדימונה או באשדוד, אז ההבדל הוא שבאשדוד, אתם לא יכולים בשום פנים ואופן לרכוש דירה, ובדימונה אתם כן יכולים. מבינים? מצוין, אתם מתחילים להיכנס לעניינים. 

עכשיו נסביר באחוזים איך זה עובד ועם כמה הון עצמי תכל'ס אתם יכולים לקנות דירה. אם אתם עוד לא מכירים את הכללים, מסתבר שאתם רוכשים עכשיו דירה ראשונה. בדירה ראשונה הבנק מאשר לכם 75% מימון. מה שאומר שאתם צריכים להשלים 25% משווי הדירה מהכיס שלכם. 

אחוזי מימון – זה סכום הכסף שהבנק משלים למוכרי הדירה שלכם אחרי שאתם העברתם להם את ההון העצמי. לדוגמא, בדירה של מיליון שקלים, אתם צריכים להעביר למוכרים 250 אלף שקלים. אחרי שתראו לבנק אסמכתא שהעברתם את הכסף למוכרים, והוא אישר לכם את ההלוואה, הוא יעביר את חלקו למוכרים – 750,000 שקלים, שזה הקרן במשכנתא שלכם. 

אם אתם ערוכים עם המספרים הללו, אתם יכולים להתחיל לחפש דירה במחיר שמתאים לכם. 

יכולת החזר טובה, וותק במקום העבודה שלכם

כדי שהבנק יהיה בטוח שהוא לא מביא סכום כסף ענק למי שאינו יכול להחזיר לו, הוא בודק את יכולת ההחזר שלכם. במהלך אישור המשכנתא, הבנק ידרוש לראות לו שלושה תלושי שכר אחרונים. על פי תלושים אלה הבנק יבדוק את יכולת ההחזר שלכם. 

מהי יכולת החזר תקינה על פי הבנקים? הבנק מחשב יכולת החזר בחישוב פשוט: הוא מפחית הוצאות קבועות מההכנסות הקבועות וכך בודק אם גובה ההחזר החודשי לא עולה על שליש מיכולת ההחזר החודשי. כלומר, אם אתם מרוויחים חמש עשרה אלף, ואתם משלמים כל חודש הוראות קבע להוצאות: מים, חשמל, גז, ארנונה, שכר לימוד, מנוי וכו', הבנק יוריד את כל הכסף הקבוע שיוצא לכם מהחשבון, ועם הסכום שיישאר הוא יעשה את החשבון הבא: 10,000 שקלים לחלק ל 3= 3,333. בהנחה שהסכום שנשאר לכם הוא עשר אלף שקלים, הבנק יאשר לכם משכנתא שההחזר החודשי שלה לא יעבור את שלושת אלפים שלוש מאות. 

דבר נוסף שאינו משנה בכל הבנקים, ותק במקום העבודה. אבל יש בנקים שפחות יקפידו על זה. אבל מאוד חשוב לצבור ותק ורק אז לגשת לבנק עם התלושים הותיקים שלכם. 

מרגישים מוכנים? קדימה בואו נצא לדרך

המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד יעזרו לכם להגיע למשכנתא בצורה הכי ברורה, נעימה וקלה שיש. כי יש לנו את היכולת להשיג לכם משכנתא טובה ונוחה. הקליקו כאן ותהנו מכל הטוב שיש לחברת המפתח למשכנתאות אשדוד להציע לכם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: