משכנתא חדשה

משכנתא חדשה זוהי משכנתא נלקחת על ידי אדם שמעולם לא לקח משכנתא. כלומר הלווה חדש. אם אתם פעם ראשונה לוקחים משכנתא ומבחינתכם אתם חדשים בתחום, המשכנתא שלכם נקראת משכנתא חדשה. 

מה צריך לבדוק לפני שמתחילים בתהליך הוצאת המשכנתא?

  • תבדקו שיש לכם מספיק הון עצמי כדי להשלים לסכום הדירה. 
  • כמה אחוזי מימון הבנק מוכן לתת לכם- ברכישת דירה ראשונה הבנק מאפשר לקחת סכום הלוואה בשווי של 75% משווי הנכס. אבל זה הכלל, תמיד יש יוצא מן הכלל.  
  • האם גובה ההכנסות שלכם יכסה את דרישת הבנק ביחס למשכנתא העתידית שלכם- המשכנתא שלכם יכולה להיות רק שליש מתוך ההכנסות הפנויות שלכם. ולכן, כדי לקבל אישור עקרוני מהבנק, צריך לבדוק שאכן יש לכם מספיק הכנסות.  
  • זכרו שיש עוד הוצאות חוץ ממחיר הדירה.
  • תבדקו אם אתם זכאים למסלול זכאות – מסלול זה עתיד לעזור לכם מאוד להיטיב את תנאי המשכנתא שלכם. 

אילו מסלולי משכנתא להעדיף? 

הכלל הוא שאין כללים. אין דבר כזה מסלולים טובים ומסלולים לא טובים. יש דבר כזה יצירה של תמהיל טוב אבל מסלול טוב, ממש לא. יועץ המשכנתאות ישמע מה התוכניות שלכם לעתיד (עד כמה שאפשר לצפות מראש), ויבנה בהתאמה לכך תמהיל משכנתא שיהיה מתאים לכם כמה שיותר. זכרו, לא מתחתנים עם המשכנתא, תמיד אפשר למחזר משכנתא. 

כדאי שתדעו כי בתוך כל טווח האפשרויות שיש לכם ליצירת תמהיל משכנתא (ויש לכם טווח גדול ביותר), יש כמה כללים שבנק ישראל עומד עליהם בכל תוקף במשכנתאות הנלקחות. ראשית תמהיל משכנתא חייב להכיל שליש לפחות מסכום המשכנתא בריבית קבועה. שנית, לא ניתן לקחת יותר משני שליש משכנתא בריבית פריים. 

לפני שאתם מחליטים אילו מסלולים לבחור, בדקו שהמסלולים שבחרתם יציבים ואין להם נטיה כרונית לעלות וליקר את המשכנתאות של הלווים. דבר נוסף שכדאי מאוד שתשימו על לבכם, אם לא תסדרו לעצמכם לפני שאתם לוקחי את המשכנתא, נקודות יציאה כמו שצריך, אתם עלולים לשלם הרבה כסף ביום בו תחליטו למחזר את המשכנתא שלכם (ומסתבר שהיום הזה יגיע מתישהו). 

בואו נבין יחד מה זה לוח סילוקין

סילוקין = סילוק. לוח הסילוקין שלכם יראה לכם את פירוט התשלומים שלכם עד ליום  האחרון של תשלומי המשכנתא בעוד שלושים שנה. לוח זה מפרט את הדרך שלכם לסילוק המשכנתא מעל צווארכם. יש שתי שיטות של לוחות סילוקין וההבדלים שלהם זה רק בתאריכים של גביית הריביות. כלומר, יש לכם אפשרות שהבנק יגבה ממכם על ההתחלה את הריביות שמגיע לו בצורה שתשלומי המשכנתא יהיו גבוהים מאוד ולאט לאט ילכו וירדו כחלוף השנים. ויש אפשרות נוספת בה, התשלומים זהים במשך כל חיי ההלוואה רק מה שכן הריביות נגבות בלי קשר לגובה המשכנתא שעוד לא שילמתם לבנק. 

קצת מסובך אבל לא מידי. 

תפרגנו לעצמכם יועץ משכנתאות

משכנתא זו הלוואה לטווח ארוך. יצא לכם להחליט פעם החלטה שתשפיע על איכות החיים שלכם לשלושים השנים הקרובות? בגלל שנושא המשכנתאות נעשה מאוד מקובל, אנשים נעשו אדישים לכל הנושא הזה של משכנתא, בעוד שבפועל חייבים לבדוק בשבע עיניים את המשכנתא ואת השלכותיה למהלך השנים הקרובות והרחוקות. בחרו במומחים של חברת המפתח שיעזרו לכם לתכנן את העתיד שלכם ושל ילדיכם בצורה הכי חכמה ומקצועית שיש. כי עם ידע וניסיון, אפשר להשיג הרבה.

השאירו לנו את הפרטים שלכם. 

 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: