מחזור משכנתא בבנק דיסקונט

מה זאת משכנתא?

משכנתא היא הלוואה לטווח רחוק, באמצעותה תוכלו לרכוש נכס. הנכס משועבד לבנק תמורת המימון.  לרוב האזרחים בישראל, אין מספיק כסף זמין בחשבון בשביל לקנות דירה. ולכן, הם נאלצים לקחת משכנתא. את המשכנתא מחזירים במשך זמן רב, עד שלושים שנה, ולכן צריך שהתנאים שלה יתאימו גם לטווח הרחוק.

יש שני סוגים עיקריים של משכנתא:

משכנתא לרכישת דירה- הלוואה לצורך קניית דירה.  במשכנתא כזו, הבנק ימשכן את הדירה. ואם הלווה לא ישלם את מלוא הסכום לבנק, הבנק יוכל לשעבד את הדירה. 

משכנתא לכל מטרה- הלוואה גדולה לבעלי דירה. אם יש לכם דירה שאינה ממושכנת, אתם יכולים לקחת הלוואה ולהשתמש בכסף לאיזו מטרה שתרצו, לדוגמא: לקנות עוד דירה, לממן לימודים באוניברסיטה בחו"ל, השקעה וכו'.

איך נכון לתכנן את המשכנתא?

המשכנתא תלווה אתכם לאורך שנים רבות. ולכן, חשוב לבנות אותה בצורה חכמה. את תמהיל המשכנתא אתם יכולים לבנות ממספר מסלולים, לבחור מה ההחזר החודשי הרצוי, איזה ריבית אתם רוצים ועוד.

לפני שאתם ניגשים לבנק, חשבו מה גובה ההחזר החודשי הרצוי, ומה ההון העצמי שבבעלותכם. סכום ההלוואה שניתן לקחת מהבנק הוא עד 70% משווי הנכס. ולכן, אתם צריכים שיהיה לכם לפחות 30% משווי הנכס.  ההחזר החודשי הרצוי הוא עד שליש מההכנסה הפנויה. על מנת שתוכלו לעמוד בכבוד בגובה ההחזר החודשי.

הסכום של המשכנתא כולל גם הוצאות נלוות (כמו מס רכישה, שיפוצים וכו') וצריך לקחת גם אותם בחשבון. תוכלו להיעזר במחשבון משכנתא כדי להעריך מה יהיה גובה ההחזר החודשי / אורך תקופת המשכנתא שלכם.

מסלולי משכנתא:

יש כמה מסלולי משכנתא, אספנו עבורכם את המסלולים הנפוצים:

ההחזר של המשכנתא תלוי במדד המחירים לצרכן ומשתנה לפיו. אם המדד עולה ההחזר יעלה, ואם הוא ירד ההחזר ירד. את המסלול הזה תוכלו לבחור עם ריבית קבועה או ריבית משתנה.

זהו מסלול משכנתא שלא תלוי במדד המחירים לצרכן ולא משתנה לפיו. המשכנתא היא עם ריבית קבועה שלא משתנה במשך כל תקופת ההלוואה. בדרך כלל הריבית הזו גבוהה כי היא בטוחה.

משכנתא לא צמודה למדד המחירים לצרכן, והריבית שלה משתנה מתקופה לתקופה.

שינויים במדד המחירים לצרכן לא משפיעים על גובה ההחזר,  את המשכנתא לוקחים בריבית פריים, שהיא ריבית נמוכה יחסית, אך גם היא לא יציבה.

הלוואות שניתן לקבל בבנק דיסקונט: 

הלוואת גרייס- הבנק מלווה לכם עכשיו את הכסף ומידי חודש אתם משלמים את הריבית. אחר כך, בסיום תקופת ההלוואה, תצטרכו להחזיר את הקרן וההצמדה. כל התשלומים נדחים עד לסיום תקופת ההלוואה. 

בוליט- בסיום תקופת ההלוואה משלמים בבת אחת את הקרן, הריבית וההצמדה (יש מי שיקרא להלוואה זו "גרייס מלא" או הלוואת "בלון").

הלוואת גישור- ההלוואה הזו ניתנת לתקופה קצרה של עד חמש שנים, שבמהלכם משלמים את הריבית, לאחר תום התקופה משלמים את הקרן בתשלום אחד.  

הלוואות אלו יכולות להתאים לכם במקרה שאתם רוכשים דירה, אך מתכננים למכור, תוך זמן קצר, נכס אחר שבבעלותכם.

ממליצים לכם על מחזור משכנתא? קצת על מחזור משכנתא בבנק דיסקונט

כאשר לוקחים משכנתא חדשה ומכסים באמצעותה את המשכנתא הקודמת, ממחזרים את המשכנתא. מחזור משכנתא יכול להיות פעולה משתלמת במיוחד. היא יכולה להשיג לכם חיסכון רב. לכן, כדאי לכם לבדוק אם גם לכם משתלם למחזר את המשכנתא.

לפני שאתם בוחרים למחזר את המשכנתא שלכם, בדקו היטב אם כדאי לכם לעשות זאת. מחזור משכנתא כרוך בעמלת פירעון מוקדם ובעוד הוצאות נלוות. ולכן, צריך לבדוק האם התועלת תכסה את עלות המיחזור.

בדרך כלל, מה שמוביל את הלווים למחזר את המשכנתא שלהם, זה שינוי בפרמטרים כלכליים או בנתונים האישיים. לדוגמא, אם קיבלתם העלאה במשכורת וגובה ההכנסה שלכם עלה, כדאי שתמחזרו את המשכנתא שלכם. הרי אם תשלמו החזר חודשי גדול יותר, תוכלו לקצר את תקופת ההלוואה, ותוכלו ליהנות מחיסכון ניכר.

בנוסף, אם חלו שינוים בנתונים כלכליים הרלוונטיים למשכנתא, בדקו אם משתלם לכם למחזר אותה כעת. גם אם השינוי נראה קטן, זכרו שבסוף תוכלו לחסוך סכום גדול ומשמעותי.

היעזרו ביועץ משכנתא מומחה שיעזור לכם לעבור את התהליך בקלות, יבנה יחד אתכם תמהיל משכנתא המתאים לצרכים שלכם והביאו חיסכון משמעותי לתיק המשכנתא שלכם. פנו אלי עוד היום ואני אדאג להשיג חיסכון לתיק המשכנתא שלכם. אני לא בנק, אני יועצת משכנתא.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: