הולכים לשלם עמלת פירעון מוקדם על המשכנתא? הבנקים ינשקו אתכם!

תמיד ידעתם שאם רוצים להגדיר מישהו עשיר, יש התבטאות לא עדינה ומשקפת מאוד: יש לו בנק. 

מה הדבר שנותן לבנקים את כל הכסף הנזיל והרווחים הגדולים בכל שנה מחדש? על זה תקראו בכתבה הבאה.

האם כדאי לכסות חוב למרות העמלה היקרה על הפירעון המוקדם?

חבל שאין איזושהי דרך לראות מה אתם חושבים מאחורי מסך המחשב. בינתיים נשתף אתכם במה שאנו שומעים מהציבור הפשוט, עמך ישראל. רבים חושבים שאם יש להם משכנתא גדולה ודי ישנה. נניח שהיא כבר בשנה השביעית להחזרה. ובלי כל קשר הם צברו כסף בצד, אולי פתאום זכו בהגרלה על 50,000 ש"ח (אצלכם בקרוב, אמן:), שווה להם לתת את כל הסכום לבנק, על מנת לכסות את ההלוואה ככל הניתן וכך הם יוכלו להישאר עם תשלומים חודשיים נמוכים יותר לשנים הנותרות. 

אך מה לעשות והבנק הוא לא גוף גמיש שבא לקראת לקוח שנחה עליו רוח טובה להחזיר את המשכנתא. אלא, אצלו הכל מסובך ומלא בבירוקרטיות על גבי בירוקרטיות. 

אם אתם רוצים לתת סכום גדול לכיסוי אחד ממסלולי המשכנתא שלכם, זה לא הולך ככה. אתם צריכים להגיש בקשה למיחזור משכנתא.

מה כולל התהליך של מחזור משכנתא?

נביא כאן את השלבים למחזור משכנתא. השלבים הם פשוטים: קודם כל צריך למחוק כביכול את ההלוואה, ורק אחר כך להתחיל משכנתא חדשה לכל דבר ועניין. מה זה אומר לגביכם? 

זה אומר שאתם צריכים לשלם עמלת פירעון מוקדם. עמלת פירעון מוקדם היא לא עוד עמלה של 60 שקלים. זו עמלה שיכולה גם להגיע לעלויות של עשרות אלפי שקלים. לכן, לפני שאתם מתרגשים מאיזה סכום קטן ואפילו גדול שהצלחתם לשריין אותו לטובת המשכנתא שלכם כדי לעזור לה להתחסל, חשוב שתוודאו יחד עם יועץ המשכנתאות שלכם שיש לכם למה להתחיל בבירוקרטיה. כי אם לא תעשו שיעורי בית כמו שצריך, אתם עלולים לצאת בלי תוצאות ועם תחושה ששכרכם יצא בהפסדכם. מה יצא לכם אם לקחתם סכום גדול וכיסיתם את המשכנתא בחלקה, אך בו זמנית הוצאתם על כל התהליך הזה סכום זהה לסכום כיסוי הקרן? שום דבר!

 יש בממשלה מי שדואג לכם

לפני חמש שנים היה דיון בממשלה הדורש מהרגולציה להסיר את חומת הברזל היצוקה המפרידה בין אנשים השבויים תחת משכנתא מוזרה הטעונה שיפור דחוף, לבין היכולת שלהם לעזור לעצמם עקב העלויות הגבוהות מאוד של עלות עמלת הפירעון המוקדם. 

מה שקרה בפועל, אחרי שלוש שנים ארוכות, היתה הקלה מסוימת בתשלומי עמלת פירעון מוקדם. כך גובה העמלה פוחתת ככל שהמשכנתא הנפרעת ותיקה יותר. כך היא ירדה מעט אך עדיין השינוי הוא לא השינוי המשמעותי לו אנו מייחלים. 

מה היא בכלל עמלת פירעון מוקדם?

עמלת פירעון מוקדם היא קנס שמשלם הלקוח בעת פירעון לא צפוי של הלוואה לפני התאריך הנקוב מראש. הוא משלם על השינוי בתוכניות הבנק. 

נניח שלקחתם משכנתא לפני שמונה שנים. אז, הריבית הממוצעת עמדה על 4.5% למשכנתא. כיום, הריבית הממוצעת עומדת על 2.3%. למה שלא תמחזרו את המשכנתא לטובת הריבית הממוצעת הממוצעת כיום בשוק? אתם יכולים. אך מבחינת הבנק זה הפסד ולכן הוא גובה הפרשי היוון.

מה זה הפרשי היוון?

נמשיך עם ההנחה מלמעלה, שלקחתם משכנתא וכעת אתם רוצים לבצע מיחזור משכנתא כדי לנצל את הריבית שירדה משמעותית לעומת המשכנתא שלכם. 

כעת הבנק הפסיד עליכם 2.2%. בשביל לסבר את האוזן ולהבין עד כמה זה חמור מבחינת הבנק נוסיף קצת מספרים: הקרן = 400,000 ש"ח. הרווח העתידי של הבנק על הקרן כאשר הריבית 4.5% היה אמור להיות 18,000. הרווח של הבנק על קרן של 400,000 לאחר מחזור משכנתא לריבית של 2.3%, הפך ל 8,800 ש"ח בלבד. זה במילים קצרות נקרא הפרשי היוון. 

כעת ודאי אתם מבינים על מה גובה הבנק עמלות פירעון מוקדם, ועד כמה הוא מרוויח מכל עמלה כזו.

איך ממחזרים משכנתא וחוסכים כסף?

לא רוצים לשלם יקר על המשכנתא שלכם? מוזמנים לפגישת היכרות ללא עלות עם יועצי המשכנתאות המומחים שלנו. חברת המפתח שמה לה ליעד לעזור לאנשים להתנהל מול המערכות הפיננסיות המורכבות מהמון בירוקרטיה. 

אנו נשמח לתת לכם את השירות הטוב ביותר. אצלינו תהנו משירות מזמין אדיב ובשקיפות מלאה, כך שתוכלו להבין בכל שלב בדיוק מה קורה גם אם תחום ההתעסקות שלכם רחוק מכל המילים הגבוהות והבנקאיות. 

הקליקו כאן לתיאום פגישה.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: