מחזור משכנתא בבנק הפועלים

רוצים למחזר את המשכנתא שלכם בבנק הפועלים? הכנו במיוחד בשבילכם כתבה שתעשה לכם סדר בנושא ותעזור לכם למחזר את המשכנתא בצורה הטובה ביותר.

מחזור משכנתא, איך זה עובד?

הרבה פעמים, המשכנתא שלקחתם לפני כמה שנים כבר לא מתאימה למצב הכלכלי שלכם או שהיא יקרה ביחס למשכנתאות שניתן לקבל היום. במקרה כזה, תוכלו לקחת משכנתא חדשה, מתאימה שמשתלמת לכם יותר, ובעזרתה לכסות את המשכנתא הקודמת.

כדאי לכם לבדוק אם משתלם לכם למחזר את המשכנתא שלכם. ממחזור משכנתא אפשר לחסוך הרבה. תוכלו ליהנות מחיסכון של עד עשרות אלפי שקלים.

איך ממחזרים משכנתא בבנק הפועלים?

יש שני סוגים של מיחזור משכנתא:

מיחזור פנימי – אם המשכנתא שלכם נלקחה מבנק הפועלים, ואתם רוצים למחזר אותה באותו בנק, מדובר במיחזור משכנתא פנימי.  במיחזור כזה, אין צורך להגיע לסניף על מנת לבקש אישור עקרוני למשכנתא, אפשר לעשות את זה גם בצורה מקוונת. 

מיחזור חיצוני – אם המשכנתא שלכם נלקחה מבנק אחר, ועכשיו אתם רוצים למחזר אותה בבנק הפועלים, מדובר במיחזור משכנתא חיצוני.

השלבים למחזור משכנתא בבנק הפועלים:

  1. הגישו בקשה לאישור עקרוני מהבנק. אישור עקרוני הוא מסמך בו הבנק מאשר לכם לקחת את המשכנתא. האישור ניתן לאחר שהבנק בודק את המצב הפיננסי של הלקוח ואת מטרת המשכנתא. הנפקת האישור אינה כרוכה בכסף ואינה מחייבת, לא אתכם ולא את הבנק. שימו לב, שהאישור תקף לזמן מוגבל. את האישור אפשר לבקש גם בצורה מקוונת, אין צורך להגיע ישירות לבנק.
  2. בדקו האם משתלם למחזר את המשכנתא. כדאי להיעזר במחשבון משכנתא בו תכניסו את הנתונים שלכם. זכרו שאתם צריכים לשלם עמלת פירעון מוקדם, בדקו מה סכום העמלה.
  3. פנו ליועץ משכנתאות מומחה, שיעזור לכם למחזר את המשכנתא שלכם. הוא מכיר את השטח, ויעזור לכם לתכנן את המשכנתא הנכונה לכם. האינטרס של יועץ המשכנתאות הוא להציע לכם את המשכנתא הכי טובה בשבילכם. בניגוד לו, מומחה המשכנתאות בבנק הוא בעל מטרה אחרת והיא הגדלת רווח הבנק. הוא רוצה שהבנק ירוויח כמה שיותר מהעסקה, ולכן הוא יציע לכם תמהיל עם ריבית גבוהה וכד'.
  4. הרכיבו תמהיל משכנתא משתלם המתאים למצב הפיננסי שלכם. חשבו גם על שינוים עתידיים, כמו קידום בעבודה.
  5. וודאו שיש לכם את כל הטפסים שאתם צריכים, הערכת שמאי, ביטוח למשכנתא וכו'.
  6. המשיכו בתהליך לקיחת המשכנתא כמו בכל בנק אחר.

יש לכם כבר משכנתא בבנק הפועלים? רוצים לבצע בה שינוים? שימו לב!

החלפת יום החיוב של ההחזר החודשי:

יום החיוב הוא היום שבו החוב החודשי יועבר מהחשבון שלכם לבנק. תוכלו לשנות את יום החיוב פעם בארבע שנים, פעולה זו תהיה כרוכה בעמלה. התאריכים שבהם יכול להיות יום החיוב הם הראשון, העשירי או החמש עשרה בחודש. 

בחירת חשבון בנק אחר שיחויב בהחזר החודשי:

אם אתם מעוניינים לשנות את חשבון הבנק שמחויב בהחזר המשכנתא, פנו לנציג מהבנק ובקשו ממנו לפתוח הרשאה לחיוב החשבון. יבקשו ממכם למלא טופס עם פרטי החשבון, שימו לב שכל הפרטים נכונים. כאשר תקבלו את האישור, שלחו אותו לבנק הפועלים.

גרירת משכנתא:

אם קניתם בית חדש ואתם מעוניינים להעביר את המשכנתא של הבית הישן לבית החדש, כי התנאים של המשכנתא הישנה טובים לכם, תוכלו לגרור איתכם את המשכנתא הישנה לדירה החדשה, וכך להעביר את השעבוד מהדירה הישנה לדירה החדשה. הדירה הישנה כבר לא תהיה משועבדת ותוכלו למכור אותה. כך תוכלו ליהנות מתנאי המשכנתא הישנה שתישאר איתכם ולא תצטרכו לפרוע את המשכנתא הישנה שלכם.

סילוק ההלוואה:

אם סוגרים את המשכנתא מוקדם יותר, אפשר לחסוך הרבה כסף. קורה, ומקבלים סכום כסף גדול מירושה או זכייה ורוצים לכסות איתו את המשכנתא. אם אתם רוצים לפרוע את המשכנתא שלכם יותר מוקדם, תהיו חייבים צריכים לשלם עמלת פירעון מוקדם. העמלה יקרה מאוד, ולכן לא תמיד משתלם לפרוע את המשכנתא. בנק ישראל הודיע לאחרונה שעמלת פירעון מוקדם תהיה זולה הרבה יותר מבעבר. אם זה יקרה כדי לכם לנצל את זה ולסלק את המשכנתא אם יש לכם יכולת כלכלית בשביל כך.

רוצים לקחת משכנתא בקרוב ומבולבלים מכל המסלולים שיש? אל תדאגו, אנחנו נעשה לכם סדר בראש.

אילו מסלולי משכנתא יש בבנק הפועלים?

  • משכנתא בריבית קבועה
  • משכנתא בריבית חצי קבועה
  • משכנתא 32
  • מסלול אג"ח חמש פלוס
  • מסלול צמוד למט"ח
  • מסלול פריים
  • מסלול משכנתא יציבה
  • מסלול הלוואת גישור
  • מסלול משכנתא עוגן לינארי
  • מסלול אג"ח חמש

בחרו את המסלולים הבטוחים ביותר, ואל תסכנו את המשכנתא שלכם.

מה גובה המשכנתא שניתן לקחת מהבנק?

  • מי שאין לו דירה בבעלותו, ורוצה לרכוש דירה ראשונה, יוכל לקבל מימון מהבנק עד 75% משווי הנכס, ולכן ללווה צריך להיות לפחות 25%.
  • מי שרוצה לקחת משכנתא מהבנק לצורך רכישת דירה שנייה, יוכל לקבל מימון מהבנק עד 50% משווי הנכס. הלווה צריך לבוא עם הון עצמי שיכסה את העלות של חצי מהנכס.
  • משפר דיור– אם מישהו רוצה למכור את הדירה שלו ולקנות דירה חדשה במקומה, הוא יוכל לקבל מימון מהבנק של עד 70% משווי הנכס, ולכן הוא צריך לבוא עם הון של 30% לפחות.

מה זה מחשבון משכנתא?

מחשבון משכנתא הוא כלי עזר שתוכלו לחשב בעזרתו האם משתלם לכם למחזר את המשכנתא שלכם. למחשבון תוכלו להכניס את הנתונים התואמים למשכנתא שלכם, וכך תראו מה יהיה הסכום שתצטרכו לשלם כל חודש או במשך כמה זמן. 

מזכירים לכם לחפש יועץ משכנתא אמין ומנוסה. הוא יעזור לכם לבנות תמהיל משכנתא שישתלם לכם, ויעזור לכם בכל הבירוקרטיה. למחזור משכנתא בבנק הפועלים השאירו פרטים ואני בתור יועצת משכנתאות מוסמכת אטפל בתיק שלכם בצורה הטובה ביותר.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: