שלחתם לנו שאלות על תוכנית "מחיר מטרה"? יש לנו תשובות בשבילכם

מחיר מטרה זו תוכנית חדשה שיצאה לאור לאחר שתוכנית "מחיר למשתכן" יצאה מכלל שימוש. כדי להבין מה היא תוכנית "מחיר מטרה" יש צורך להתחיל להבין הכל מהיסוד. יחד איתכם ניכנס לשאלות ששלחתם לנו. כאן נציב את השאלות הנפוצות בנושא.  

מה המחיר של דירות בתוכנית "מחיר מטרה"?

מחיר הדירות יהיה בהנחה של 20% משווי הדירה בשוק הישראלי החופשי. כמובן שבגלל שפרויקטים אלו הם דירות חדשות על הנייר, זה לעולם לא יהיה כמו דירות יד שניה. כלומר, יחשבו כאן את עלויות הקרקע, הבניה, וכן מדדים שונים הקשורים לרכישת דירה מקבלן. 

מה יהיה גודל הדירות במסגרת תוכנית מחיר מטרה? 

הדירות שיבנו בפרויקטים של תוכנית זו יהיו במספר מטרים מסוימים. מספר המטרים הנמוך ביותר יהיה 60 מטרים והמספר הגובה ביותר- 150 מטרים. 

האם כל אחד יכול לקנות דירה במסגרת תוכנית זו? 

לא כל אחד יכול לקנות דירה אלא רק מי שאין עדין בבעלותו דירה, או מי שיש לו והוא משפר דיור. ההגדרה החוקית של חסרי דירה הם בני זוג שאין להם דירה היום, ולא היתה להם אף זכות בדירה במהלך עשר השנים האחרונות. ההגדרה של משפרי דיור, זה זוגות שגרו בדירה משלהם, אך מפאת התנאים שלא התאימו להם הם מעוניינים למכור את הבית שלהם ולקנות במקומו בית אחר. גם אם במהלך חתימת החוזה הם עוד לא מכרו את הדירה שלהם, הם עדיין נחשבים למשפרי דיור, כמובן בתנאי שהם מתחייבים למכור את הבית שלהם ב-12 חודשים הקרובים.

האם אפשר לעשות שימוש חופשי בדירה אחרי שהיא שלנו?

לא. אחרי שהדירה נמצאת בבעלותכם, אתם מתחייבים שלא למכור אותה בחמש שנים הקרובות. אבל יש לכם אפשרות להשכיר את הדירה לדיירים אחרים. אחרי חמש שנים אתם יכולים לעשות איתה מה שאתם רוצים, כמו כל דירה אחרת. 

האם זוג לא נשוי יכול להגיש בקשה לזכאות לדירה ב "מחיר מטרה"?

לא. אחד הקריטריונים לזכאות לתוכנית "מחיר מטרה" זה זוג נשוי. זוג שמעוניין לרכוש דירה במחיר מטרה, יכול להגיש בקשה רק אחרי החתונה. מה שכן, אם בני הזוג מעל גיל 35 יש להם אפשרות מתוקף גילם המתבגר להגיש בקשה לזכאות לתוכנית מחיר מטרה. כל רווק מעל גיל 35 העונה להגדרת "חסר דיור" זכאי להיכנס למכרז של תוכנית מחיר מטרה. 

האם בגלל המחיר הנמוך מפרט הדירה יהיה שונה? 

משרד הבינוי והשיכון בא להגנת רוכשי דירות דרך מחיר מטרה. איך? הוא הכין מפרט שעל הקבלנים להיות צמודים אליו. מפרט זה הוא איכותי במיוחד ואינו שונה ממפרט דירות רגילות. אם תקנו דירה במחיר מטרה, תראו כי יש סטנדרטים גבוהים שאתם מקבלים ללא תוספות תשלום. כמובן שחלק ממפרט הדירה נתון גם לבחירתכם החופשית, כמו ריצוף, גודל השיש וכו'. 

האם יש ערים שכבר יש דירות למכירה דרך תוכנית מחיר מטרה? 

כן. בערים מודיעין, וראש העין. אבל בעתיד הלא רחוק תוכנית זו עתידה להתפרס על פני שטחים נרחבים בארץ. 

רוצים לדעת אם יש לכם זכאות למשכנתא? 

מוזמנים להכיר את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. אנו במפתח למשכנתאות מכירים את שוק המשכנתאות על הצד הטוב ביותר. כי המומחים שלנו בעלי ניסיון עם עבר עשיר של משרות מפתח בבנקים שונים. 

בואו לעשות היכרות עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: