שאלות על נושא מסלולי המשכנתא

אחרי שהבנו קצת על מסלולי משכנתא חשוב שנבין איך בסופו של דבר ממספר מסלולים מתרקם לו תמהיל משכנתא. דיברנו בפוסט הקודם על חלק מסוגי המסלולים הקיימים וכעת אנחנו רוצים להבין אם יש אפשרות בכלל לקבל משכנתא בכל סוגי המסלולים, האם הריבית היא מובטחת לכל אורך חיי ההלוואה, ואיך נקבע סכום ההחזר החודשי. אז בואו נתחיל. 

קיימים מסלולי משכנתא רבים, האם ניתן לנצל את כולם? 

בנק ישראל נותן כללים מאוד ברורים לגבי המשכנתאות ומחייב לשלב בהם מסלולי משכנתא מסוימים. אבל אין לו בעיה שתשלבו במשכנתא שלכם גם עשרה מסלולים יחד. השאלה היא עד כמה אתם מרוויחים כאן. כדי להרכיב תמהיל משכנתא מוצלח וחסכוני, עליכם להתייעץ עם יועץ משכנתאות מוסמך או יותר נכון לתת לו לנהל עבורכם את התיק שלכם, כדי שיעשה אותו על הצד הטוב ביותר. 

המטרה שלכם היא לשלב את המסלולים שיצליחו לגרום לממוצע ריביות המשכנתא שלכם להיות הכי זול שאפשר. 

על כמה שנים ניתן לפרוס את ההלוואה? 

תלוי היכן אתם לוקחים את ההלוואה שלכם. אם אתם לוקחים את ההלוואה בבנק, אתם יכולים לבחור בין תקופה קצרה כלשהי (בהתאם ליכולת ההחזר שלכם), לבין תקופה של שלושים שנה. בגופים חוץ בנקאיים ניתן לקבל הלוואות משכנתא גם עד תקופה של ארבעים שנה (אבל הריביות בהתאם…). 

האם הריבית אותה נתן הבנק בהצעה הראשונית מובטחת? 

ֵהאישור העקרוני שהבנק נותן נשאר בתוקף עד עשרים וארבע יום מהנפקתו. כדי לקבל את הריביות שהבנק אישר לכם באישור העקרוני, עליכם לעשות את כל שיעורי הבית המוטלים עליכם (ביטוח חיים, ביטוח נכסף שלוש תלושים אחרונים לשכירים או שומת מס לעצמאייםֵֵֵ) רק לאחר בחינה מדוקדקת הבנק יאשר לכם את ריביות המשכנתא באופן סופי.

שימו לב, אם אתם משחררים את המשכנתא במספר פעימות, הריביות יקבעו לכם על פי השינויים העדכניים במשק (בתקופה האחרונה כל הריביות נמצאות במגמת עליה, לכן כדאי ומומלץ לשחרר כמה שיותר מהר את המשכנתא). 

איך נקבע סכום ההחזר החודשי? 

ֵסכום ההחזר החודשי משתנה בין משכנתא למשכנתא על פי הנתונים הספציפיים. ההחזר שלכם תלוי בסכום ההלוואה שלכם, בפריסת השנים של הלוואה (אם אתם מצמצמים את ההלוואה כך שתגמרו לשלם אותה תוך פחות זמן, ההחזר החודשי שלכם יעלה), ועוד נתונים שונים. 

אם אתם מהאנשים שאוהבים לעשות חישובים, נתזכר אתכם כי ההחזר החודשי לא מורכב רק מסכום ההלוואה שלכם אלא גם מהריביות שעליכם לשלם לבנק.  

פרט לכל הפרטים הטכניים המשפיעים על גובה ההחזר החודשי, יש גם צורת החזר משכנתא. אתם יכולים לבחור בתחילת סדרת התשלומים לשלם סכומים גבוהים יותר, ובהדרגה לצמצם את ההחזר החודשי. ואתם גם יכולים לבחור בסכום אחיד לכל אורך חיי ההלוואה. 

רוצים לדעת עוד? חברת המפתח למשכנתאות אשדוד כאן בשבילכם. אנו נשמח לתת לכם ייעוץ מקצועי שיחסוך לכם מאות אלפי שקלים במשכנתא שלכם. הקליקו כאן לתזמון  פגישה עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: