רכישת דירה מכונס נכסים / האם זה לא מסוכן?

מצוקת הדיור היום היא מציאות קיימת. זוגות שאין להם הון עצמי גובה, נגזר דינם להישאר לגור בשכירות. אין לכם הרבה הון עצמי? הציעו לכם לרכוש דירה מכונס נכסים? קראו את הכתבה הבאה לפני שאתם מקבלים החלטות. 

 

אומנם רכישת דירה מכונס נכסים לרוב תהיה שווה מאוד מבחינת התשלום שלה, אבל אין טוב בלי סיבה. אם זה כל כך זול יש סיבה לכך. אף אחד לא מחלק מתנות בחינם גם לא כונס נכסים. לכן, לפני שאתם מתפתים לרכוש דירה מכונס נכסים אתם צריכים להבין את הסיכונים הכרוכים ברכישת דירה כזו. 

ההגדרה של דירה מכונס נכסים? מה הסיבה למחיר הנמוך שהיא נמכרת?

דירה מכונס נכסים זו דירה שהיה עליה משכנתא אך הלווה לא עמד בתנאי המשכנתא ועל כן אחרי החלטה משפטית הותר לבנק לממש את זכויותיו בדירה על ידי מכירת הדירה ולקיחת הרווחים ממנה לכיסוי החוב שנוצר. למה דירה כזו נמכרת בזול לרוב? בדרך כלל מהרגע שהבנק רוצה למכור את הדירה ועד לרגע שמתאפשר לו מבחינה משפטית לעשות זאת, לוקח הרבה זמן והבנק שלחוץ לכסף לא מעניין אותו כלום חוץ מלכסות את החוב שנוצר בבנק. 

ולכן כונס נכסים מעמיד את הדירה למכירה ומוכר אותה למעוניין הראשון ואפילו מוכן להוריד עבורו את המחיר כי ממילא אחרי שהחוב מכוסה הכסף הולך ללווה ומה אכפת לבנק שהוא יפסיד כסף? העיקר שהבנק יסגור את הפינה הזו כמה שיותר מהר. זו הסיבה לכך שדירה מכונס נכסים נמכרת בזול. 

ונסביר במספרים: לווה חייב לבנק חמש מאות אלף שקל ואינו עומד בתנאי ההלוואה, הבנק החליט שהוא מעוניין למכור את הבית כמה שיותר מהר כדי לכסות את החוב. הדירה שווה שני מיליון שקלים והבנק מבחינתו מכר אותה במיליון שקלים. חצי מיליון הוא לוקח לעצמו ומכסה עם זה את החוב שנוצר, ואת החצי הנותר הוא מחזיר ללווה האומלל שיכל לקבל מיליון שקלים יותר. 

לא תמיד זה כך

אם מציעים לכם דירה למכירה מכונס נכסים אל תקנו אותה בעינים עצומות. כי לא תמיד המחיר של דירה מכונס נכסים יהיה זול יותר ממחיר השוק. ולמה? כי אם יש הרבה אנשים שרוצים לקנות דירה מסוימת מכונס נכסים באופן אוטומטי המחיר שלה לא ירד כמו שהוא אמור לרדת. אם אין הרבה קופצים על דירה מכונס נכסים יש לכם פוטנציאל רציני להוריד את מחיר הדירה באופן משמעותי כי כונס נכסים תמיד בלחץ למכור את הדירה כמה שיותר מהר. 

האם יש סיכון ברכישת דירה מכונס נכסים? 

אחרי הכל אנחנו לא יכולים להתעלם מכך שעם השם היפה של דירה מכונס נכסים יש כאן סיפור מכוער של אנשים שפונו מדירתם שלהם בכוח הזרוע. האם זה לא מסוכן לקנות כזו דירה? התשובה היא: זה כן מסוכן. ונסביר. כדי להיכנס למכרז על דירה מכונס נכסים צריך להפקיד 10% מההון העצמי שלכם כדמי רצינות. אבל, בגלל שהכסף עלול להפוך ללא נזיל, אתם עלולים להמתין לכסף שלכם שישוב אליכם הרבה זמן. 

חוזה רכישה שחותמים על דירה מכונס נכסים אין לו חוזק משפטי כמו שיש לחוזה רגיל. ולכן, קחו בערבון מוגבל את החוזה ואת כל העיסקה. אם פתאום יתעוררו המפונים מהדירה המדוברת עם איזושהי הוכחה שאין זכות לפנות אותם, עלולה להיות לכם הרבה עוגמת נפש. עד שאתם לא נכנסים לדירה בפועל אתם לא יכולים לדעת שהיא שלכם. 

דבר נוסף לגבי המשכנתא שלכם. אתם עלולים להיתקל בקושי בקבלת אחוזי מימון גבוהים. שמאי המקרקעין שהבנק שולח כדי להעריך את שווי הבית יודע את הנקודה המשמעותית שהדירה היא דירה הנרכשת מכונס נכסים והוא עלול להוריד את ערך הדירה בכמה מאות אלפי שקלים. כך שסכום המשכנתא שיאושר לכם יהיה מאוד נמוך. אתם צריכים להיערך עם הון עצמי גבוה כדי להצליח לרכוש את הדירה. 

רוצים לדעת עוד? 

אנו בחברת המפתח למשכנתאות אשדוד מתמחים בהוצאת אישורי משכנתא החל מהאישור העקרוני עובר בסבב בבנקים וכלה במקח על הריביות הטובות ביותר עבורכם. בואו להכיר את המומחים שלנו שיתנו לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להיכנס לעניינים כמו שצריך על הצד הטוב ביותר. הקליקו כאן לשיחת ייעוץ.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: