רוצים לחסוך למשכנתא? כך תקבלו סיוע בשכר דירה. כן, יש עזרה מהמדינה בתשלום הוצאות שכירות!

יש לכם אפשרות לקבל עזרה בתשלומי השכירות שלכם. זה דבר שיכול לשפר לכם את יכולת החיסכון לקראת רכישת הדירה העתידית שלכם. כי כאשר מוציאים פחות כסף, יש אפשרות לחסוך יותר כסף. אנחנו ממליצים לכם לקרוא את הכתבה הבאה. 

מי זכאי לעזרה בתשלומי השכירות? 

אין לכם דירה? יופי, כבר יכול להיות שאתם זכאים לקבל את העזרה. בוא נתקדם הלאה, אתם מקבלים קצבה חודשית מביטוח לאומי? לא כל כך יופי, אבל כן, יכול להיות שזו תהיה הסיבה שתתן לכם את הזכאות לקבל עזרה בתשלומי השכירות שלכם. למה אנחנו אומרים יכול להיות? כי זה לא בטוח. כדי להיות זכאים לקבל את המענק לצורך תשלומי שכירות יש צורך לעבור תנאי סף של משרד הבינוי והשיכון. דבר חשוב מאוד שחשוב שתדעו. גם אם אתם זכאים לקבל את העזרה, לא תקבלו אותה עד שלא תגישו בקשה מפורטת. יש מענקים שניתנים אוטומטית למ שזכאי, מענק שכירות לא נכלל בקטגוריה זו. 

מה הוא תנאי הסף אותו יש לעבור כדי לקבל את הסיוע בתשלום השכירות?

התנאי הוא גובה המשכורת שלכם. כלומר, אם גובה המשכורת שלכם הינו נמוך מהממוצע ביחס לגודל המשפחה שלכם, יש סיכוי רב שאתם זכאים לקבל את המענק המדובר. ועל אותה הדרך גם אם אתם עצמאיים. את הבקשה שלכם יבדקו על ידי בדיקת התלושים שלכם אם אתם שכירים, או על ידי בדיקת שומת מס מרואה חשבון, אם אתם עצמאיים. 

מה בקשר לילדים מעל גיל 18 שכבר עובדים בפני עצמם? 

אם אתם מכלילים את הבוגר בהגשת הבקשה, הוא יהיה כלול יחד עם ההכנסות שלו. אך יש לכם אפשרות לבחור גם באופציה שלא כוללת את הילד הבוגר, כך שהוא לא יחשב במספר הנפשות בבית שלכם. ככל שמספר הנפשות גבוה יותר לעומת ההכנסה כך גובר הסיכוי שתקבלו את המענק החודשי, אך ברור ששווה לכם להוריד נפש אחת בנוגע לחישוב ממוצע ההשתכרות שלכם כי אם הוא מכניס עוד כסף, הרי הוא ישנה לכם את הממוצע יותר מדי לטובה. 

יש לכם קצבה חודשית קבועה מביטוח לאומי? התקדמתם עוד שלב בזכאות

נעבור יחד על רשימת הזכאים לקבלת הסיוע בתשלומי שכירות. 

  • ניצולי שואה המחזיקים בתעודת נכות של 49%.
  • כל אחד מאזרחי מדינת ישראל המחזיק ברשותו תעודת נכות של 75%.
  • אנשים מבוגרים שחיים על קצבה חודשית מביטוח לאומי. 
  • גרוש או גרושה המקבלים מזונות.
  • משפחות מרובות ילדים, אם חד הורית+ילד, או כל זוג נשוי, שהמשכורת החודשית שלהם מתבססת על קבלת עזרה מביטוח לאומי. 

האם תושב חו"ל המתגורר בארץ יכול לצאת זכאי בהגשת בקשה מעין זו? 

בגדול לא. אבל זה לא מוחלט. אם יהיו תושבי חו"ל המתגוררים בארץ שיש להם הרבה נקודות זיכוי, יכול להיות שהבקשה שלהם תתקבל, אבל אין כאן הגדרות ברורות. כל בקשה, ואיך שהיא מתקבלת בחברות הממונות על סינון הבקשות. אם אתם ישראלים והילדים שלכם לא, עדיין כדאי לכם להגיש בקשה לעזרה, כי יכול להיות שהבקשה שלכם תתקבל. 

רוצים לדעת עוד?

מוזמנים להיפגש עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד שיתנו לכם את הפרספקטיבה הנכונה על עולם המשכנתאות. כי כדי לראות את העולם הזה נכון פיננסית, צריך עזרה של מומחים. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: