רוצים להיות שותפים לתהליך לקיחת המשכנתא שלכם? מוזמנים להכיר מילים בסיסיות במשכנתא שלכם

כל אחד מאיתנו שרוצה להוציא משכנתא, פונה ליועץ משכנתאות. הקטע הוא שכמה שיועץ משכנתאות יהיה מומחה, אף אחד לא ימלא את המקום שלכם. יש דברים שאתם צריכים לעזור ליועץ המשכנתאות להחליט בנוגע לתנאי המשכנתא שלכם שישפיעו על העתיד הכלכלי שלכם. אבל איך תוכלו לעזור ליועץ המשכנתאות עם אתם לא יודעים אף לא את המילים הבסיסיות ביותר של המשכנתא? זה באמת סיפור לא ברור. בדיוק בשביל זה המומחים של המפתח אשדוד כאן. הפוסט הבא יעזור לכם להבין טוב יותר את ההליכים שנוקט יועץ המשכנתאות שלכם. המשיכו לקרוא. 

מהם מושגי המשכנתא הבסיסיים ביותר?

  • קרן- הכסף אותו נתן לכם הבנק כדי שתוכלו לרכוש את הדירה זה הקרן בהלוואה שלכם. ההלוואה ללא הריביות, זה הקרן במשכנתא שלכם. 

  • ריבית- הבנקים לא נותנים לכם הלוואה כדי לעשות אתכם חסד אלא כדי להרוויח עליכם. הריביות על הקרן זה הדרך של הבנק לעשות את הכסף שלו. על כל שקל אתם משלמים לבנק שקל וחצי לדוגמא וכך הבנק מגלגל רווחים כל הזמן על ידי משכנתאות. חשוב שתדעו כי אתם יכולים להתמקח על הריביות ולנסות להוזיל אותן. אין דבר כזה משכנתא הכי זולה, כי תמיד אפשר לנסות להוזיל עוד את המשכנתא.

  • החזר חודשי- מה השלב הבא אחרי שלקחתם את המשכנתא מהבנק? מתחילים להחזיר אותה. בכל חודש תשלמו לבנק סכום כסף משמעותי כדי להתחיל לכסות את ההלוואה שנתן לכם, זה בדיוק ההחזר החודשי. 

  • לוח סילוקין- אחרי שאתם חותמים בבנק על המשכנתא, אתם מקבלים לוח סילוקין. בלוח זה מפורטים כל התשלומים שלכם עד לסוף חיי ההלוואה. איך זה יכול להיות שמפורטים לכם התשלומים, בעוד שחלק מסכום המשכנתא שלכם תלוי ואינו ידוע מראש? לוח הסילוקין הוא רק השערה של ההחזרים החודשיים שלכם, בדרך כלל ההחזר החודשי העתידי יהיה גבוה יותר לעומת מה שרשום בלוח הסילוקין בגלל ההצמדה למדד. למה לוח סילוקין נקרא כך? כי על ידי ההחזרים החודשיים אתם מסלקים מעליכם עוד פירור מהמשכנתא שלכם. 

  • יתרת הלוואה- הכסף אותו עוד לא שילמתם לבנק, הוא מוגדר כיתרת הלוואה. למרות שלוויתם מהבנק את הקרן, ביתרת ההלוואה מחושבים גם הקרן וגם הריבית. הרי מבחינת הבנק הכסף שאתם חייבים לו אלו כל מרכיבי ההלוואה. כדי לדעת היכן אוחזת המשכנתא שלכם אחרי תקופה של תשלומים, אתם צריכים להוציא מהבנק דו"ח יתרות הלוואה. דו"ח זה יתן לכם תמונת מצב ברורה על כל נתוני ההלוואה באותו היום. 

לפני שאתם לוקחים משכנתא - מוזמנים להיפגש עם המומחים שלנו

הלוואה היא אחת הדברים שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לעשות לבד. ההבדל בין הלוואה עם יועץ משכנתאות לבין הלוואה בלי, עשוי להיות הבדל עצוב מאוד. לא כדאי לכם לוותר על הנוכחות של המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד במשכנתא שלכם. כי יש לנו דרכים להיטיב עם המשכנתא שלכם באופן משמעותי. הקליקו כאן ליצירת קשר.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: