פרויקט בנייה ברחוב החובלים? כנראה שלא…

תושבי רחוב החובלים והרחובות הסמוכים, הופתעו לגלות כי השטחים הפתוחים הקיימים בסביבת הבניינים להם – עומדים להפוך לגנים, בניינים ומגרשי חניה. עם הפידבק החיובי שיש להם בעקבות הצלחת המאבק נגד הבנייה המתוכננת בפארק שמשון, הם כנראה לא יוותרו בכזאת קלות.

מה גרם לביטול תכניות הבנייה?

לאחר שתושבי האזור ניהלו מאבק עיקש כנגד הבניה בפארק שמשון, הודיע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, על ביטול התוכניות. ועכשיו, פרויקט נוסף שאמור להיבנות ברחוב החובלים באזור ד', מעורר זעם רב בקרב תושבי השכונה וכבר ביום שישי, התחילו הפגנות לביטולו.

על פי תוכניתו של הקבלן צחי אבו, על שטח מגרש ריק הצמוד לבית ספר "רעים" יוקם בניין בעל 9 קומות ו- 46 דירות. בנוסף, יוקם מבנה נפרד לגני ילדים שימוקם בפארק הסמוך. ליד המגרש הריק, נמצא כיום שטח ציבורי, שעליו עתיד לקום חניון עם שביל גישה, חניה תת קרקעית וחניה עליונה. 

דיירי רחוב החובלים ושכניהם, דיירי רחוב רוגוזין ורחוב בן אליעזר, הביעו חשש לגבי התוכנית, וכבר מנהלים מלחמת חורמה לעצירת התוכנית. הטענה המרכזית עליה נשענת ההתנגדות היא, שתוכנית כזו תחריף את הצפיפות הקיימת ברחוב ותוביל לירידה באיכות החיים של תושבי הסביבה.

לדבריהם, הם לא היו מודעים לעובדה כי שטחים אלה מיועדים לבניה. בהפגנה שהתקיימה ביום שישי 7.12.2020, נכחו כמה עשרות מהתושבים עם שלטים כגון: "לא מוכרים שטח ציבורי", " עוצרים את הרס הרחוב – תעזבו לנו את הפארק" ועוד.

התוכנית, שאושרה ב 20.10.2020 על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית אשדוד, ממתינה לדיון במליאת הוועדה לפני שתוגש לוועדה המחוזית. התושבים אוספים חתימות נגד ביצוע התוכנית על מנת להעביר אותן לוועדה, אולם הם מלאי תקווה כי הם יצליחו לבלום אותה עוד קודם. 

קצת מתגובות תושבי האזור:

סימה דרורי, תושבת רחוב רוגוזין אומרת: "הרבה מהאנשים שגרים בסביבה לא מודעים לתוכנית, מאחר והכל נעשה בדממה מוחלטת מצד העירייה. קיימת באזור בעיית צפיפות חריפה ובעיית תעבורה חמורה לא פחות. בנוסף, האזור שאמור להיסגר לטובת הבניה, הוא המעבר הבטוח היחיד עבור הילדים שלנו לכל הסביבה: בית הכנסת, המרכז המסחרי, בתי הספר וגני הילדים וכמובן, הפארק. מדובר באזור אותו משפחות ותיקות וצעירות כאחד, מנצלות כדי להתאוורר קצת בשטח העירוני".

עוד הוסיפה דרורי: "זה שטח שמאז ומעולם היה ציבורי, המוגדר כחרשה- חורשת החובלים. בניה של בניין בן 9 קומות וחנויות בשטח כל כך קטן, תמנע אפילו מעבר רגלי. וגם, השטח הקטן והירוק שלנו ייעלם".

עוד תושב שהצטרף למאבק, אומר: "הגורם הבעיתי העיקרי פה ברחוב, הוא כמות התנועה. בשעות הבוקר והערב אי אפשר לזוז פה. כמעט אין יום שלא מגיעה לפה ניידת משטרה וריבים על חניה. רכבי שירות כמו מכבי אש או משאית זבל, בקושי יכולות לעבור פה. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה פה ביום שתהיה פה שריפה, חס וחלילה. ועל זה, הם רוצים לבנות פה בניין לא נגיש. בשביל מה לשגע כל כך הרבה אנשים שגרים פה? בשביל 46 דירות? אפשר בקלות למצוא מקום אחר עבורן. ראש העיר הוא זה שהצהיר ש"התושב במרכז" והוא זה שרומס את זה בצורה כל כך קשה ובוטה. זה הקבלנים במרכז, לא התושבים. הוא מנותק מאיתנו, התושבים. מבחינתנו הוא הפסיד את הקולות שלנו וזו תהיה הקדנציה האחרונה שלו".

חברת האפוזיציה, הלן גלבר, הגיעה לתמוך בתושבים: "שוב פעם העירייה בחרה לקחת שטחים ציבוריים ושטחים המיועדים לבניה ציבורית, לטובת בניית בנייני מגורים תוך ניצול של פארקים במקומות צפופים ביותר. הרחובות עמוסים בצורה נוראית כתוצאה מטעות של העירייה, שלא קידמה וביצעה תוכנית מותאמת לרובע ולא הפקיעה שטחים לטובת הציבור".

העורך דין צחי אבו מגיב:" מדובר במגרש שהיעוד שלו הוא מגורים. זה לא פארק, לא שביל גישה ולא דרך. זה מגרש ריק והעובדה שהוא ריק לא הופכת אותו לפארק. הגיע הזמן לממש את ייעודו המקורי של המגרש ואפילו להרחיב ולהתאים אותו לרוח התקופה, הזמן והסביבה".

תגובתה של עיריית אשדוד:" מדובר במגרש המיועד לבניה, בניה ציבורית או בניה למגורים. התוכנית הוגדה בשיתוף פעולה עם חברת קי.בי.עי (חברה פרטית), בהתאם להסכם פשרה שהושג, המסדיר את ייעודה של הקרקע ואת זכויות הבניה בה. תוכנית זו מייצרת שטח לבנית מספר גנים במימון חלקי של היזם, ובנית חניון ציבורי. הצעה זו באה כתיקון להצעה קודמת ומעניקה יותר שטחים לטובת הציבור ומאגדת יחד בניה פרטית וציבורית".

רוצים להתעדכן על עסקאות הנדל"ן האחרונות שבוצעו באשדוד? כנסו לעמוד שלנו!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: