סיוע בשכר דירה – ידעתם שיש דבר כזה?

כל ישראלי שמגיע לגיל נישואין מתחיל לחשוב: דירה מניין? פתאום קולטים שדירה עולה המון המון כסף. ולאף אחד, או יותר נכון לרובינו, אין כל כך הרבה כסף נזיל שיאפשר לרכוש לכל אחד ואחד מהילדים שלנו דירות בבוא העת. הקושי הגדול באוכלוסיה הישראלית אינו נמצא במי שכבר יש לו דירה אלא במי שעדיין אין. 

מי שאין לו עדיין דירה על שמו והתשלומים החודשיים שלו הם תשלומי שכירות ולא תשלומי משכנתא, חי בלחץ מתמיד. מצד אחד גם צריך לשלם דמי שכירות, ומצד שני צריכים לשים כסף בצד כדי להצליח לקנות דירה בבוא היום. בארץ, קיימים אחוזים גדולים מאוד של רוכשי דירות לעומת שוכרי דירות. כנראה זה משהו בדם היהודי שאוהב לחוש בעלות על המקום בו הוא חי… מאוד מאוד קשה לחיות בשכירות ולדעת שעוד צריך לחסוך כסף. מי שיש לו משכנתא, גם אם היא תהיה משכנתא ממש גבוהה שקורעת אותו מדי חודש, יהיה לו קל יותר באיזשהו מקום בגלל שהוא כבר הגיע אל המנוחה והנחלה, ולפחות התשלומים הם תמורת הבית שלו וזה לא כסף שהולך לפח על תשלומי שכירות מיותרים. 

בדיוק בשבילכם מציע משרד השיכון עזרה

משרד השיכון מעוניין לסייע ולכן הוא יצא בתוכנית בשם "סיוע בשכר דירה". סיוע בשכר דירה מיועד למי שאין לו עדיין דירה והוא משלם מדי חודש תשלומי שכירות וחוץ מזה הוא גם נמצא באחת מהרשימות הבאות. 

לפני שנמנה את הרשימות, נבין יחד אתכם עד כמה ניצול סיוע זה מסוגל להועיל למי שעדיין אין לו דירה והוא מעוניין להגיע ביום מן הימים לבית שיהיה רשום בטאבו על שמו. ביום בו ירד ממכם יוקר השכירות ותצטרכו לשלם פחות, יהיה לכם פתאום פנאי ויכולת כלכלית לשים יותר כסף בצד כדי לחסוך כסף. ברגע שמתחילים לחסוך כסף מתחילים לראות את האור שבקצה המנהרה בדרך אל הדירה. 

אגב, משרד השיכון מעוניין להביא את הנושא לידיעת הציבור ולכן הוא העמיד מוקדניות שירות טלפוני שיעזרו, ויתנו מענה קולי לכל מי שמעוניין לדעת ולשאול על סיוע בשכר דירה. לכל המעוניינים לדעת, המספר הוא: 5442*. 

הרשימות של הזכאים

  • סיוע למשפחות- זוגות עם ילדים. זוגות בלי ילדים. הורה יחיד+ילדים. 
  • סיוע לאנשים מוגבלים- עיוורים ואנשים עם לקות קשה בראייה, קשישים המקבלים קצבה, נכי מלחמת העולם השנייה ונכים המקבלים סיוע קבוע מהמדינה.
  • סיוע למבוגרים- כל מבוגר המקבל קצבת נכה, גם מבוגרים המקבלים קצבת שארים שיש להם השלמת הכנסה. גם חסידי אומות העולם זכאים לסיוע. 
  • סיוע לעוד אוכלוסיות- כל אזרח המקבל גמל שמבטיח את הכנסתו, סיוע לעולים חדשים, לנשים מוכות, לגבר או אשה הנמצאים בתהליכי גירושין, להומלסים-מחוסרי בית, לגברים המורחקים מביתם, לאסירים ששוחררו מהכלא, סטודנטים המתגוררים עם אזרחים ותיקים וכן לממתינים לדיור ציבורי.   

איפה ניתן לקבל את המידע? 

כאשר מדינת ישראל מציע עזרה וסיוע לאזרחיה, היא רוצה שהמידע יהיה להם נגיש. ישנם כמה גופים שישמחו לתת לכם מענה על כל שאלה שיש לכם. גוף אחד הוא כמובן משרד השיכון, אבל קיימים גופים נוספים: מוקד סיוע בתהליך לקיחת המשכנתא למבוגרים ולמוגבלים- 2310*, רשות המיסים-הקטגוריה המדויקת בתוך רשות המיסים זה הקרן לפיצויים- 4954*, גוף נוסף זה הטאבו- 8653*, שירות ייעוץ לאזרח- 118, מוקד מענה ממשלתי- 1299. 

מגיע לכם ליווי צמוד

אנו בחברת המפתח למשכנתאות אשדוד לא ניתן לכם לגשש באפלה. אצלינו כל אחד ואחד הוא יחיד. אנו מתמחים בכל הקשור להתנהלות כלכלית ופיננסית מול גורמים מממנים ובייעוץ והכוונת בודדים בדרך אל הדירה שלהם. גם אתם נמצאים באותה הדרך? מוזמנים להצטרף אלינו. אנו נעזור לכם להגשים מטרות בדרך אל החיסכון שלכם. 

אני רוצה להכיר את המפתח אשדוד. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: