מתכננים לקחת משכנתא? אל תחכו זמן רב מידי. מחיר ייעוץ משכנתא עתיד לטפס

אם עד היום כל מה שהיה צריך כדי להסמיך את יועץ המשכנתאות שלכם לגשת אל מאגר נתוני האשראי ולשאוב את המידע עליכם, זה כתב ייפוי כוח עליו אתם חותמים בתחילת דרככם יחד, הרי שבקרוב עתידה להיכנס תקנה חדשה לתוקף. על פיה, כדי לממש ייפוי כוח יהיה על הלקוח לחתום אצל עורך דין. בקיצור מתחילים לפרנס גם את עורכי הדין בדרך למשכנתא שלכם. 

לכבוד מה התקנה החדשה? 

בעוד, אתם ישנים בלילה רגועים, יש מי שרק מחפש איפה אפשר עוד להגביל ולסרבל בעוד סרבול את שלבי לקיחת המשכנתא. כפי שאתם יודעים, בנק ישראל לא אוהב שיש סיכונים אף לא כאלה אפסיים. לאחרונה תפס בנק ישראל כי הגישה היחסית קלה למערכת נתוני האשראי הישראלית, לא מתאימה לו. תחשבו על זה בהיגיון, יש בזה משהו. כל פעולה אשראית שלכם מתועדת במאגר זה. יהיה לכם מאוד לא נעים בלשון המעטה אם תגלו ביום בהיר אחד כי מישהו פרץ את המערכת הזו. 

כדי שלא יבואו אנשים לחשוב כי בקלות יחסית הם יכולים להוציא את נתוני האשראי של החבר שלהם שהם מאוד מסוקרנים מה קורה אצלו במערכות האשראיות, הרי שאחרי שתצא התקנה החדשה לאור, הרי שזה יהיה ממש בלתי אפשרי. ולמה? כי עורך דין נוטריון יהיה חייב לחתום על מסמך בו הוא מאשר שהוא זיהה את הלקוח וכי הלקוח מודע לפלישה האשראית הזו ובכל זאת הוא מאשר ליועץ המשכנתאות שלו להיכנס לשם ולהוציא את הנתונים המופיעים עליו. 

נכון שיש כאן היגיון. אבל מי כמוכם יודעים כי כאשר קונים בית יש כל כך הרבה הוצאות וכל כך הרבה בירוקרטיות עד שהתוכניות יוצאות אל הפועל ויושבים בבית החדש. ולכן, עם כל הרצון הטוב של המחוקקים, יש כאן דבר נוסף שעתיד לייקר ולסרבל את התהליך של הוצאת אישורי המשכנתא. 

בשתי מילים, מה זו בכלל מערכת נתוני האשראי הזו? 

זו מערכת המקיפה את כל אזרחי ישראל, המתעדת את הפעולות האשראיות שלהם. החל מהוראות קבע, צ'קים שחוזרים, הלוואות, לקיחת הלוואות לכיסוי הלוואות, התנהלות אשראי כללית ועוד. המאגר שמופיע על שמכם עוזר לבנקים לדעת טוב יותר מכל נתונים אחרים מי אתם, ומה רמת האמינות שלכם או להפיך, איזו רמה של סיכון הם לוקחים בעצם זה שהם מאשרים לכם משכנתא. 

אחרי שהבנק ראה את הדירוג האשראי שלכם ואת הפירוט המופיע עליכם הוא יכול להגיד יותר בקלות האם הוא נותן אישור עקרוני ואם כן אז אילו ריביות הוא מציע לכם. ככל שתהיו לקוחות טובים יותר, כלומר בעלי התנהלות אשראית מאוזנת יותר, הוראות קבע מתקתקות, צ'קים שלעולם לא חוזרים וכו', הרי שיש לכם סיכוי טוב יותר לקבל משכנתא טובה. 

אם הבנק רואה שיש כאן מישהו אם התנהלות לא יפה מבחינתו, הוא ייתן לכם משכנתא אבל בריביות יקרות. על ידי ריביות יקרות הבנק מפצה את עצמו על חשבון הסיכון שאתם מהווים בשבילו. תחשבו על זה שהבנק נותן לכם המון כסף והוא לא רוצה לתת את הכסף הזה לאנשים שכבר אבדו כסף בעבר או לאנשים שסתם לא יודעים איך להתנהל עם הכסף שלהם נכון. 

מי שמכיר שמערכת נתוני האשראי יודע כי גם אם החודש הזה היה חודש קשה ויש לכם הוראת קבע אחת שאתם לא יודעים מאיפה, היא הולכת לקבל כיסוי, עושים הכל כדי שהוראת קבע לא תחזור ושמכם בבנק לא ייפגע. 

האם יש אפשרות לתקן נתוני אשראי שליליים? 

בגדול לכל דבר יש דרך חזור. אם אתם משנים דפוס התנהלות, ברמה כזו שכאשר מדפיסים את נתוני האשראי שלכם רואים כאילו מדובר בשתי משפחות, אזי הבנק מבין כי יש כאן אומנם מישהו שטעה אבל הוא עשה שינוי בהתנהלות האשראית שלו ואין סיבה שלא לאשר לו משכנתא, כמובן שהשינוי לא משתקף מחודשיים של התנהלות תקינה אלא כמה שיותר יותר טוב. 

אם יש לכם היסטורית אשראי לא מזהירה, מומלץ לכם להתייעץ עם יועץ משכנתאות שיעזור לכם לנקות אותה בצורה הכי טובה המתקבלת על הבנקים. 

לסיכום, 

מהיום בו תיכנס התקנה החדשה לתוקף, לא יהיה ניתן להוציא את נתוני האשראי של הלווה אלא אם כן הוא אישר את ייפוי הכוח שהוא נותן ליועץ המשכנתאות שלו, מול עורך דין. בנק ישראל מפרסם תקנות מן הסוג הזה טרם הוצאות לאור כדי שאנשים יוכלו להגיב על כך. בינתיים התגובות הן נזעמות. אף אחד מן האנשים, למרות השמירה ההדוקה יותר על פרטיותם, לא מעוניין לשלם עוד כסף בזמן זה. גם יועצי המשכנתאות לא ממש התלהבו מהבירוקרטיה הנוספת שעשויה לסבך להם את ההתנהלות עד לאישור המשכנתא של הלקוח שלהם.

רוצים לקבל משכנתא בקלות ובמהירות? אין לכם כוח לעבוד קשה? 

אנו במפתח למשכנתאות אשדוד נשמח להראות לכם כי זה אפשרי. קבוצת המפתח זו חברה המתמחה בתחום הפיננסי ובגישור שבין הבנקים ללקוחות והלקוחות לבנקים. אצלינו תוכלו ליהנות משירות ישיר לאינטרסים שלכם, ולא כמו בבנקים בהם יושבים פקידים המתוגמלים על כל עסקה "דפוקה" שהם מאשרים לכם. כי הבנק רק רוצה להרוויח כסף ואנחנו רק רוצים לחסוך לכם כסף. 

מוזמנים להכיר את המקום הנכון בזמן הנכון. לחצו כבר עכשיו כדי לתאם לעצמכם פגישת היכרות ללא עלות עם חברת המפתח אשדוד.  

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: