מתבלבלים בין כל מסלולי המשכנתא השונים? עושים סדר במסלולי המשכנתא הקיימים

כאשר מגיעים לקחת משכנתא לראשונה בחיים, נתקלים במושגים חדשים. בפוסט הזה אנחנו רוצים להסביר לכם על מסלולי משכנתא, על השוני ביניהם, על סוגי ההלוואות הקיימות ועוד. הצטיידו בריכוז, רצון להבין ו… מתחילים. 

 

לפני שאנחנו מתחילים, הקדמה קצרה. יש כל מיני סוגים של הלוואות. כאשר מגיעים לקחת משכנתא, הבנק דורש ממכם להרכיב בתוך המשכנתא שלכם מספר הלוואות שלצורך הסדר הטוב נקראות מסלולים. בעצם כל מסלול הוא הלוואה אחרת, אך בפועל המרכיב החודשי שלכם הוא אחיד לכל המסלולים יחד. 

בנק ישראל מחייב את הבנקים ואת הלווים לשלב בכל משכנתא מספר מסלולים, כדי לאזן את הסיכונים בכל אחת מהמשכנתאות, ולצמצם מצב בו בגלל שינוי באחת מהריביות, לווים לא יוכלו להמשיך לשלם משכנתא. 

ועכשיו נעבור לסוגי ההלוואות / המסלולים הקיימים. 

צמודה למדד עם ריבית משתנה

כאשר אומרים צמודה למדד הכוונה היא שההלוואה צמודה למדד. וכאשר אומרים משתנה הכוונה היא שהריבית יכולה להשתנות. כל כמה זמן הריבית משתנה? את זה אתם יכולים לבחור. פעם בשנה, פעם בשנתיים או פעם בשבע שנים. 

בכל נקודת שינוי יש סיכון שהריבית תתייקר, אבל ה+ במסלול הזה הוא שאתם יכולים למחזר או לבצע בו כל שינוי שתרצו בכל פעם בה יש נקודת שינוי הנקראת גם נקודת יציאה. דבר נוסף טוב במסלול הזה הוא שהריבית היא נמוכה בגלל הסיכון לעליה. 

צמודה למדד עם ריבית קבועה

הקרן צמודה למדד והריבית קבועה. הכוונה היא שהיא נשארת בדיוק כמו ביום בו חתמתם על המשכנתא גם בעוד שלושים שנה. המסלול הזה הוא בטוח ביותר, אבל בגלל הביטחון הזה, הבנקים תמיד מייקרים את הריבית הקבועה. שימו לב, אם תרצו למחזר את המסלול הזה, יהיה עליכם לשלם הרבה מאוד כסף עבור פירעון מוקדם של ההלוואה. 

מסלול הפריים

ֵהפריים מורכב מעוגן הבנקים והרווח של הבנק על העוגן. בנק ישראל הוא הבנק של כל הבנקים. וגם הוא דורש ריבית על הכסף אותו הוא נותן לבנקים. מכירים קצת את תחום המכירות? זה די דומה. הספק מביא את הסחורה לחנות בזול והחנות מוכרת את הסחורה יקר יותר כדי להרוויח מכל הסיבוב הזה. 

ריבית עוגן הבנקים משתנה אחת לחודש, ובאופן אוטומטי היא מתעדכנת בכל המשכנתאות וההלוואות הפעילות בהן קיימת ריבית פריים. את הרווח של הבנק על ריבית עוגן הבנקים קובע כל בנק מול כל לווה. יכול להיות שני לווים שלקחו הלוואה באותו יום לאחד הריבית תהיה P+0.8 ולשני P+1.3. בעבר יכלנו גם למצוא הלוואות בהן יש פריים מינוס, אך בהלוואות הנלקחות היום, זה הרבה פחות מצוי. 

מסוחררים? צריכים עזרה מקצועית? 

ֵעל עוד מסלולי משכנתא תוכלו למצוא באתר שלנו פוסטים נוספים. אבל לפני שאתם חשים שזה גדול עליכם, פנו למומחים של חברת המפתח אשדוד שיתנו לכם יד ויעזרו לכם לקחת משכנתא בלי שתצטרכו להכניס את הראש שלכם לתוך ים המסלולים, התמהילים והאחוזים. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: