מוכרים דירה מושכרת? כך תעשו את זה בצורה נכונה!

מתכוננים למכור דירה שמתגוררים בה שוכרים? לא יודעים ממה צריך להיזהר כשעושים זאת? רוצים להבין לקראת מה אתם הולכים? המשיכו לקרוא את הפוסט שיעזור לכם להתכונן לתהליך מכירת הדירה המושכרת שלכם. האם מותר למכור דירה עם שוכרים בתוכה? מה אומר החוק? בואו נתחיל.

באיזה תאריך חוזה השכירות מסתיים? 

לפני שאתם מתחילים להיבהל ולחשוב על תחבולות כדי להצליח למכור את הדירה כמה שיותר מהר. אתם מוזמנים לבדוק בחוזה השכירות שלכם מול השוכר, באיזה תאריך בדיוק הוא אמור לפנות את הנכס. יכול להיות שתגלו כי התאריך המדובר הוא בעוד ארבעה חודשים ואז לא תהיה לכם בעיה למכור את הדירה גם אם הרוכש לא מתכונן להשכיר את הדירה, אלא להתגורר בה בעצמו. 

ואם חוזה השכירות הוא לעוד תקופת זמן ארוכה?

אם כך, לא תוכלו למכור את הדירה למי שמעוניין לרכוש דירה כדי לגור בה, אלא למי שמעוניין לרכוש דירה להשקעה. לא רק שאתם יכולים, בן אדם שרוכש דירה להשקעה, ישמח  מאוד לדעת שיש כבר שוכרים בדירה, והם לא מתכוונים לעזוב את הדירה בשנים הקרובות. 

נקודה חשובה. כדי למכור את הדירה למשקיע המדובר, עליכם לקבל את הסכמתו של השוכר הנמצא בדירה. למה הכוונה? לא שלשוכר הדירה יש בעיה שבעלי הדירה ישתנו. כי זה לא עניינו. אלא בתהליך מכירת הדירה, תצטרכו להביא את הרוכשים לראות את הדירה ולמרות שהנכס הוא שלכם, כרגע הוא מושכר ואין לכם אפשרות להכריח את הדיירים לפתוח את הדלת לכל מתעניין. 

כשמוכרים דירה, מה כדאי לדעת? 

חשוב מאוד לדעת כי אין להסתיר שום דבר מהרוכש. אם אתם לא רוצים תביעות משפטיות בעתיד, חשוב מאוד לגלות ולשתף את הרוכשים בכל פרט שהוא בדירה. אם אתם יודעים בברור את תאריך מסירת הדירה, אל תנסו לשנות כדי לרצות את הרוכשים כי זה עלול להתנקם בכם בעתיד. 

שימו לב, לא כל מי שרוכש דירה היום, צריך אותה פנויה מחר. יכול להיות שגם אנשים שרוכשים דירה כדי להתגורר בה ישמחו להשכיר אותה כמה שנים ולכסות את המשכנתא עם דמי השכירות ובינתיים להמשיך לגור במקום בו הם גרים עד היום. אל תפסלו שום דבר לפני בדיקה עמוקה.

אם אתם מתכוננים למכור / לרכוש דירה להשקעה, חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע אילו סעיפים לשלב בחוזה, כך שגם אם יום אחד תרצו באמצע תקופת השכירות להפר אותו, תוכלו לעשות זאת על ידי שימוש בסעיף ששילבתם קודם. 

רוצים לדעת עוד? לא מרגישים מספיק בטוחים בתחום הנדל"ן? הכירו את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. אנו  מתמחים במיפוי וניהול מצבים פיננסים. נשמח להכיר את תיק המשכנת שלכם ולראות איך אנחנו יכולים לתכנן יחד אתכם עתיד טוב יותר. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: