מה עושים במקרה בו אף שכן לא מתנדב להיות ועד בית?

בניין בלי שכן אחד שלוקח חסות על הדיירים כולם ועל כל מה שקשור בניהול תחזוקת הבניין, עלול להגיע למצב בו יש שכן שרוצה למכור את הבית שלו, אך הוא לא מצליח בגלל שהבניין נראה לא טוב. תחשבו על זה שיש בניינים שיש מנקה פעמיים בשבוע והבניין תמיד מריח טוב. למה שמישהו יקנה דירה כשהוא יודע מראש שאין בבניין תחזוקה נורמלית. 

מה אפשר לעשות במקרה כזה כאשר אין אף אחד שרוצה לקחת את האחריות על הכתפיים שלו אך כן רוצה לגור בסביבה נעימה? בתוך הבית זה ברור שצריך לנקות ולהחליף מנורה אם צריך, אבל מחוצה לו, למי זה משנה בדיוק? זה משנה ועוד איך. 

נמצאים בשלב של חיפוש קונים לדירה שלכם? מחפשים דירה? אל תתייחסו לניהול תחזוקת הבניין. אתם יכולים לסדר את זה תוך הקשת כמה מסמכים פשוטים ויש לכם חברה של ועד בית שמנהלת את העניינים האלו. 

מה קורה בכל הבניינים?

מכירים את האנשים האלה עם הכתפיים הרחבות, שתמיד לא משנה איפה הם יהיו הכל יהיה העול שלהם? כנראה שיש הרבה אנשים כאלה. כי עובדה שלכל בניין יש מישהו אחד שמתנדב להיות ועד בית ולהשקיע מזמנו למרות שהוא לא מרוויח מכך לכאורה שום דבר מעבר לשכנים שלא נוקפים אצבע לטובת הבניין. כן, כך זה עובד. אנשים אוהבים להפיל את הכל על האחרים. 

הבניין מוזנח? פנו למפקח לרישום מקרקעין

אין לכם בבניין ועד בית או שיש שכן המרכז את ועד הבית אך זה לא מתבטא בשום דבר מעשי? אתם יכולים לפנות למפקח לרישום מקרקעין. מה יעשה המפקח לרישום מקרקעין? הוא ימנה חברה חיצונית שתנהל את ועד הבית שלכם. ישנן חברות רבות שעושות שירותי ועד בית לבניינים, אתם יכולים לפנות אליהם. 

קחו בחשבון שזה יעלה לכם יותר ממה שוועד בית רגיל אמור לעלות כי הם עושים את זה למטרת כסף. גובה התשלום שיהיה על כל דייר לשלם לא יהיה נתון להחלטת הדיירים. אלא החברה או המפקח לרישום מקרקעין יהיו אלו שיקבעו את המחיר על פי נתוני הבניין. 

התפקידים של הנציגות, כלומר של חברת ועד הבית של הבניין שלכם יהיה כמובן לנהל את משק הבניין. כלומר, לדאוג למנקה פעם או פעמיים בשבוע, על פי כמות הדיירים, תשלומים לחברת החשמל ועוד. אם דיירי הבניין יצטרכו להגיש יחד בקשה או תביעה לבית המשפט, חברת ועד הבית יכולה לייצג אותם בפן המשפטי. 

חברת ועד בית חיצוני מועילה למי שבבניין המגורים שלו אין אף שכן שהתנדב להיות ועד הבית של הבניין. אבל אם יש לכם שכן אחד כזה והוא עושה את התפקיד שלו נאמנה, אין שום צורך לשכור שירותי חברה חיצונית. היא לא תעשה משהו יותר טוב. אם החברה רוצה להשקיע עציצים בבניין שלכם, היא תדרוש ממכם תשלום. ולכן, זה לא שהיא מביאה את הבניין למצב יותר טוב אלא היא פשוט עובדת בזה. בשונה מהשכן שהתנדב שלא מפעיל את הראש שלו כל הזמן איך הוא יכול להראות לכולם שהוא נותן שירותי ועד בית בצורה מושלמת. 

תכל'ס, מה צריך לעשות כדי להביא חברה לניהול ועד בית? 

  1. ניגשים לשלוחה האשדודית של לשכת המפקח על רישום מקרקעין. עכשיו אתם בטח שואלים אבל אם אנחנו לא גרים באשדוד? התשובה היא, זה לא משנה איפה אתם גרים. השלוחה האשדודית עוסקת בבניינים כאלה. ואחרי שהגעתם לשם, מגישים בקשה בעניין.

     

  2. כדי שהבקשה תטופל אתם צריכים להביא אתכם כמה מסמכים. ואלו הם:
    – תעודת הזהות של הבניין, פרטי הנכס הכוללים מספר חלקה וגוש וכתובת מפורטת. אם אתם לא יודעים את מספר החלקה אתם יכולים לבדוק זאת באינטרנט, המידע אינו חסוי ולכל אחד ואחד יכולה להיות גישה אליו.
    – פירוט מדוע אתם צריכים חברה חיצונית שתנהל את ועד הבית בבניין.
    – פירוט של כל דיירי הבניין- שם מלא, תעודות זהות, מספרי טלפון והכתובת. כן כן גם הכתובת.
    – השכן שהתנדב לגשת ללשכה כדי להגיש את הבקשה, צריך בנפרד להשאיר את תעודת הזהות שלו ואת כל הפרטים המזהים בתור מבקש הבקשה.

     

  3. את הבקשה ניתן גם להגיש בצורה מקוונת לתיבת הדואר:shiputi-ashdod@justice.gov.il או לפקס: 073-3929060.

     

  4. על כל שאלה ניתן לפנות למוקד הטלפוני של החברה לרישום המקרקעין. 

לסיום, 

מצאתם דירה שאהבתם אך הבניין לא נראה משהו? אתם מוזמנים להתנדב ולשלוח את המסמכים הדרושים ללשכת המקרקעין באשדוד ולסדר את העניינים תוך השקעה של מקסימום שעתיים בנושא. אין לכם עדיין אישור עקרוני? לא יודעים בכלל מה זה אישור עקרוני? לפני שאתם מחפשים דירה אתם חייבים לדעת שבכלל תהיה לכם משכנתא. איך יודעים? מקליקים כאן ואנחנו מסדרים לכם בקלות ובמהירות את העניינים שלכם. כי על מנת להוציא אישור עקרוני אתם צריכים לעבוד שעות על גבי שעות. ואנחנו כאן, בשביל לחסוך לכם את כל זה. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: