מה הדרך להשיג משכנתא זולה?

כדי לקבל משכנתא זולה צריך קודם כל לבוא עם תנאים פיננסיים טובים. אך כדי שתצליחו לסחוט את התמהיל הזול ביותר מהבנק, עליכם לתת ליועץ משכנתאות לטפל בתיק המשכנתא שלכם כדי שהוא ימצוץ עבורכם את המסלולים עם הריביות הזולות ביותר. 

הדברים שאתם צריכים להצטיין בהם כדי לקבל משכנתא זולה

ותק במקום העבודה שלכם

אל תחפשו לעבור עבודה גם אם אתם לא מרוצים ממקום העבודה שלכם כרגע, כי הוותק במקום העבודה שלכם הוא דבר הכרחי מבחינת הבנק. יש כאלה שגם מקבלים משכנתא גם עם וותק של מספר חודשים בודדים, אבל יש כאלה שלא. 

הון עצמי גבוה

המדד העיקרי ממנו מושפעות הריביות של המשכנתאות בארץ זה ההון העצמי של רוכש הדירה לעומת ההלוואה שהבנק נותן לו כדי להשלים לסכום הדירה המלא. אם אתם מביאים 300 אלף שקלים לדירה ששוויה 500 אלף שקלים, הריביות שלכם ישאפו לאפס. אבל אם מביאים 300 אלף שקלים לדירה של מיליון שקלים, זה אומנם יעבור בבנק, אבל הריביות יהיו יקרות מאוד. לכן, אם אתם יודעים שבכל חודש שעובר אתם צוברים עוד כסף, כדאי לכם לחכות עוד שנה עם רכישת הדירה כדי שיהיו לכם ריביות אטרקטיביות. 

למה הון עצמי גבוה כל כך משפיע על המשכנתא? 

הבנק עובד בשתי עבודות, האחת נתינת הלוואות והשנייה במדידת סיכוני הלוואות. אם בן אדם שיש לו מחלה מסכנת חיים רוצה לקחת משכנתא, או שהבנק לא יאשר לו משכנתא, או שהוא יאשר לו משכנתא, אבל מאוד מאוד יקרה. הרי בנתינת ההלוואה הבנק מסתכן. ככל שההון העצמי שלכם יהיה נמוך יותר כך הולך הסיכון של הבנק וגודל כי יש לו יותר כסף הנמצא בסיכון. עם הון עצמי גבוה הבנק נותן לכם ריביות טובות וככל שההון העצמי יהיה נמוך יותר הוא ייקר עוד ועוד את המשכנתא.  

עו"ש תקין ומעלה

גם לגבי סעיף זה נתון מדידת הסיכונים הוא זה שמשפיע. הבנק רוצה לדעת שהוא מביא הלוואה ללקוח טוב שמילה שלו זה מילה, וכאשר הוא מתחייב לשלם הוא אכן משלם. איך הוא יודע את זה? הוא בודק את נתוני העו"ש שלכם דרך מערכת איסוף נתוני אשראי. ברגע שהוא רואה שאתם מצויינים במקום טוב, הוא מביא לכם הלוואה עם ריביות קלאסיות. אבל אם דירוג האשראי שלכם אינו טוב, מבחינת הבנק אתם מהווים סיכון לכסף שלו ולכן הוא יגבה ממכם ריביות יקרות. 

בשורה התחתונה, אם אתם רוצים לראות בתמהיל המשכנתא שלכם ריביות זולות, אתם צריכים לוודא שבשנה האחרונה התנהלתם כמו שצריך. לא לקחתם הלוואות, לא חזרו לכם צ'קים, לא נכנסתם אף פעם למינוס. ככל שאתם לקוחות וותק טובים, כך יש לכם סיכוי לקבל משכנתא זולה יותר. 

דרך נוספת להוזיל ריביות - תתמקחו על המשכנתא שלכם

חוץ מהנתונים המשפיעים באופן ישיר על ריביות המשכנתא שלכם, אתם צריכים להתמקח על הריביות שלכם. חשוב שתדעו כי לבנק יש אינטרס להרוויח כמה שיותר כסף ולכן הוא מבחינתו רוצה שהריביות שלכם במשכנתא יהיו יקרות כמה שיותר. אבל אתם כמובן לא מתכוונים לבנק לנצל אתכם. מה עושים כדי להוזיל את הריביות? מגישים את התיק בכמה בנקים ומתמקחים בין הבנקים כדי שיריבו ביניהם מי יקבל אתכם כלקוח, תמיד כאשר יש תחרות הריביות יהיו זולות יותר. 

רוצים לדעת עוד? 

אתם מוזמנים להיפגש עם המומחים של חברת המפתח המפתח למשכנתאות אשדוד. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: