לפני משכנתא? הכירו את טופס הטיולים שלכם

יצא לכם פעם לבקש הנחה בארנונה? וואו איזה סיבוך בירוקרטי. להביא מסמכים ואז נתקלים במשהו שבעצם צריך לנסוע למשרד זה וזה כדי לעדכן את הנתון שלכם. ואחרי זה מגיעים למקום שאומר לכם שבעצם זה לא קשור אליו… כאשר צריך להביא הרבה מסמכים, זה לוקח זמן אנרגיות וכוחות. טופס טיולים. זה הטופס שהבנק מביא לכם בו מפורטים לכם ה"טיולים" שאתם צריכים לעבור כדי שהבנק ייתן לכם אישור עקרוני. 

 

טיולים זו מילה חיובית אבל הטופס עצמו לא דומה ולא כמעט לטיול…  אחרי שמקבלים אישור עקרוני, צריך לסדר במהירות הבזק, תוך פחות מחודש את הטופס טיולים. אם לא תמלאו את טופס הטיולים תצטרכו להגיש מההתחלה בקשה לאישור עקרוני. אישור עקרוני הוא אישור עם תוקף מוגבל לתקופה לא ארוכה. לפני שאתם מחליטים אם להמשיך לעיסוקים אחרים, תזכרו מה הייתם צריכים לעשות בשביל להוציא אישור עקרוני ותבינו שתצטרכו לעשות את כל זה שוב, וחבל. 

מה זה טופס טיולים? 

היעד שבסוף הטיול, שווה את כל הדרך. אבל הטיול עצמו לא אטרקטיבי ומלא במשימות, רישומים, טפסים ועוד. אם אתם כבר עם משכנתא ביד ואתם לא מכירים את המושג של טופס טיולים, אל תיבהלו, לא כולם מכנים את המשימות האלה בשם כולל. 

אילו שיעורי בית יש לכם כלוקחי משכנתא? 

רישום ברשם המשכונות- אתם צריכים לעדכן לקראת המשכנתא שהנכס הוא בבעלותכם. אם אתם רוצים, אתם יכולים לשלם על כך לבנק והוא כבר יעשה עבורכם את השירות הזה. 

הוכחת תשלום הון עצמי- זה שהעברתם את ההון העצמי למוכר הדירה שלכם, זה לא אומר שהבנק אמור להאמין לכם. כדי שהבנק יכיר בכך ששילמתם את ההון העצמי שלכם, אתם צריכים להביא אסמכתא בה כתוב שחור על גבי לבן את האישור של העברה הבנקאית שלכם למוכרים. לרוב הסכום הראשוני של ההון העצמי יהיה 10% משווי הנכס. על מנת לתת כוח למסמך זה תצטרכו לצרף למסמך זה גם אישור עורך דין, נוטריון. 

שמאי מוכר בבנק- אם קניתם דירה מקבלן, אתם יכולים לדלג על סעיף זה. אבל אם הדירה עליה אתם רוצים להוציא משכנתא היא דירה יד שניה, עליכם להביא שמאי מקרקעין ולשלם לו כמה מאות שקלים. שמאי מקרקעין יעריך את שווי הנכס. מטרת הבנק באישור השמאי היא לשמור על פער נכון בין המשכנתא שהוא מתכונן לשחרר לכם לבין מחיר הנכס בפועל. 

ביטוחי משכנתא- על מנת להוציא משכנתא אתם חייבים לבטח את עצמכם בביטוח חיים ואת הנכס שלכם בביטוח מבנה. כך שאם חלילה אחד מהלווים נפטר, חברת הביטוח תכסה את החוב כלפי הבנק ומהלווה הנותר תוסר משכנתא והערת אזהרה מהנכס. ביטוח נכס  מכסה מקרה של שריפה, רעידת אדמה ועוד. הבנק מביא לכם סכום כסף ענק תמורת זה שיש לו שיעבוד על הדירה. הרי אם לא תחזירו את המשכנתא, הוא יממש את הזכויות שיש לו בדירה. אבל מה שווה אם יש דירה אבל היא חשופה לסיכונים כל העת? בדיוק לצורך כך אתם מחוייבים לרכוש פוליסת ביטוח נכס כדי להבטיח לבנק שהכסף שלו תמיד יחזור אליו גם אם חלילה הנכס יפגע בצורה בלתי הפיכה. 

מכתב כוונות- אם אתם משפרי דיור ואתם רוצים לנצל את המעמד הזה כדי להוציא משכנתא עם אחוזי מימון בנקאיים גבוהים, אתם צריכים להוכיח לבנק על ידי מכתב שיש בכוונתכם למכור את הדירה בהקדם. כך הבנק יודע כי לא רכשתם את הדירה השניה כדירה להשקעה, אלא כדירה חלופית אליה אתם מתכננים לעבור ולמכור בהמשך את הדירה השניה. 

הכירו את חברת המפתח למשכנתאות אשדוד

אנו במפתח למשכנתאות אשדוד שמחים להכיר לכם חברה אמינה ומקצועית עם יועצים מן השורה הראשונה בעלי ניסיון בנקאי עשיר. אנחנו בצד שלכם, רוצים לראות אתכם מרוויחים וחוסכים כמה שיותר כסף. כי אי אפשר לקחת משכנתא בלי יעוץ משכנתאות ולרצות שהיא תהיה משכנתא חסכונית. זה כמו לרצות לשתות את החלב ולהשאיר את הכוס מלאה. 

אני רוצה להכיר את חברת המפתח למשכנתאות אשדוד.  

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: