לאיזו משכנתא זכאית אם חד הורית? איך היא יכולה לקבל משכנתא אטרקטיבית?

להיות אם חד הורית זה לא קל. ההתמודדות היא גדולה, גם במישור הפיזי וגם במישור הכלכלי. מה קורה עם משכנתא להורים חד הוריים? משכנתא היא תהליך שמי שעובר אותו ועובר אותו בהצלחה, חייב להיות כזה שענה על קריטריונים רבים בדרך. נגענו בנקודה, צריך לענות על הקריטריונים, וזה כל הסיפור.

 

משכנתא מוצלחת היא לא רק משכנתא שעברה את אישורי הבנק. משכנתא מוצלחת היא משכנתא שבעליה ערכו סקר שוק יסודי ומעמיק לפני שנגשו אליה והתוצאות מוכיחות זאת. הלוואת משכנתא היא לטווח ארוך ולכן החשיבות הגדולה למשכנתא טובה מתעצמת.

מה צריכה לעשות אם חד הורית כדי לנצל את כל הטבות להן היא זכאית במשכנתא?

ההגדרה בחוק לאם חד הורית – ראש משפחה עצמאית. 

ולמה עצמאית? כי היא לבדה אמורה לנהל את משפחתה מכל הבחינות. גם מהבחינה האישית וגם מהבחינה הכלכלית. 

בדרך כלל, משכורת של בן אדם אחד נמוכה בחצי ממשכורת של שני אנשים. לכן, אם חד הורית צריכה הגדרה מסודרת על כך בחוקת הממשלה כי אין לה דרך לקבל משכנתא אם לא שתוכר כאם חד הורית בחוק.

בפועל, נשים שבחיי היום יום מנהלות את חיי משפחתן לבדן ויש להן ילדים מתחת לגיל 18, זכאיות בעידוד המפקח על הבנקים להקלות במשכנתא. 

מדינת ישראל חפצה לראות את עצמה עם כמה שיותר אנשים בעלי דירות משל עצמם. קל וחומר כאשר מדובר במקרה של אם חד הורית. במקרה כזה האינטרס של המדינה רק הולך וגדל. ככל שאנשים יהיו פחות יוזמים ומתקדמים, כך יהיה על הממשלה לסייע ליותר אזרחים מבחינה כספית (לדוגמא סיוע בשכר דירה). כך הם מועברים מ"ללא בית" הם הופכים ל"בעלי נכסים" – לממשלה אין יותר את החיוב לתת להם אותו. 

עיקר הפואנטה במשכנתא לאם חד הורית הן ההקלות בהחזרים החודשיים. 

מה חשוב לאם חד הורית לדעת לפני לקיחת משכנתא?

ונעבור לדבר ישר אליך אם חד הורית יקרה. כיום ניתן למצוא משכנתאות עם מסלולים שונים וטובים מאוד שניתנו לבעליהם לא בגלל איזו זכות מסויימת. לכן, אל תחשבי שכל ההטבות שיהיו לך במשכנתא קשורות באופן ישיר לעצם היותך אם חד הורית. 

אם בעבר יכלו להצביע על מסלולים או למנות אותן בקצרה לכל מי שרצה להכיר את מסלולי המשכנתא על רגל אחת, כיום זו מלאכה קשה מנשוא. מסלולי המשכנתאות הולכים ומתרבים, הולכים ומתפצלים. אנו סבורים כי אין משכנתא אחת הדומה לחברתה. 

לכן, כאשר את ניגשת לקבל משכנתא, חשוב שתבואי אחרי שאת בקיאה בכל מסלולי המשכנתא הקיימים, מתוך ידיעה למה את בדיוק זכאית כדי שתוכלי לדרוש הנחה משמעותית יותר מכל משכנתא הנלקחת כיום בארץ. 

כמובן שאם את אחרי צבא, או כל נתון משמעותי כזה ואחר, תוכלי לבדוק את נקודות הזיכוי המגיעות לך על פי חוק, בלי קרש להיותך אם חד הורית. 

לאילו הטבות את זכאית במשכנתא שלך?

אנו נמנה רשימה אך היא לא כוללת את כל ההטבות אלא, רק ממצאים מהם כדי לפתוח לך את העיניים וליידע אותך לעשות בירור יותר מעמיק למה את זכאית בפרוטרוט:

  • אם את עדיין משלמת שכירות ובעל הנכס אותו את מתכננת לרכוש רוצה כחלק מתנאי החוזה כבר עכשיו את מלוא הסכום על הדירה שלו, את יכולה להגיש בקשה לדחיית תקופת התשלומים של המשכנתא שלך – ללא ריבית ועמלות. 
  • אם עדיין לא חתמת חוזה על דירה משלך, תוכלי לקבל סיוע בשכר דירה על עצם היותך אם חד הורית. דבר שיחסוך לך בעלויות השכירות משמעותית ויעזור לך לגייס עוד הון עצמי לבית שלך. 
  • תוכלי לדרוש מהבנק לקבל אחוזי מימון גבוהים מהממוצע מבלי לייקר לך את הריביות. 
  • מאחר ויש לך את ההכרה עם מצבך מטעם המדינה, את זכאית לנקודות זיכוי גבוהות. שימי לב כי את מקבלת את מה שמגיע לך בהתאם למספר הנקודות שלך!

חוששת להתחיל את התהליך כשאת בגפך?

את מוזמנת להכיר את חברת המפתח למשכנתאות אשדוד שתעניק לך את מלוא הגב כדי לקבל את המשכנתא לאם חד הורית כמוך, עם מקסימום הטבות והנחות ועם מינימום מאמץ מצידך. 

אנו גאים על כל בית נוסף שנרכש בעזרתם ובליווים הצמוד של היועצים שלנו. 

אנו מאמינים כי ידע עוזר. עם הידע הרב שצברנו בתחום, אנו נשמח להתמקח עבורך מול הבנקים כדי "למצוץ" מהם את המשכנתא הטובה ביותר עבורך.

השאירי פרטים ונהיה בקשר.  

  

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: