כל מה שרציתם לדעת על שטרות משכנתא

כאשר ניגשים לשלב לקיחת המשכנתא, נתקלים בקשיים רבים. אם משכנתא זו הלוואה וכל טוב, אז חותמים מבררים קצת קודם וזהו. אבל, בגלל שמשכנתא היא הלוואה לטווח ארוך שיכולה להתפצל למאות אופציות ותתי אופציות, חייבים לרדת לכל דקות קטנה ככל שתהיה. זאת כדי להיערך לכל מקרה שלא יבוא. בשטר המשכנתא יופיעו כל דקויות המשכנתא. שטרות המשכנתא נועדו לעזור לבנק לשעבד את הנכס הממושכן בטאבו. 

אז מה הם שטרות המשכנתא? 

שטר המשכנתא זהו המסמך שיעזור לכם בעת צרה לראות את הדקויות עליהם חתמתם, פעמים יהיה השטר לטובת הבנק ופעמים לטובת הלווה. שטר משכנתא הוא בבחינת חובה בדרך לאישור משכנתא חזק. כלומר, אישור עקרוני עובר גם בלי שטר משכנתא, אבל הכסף לא יעבור בלי שטרות משכנתא. 

כמה שתהליך רכישת הדירה הוא ארוך, אי אפשר שלא להזכיר את שטרות המשכנתא. שטר המשכנתא שלכם, הינו ההסכם שלכם עם הבנק בו מפורטים תנאי שעבוד הנכס והתנאים תמורתם נתן לכם הבנק כסף. כל מה שהיה כרוך באישור ההלוואה ובתנאים שלה, יהיה כתוב בשטרות המשכנתא.   

לכאורה תחתמו על שטר המשכנתא מול הבנק. יש לכם אופציה לצרף עורך דין לשלב החתימות. 

ישנם סוגים שונים של שטרות משכנתא שעל אחד מהם תצטרכו לחתום במהלך תהליך הוצאת המשכנתא שלכם. אנחנו נפרט יחד אתכם את שטר משכנתא הנקרא "שטר היצירה"- השלב בו אתם בונים ויוצרים את המשכנתא שלכם. זהו השלב הנפוץ ביותר לחתימות על שטרות המשכנתא. 

איך מחולק שטר המשכנתא? 

  • זיהוי בעלי המשכנתא-

    החלק הזה יהיה השלב בו יהיה עליכם להזדהות. כלומר לא עליכם, אלא על בעלי המשכנתא. לא תמיד מי שהדירה שלו הוא גם בעל המשכנתא. אם אתם הממשכנים אבל ההורים משלמים את המשכנתא, אזי ההורים הם אלה שצריכים להזדהות בשטרות המשכנתא. שימו לב שלחלק הזה כמו לכל שאר החלקים של שטרות המשכנתא, יש תוקף משפטי.

     

  • הצהרת בעלי המשכנתא על הבנתם-

    בחלק זה עורך דין חותם כי בעלי המשכנתא מבינים לקראת מה הם הולכים וכי לא נעשה שום דבר מהחלטות המשכנתא בלי ידיעת בעלי המשכנתא.

     

  • חלק בירוקרטי-

    חלק זה הינו חלק בו הלשכה לרישום מקרקעין חותמת עליו וזה יהווה החלק האחרון לפני אישור המשכנתא. חלק זה פחות נוגע אליכם.

כמה משלמים על הנפקת שטר משכנתא? 

לא חשבתם שיש פעולה שלא דורשת ממכם לשלם עמלה, ואם כן אז מצטערים לאכזב אתכם. 

השטר עצמו, כלומר על הנפקתו של השטר לא יהיה עליכם לשלם. אבל על תהליך החיתום ועל עצם זה שאתם צריכים עורך דין אתכם בשלב זה, תצטרכו לשלם עמלה של בין 120-160 שקלים. 

מסמך זה הוא לא מטעם הבנק אלא, מטעם משרד המשפטים. לכן, אם אתם רוצים להוציא את המסמך באופן מקוון ואז לשלם אותו דרך שירות התשלומים של משרד המשפטים. כמובן שאם שיניתם משהו מתמהיל המשכנתא, אתם חייבים לעדכן את שטר המשכנתא שלכם. כי אם חלילה יסתבכו העניינים בעתיד, המציאות והמסמך של שטרות המשכנתא עלולים להיות לא מסונכרנים.

המלצה שלנו

למרות ששלב זה הוא רק עוד אחד משלבי המשכנתא ולא אחד העיקריים שבהם, אל תעשו שום צעד בלי ליווי של מומחים. רוצים להכיר את המומחים שלנו? אנו במפתח למשכנתאות אשדוד נשמח להעניק לכם שירות אדיב ומקצועי כדי שאתם תצאו הכי מרוצים בעולם. לתיאום הפגישה שלכם השאירו כאן פרטים. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: