כל מה שרציתם לדעת על גרייס במשכנתא שלכם

ככל שחולפות השנים כך אנחנו נעשים מורגלים יותר ויותר לתנאי נוחות שמציע לנו העולם. משכנתא גרייס זו אופציה במשכנתא אשר מגיע כדי לעזור להתמודד עם המשכנתא בתנאים של קושי. מאחר ונעשה מאוד מקובל בעולמנו המפונק, לברוח מכל קושי, החלה להיות התעניינות במוצר הבנקאי הנקרא גרייס. 

מה זה גרייס? מתי לוקחים אותו? האם כל אחד יכול לקחת אותו בלי חשבון? את כל התשובות תוכלו להבין בפוסט הבא. 

מה זה גרייס? 

גרייס באנגלית זה חסד. הבנק עושה אתכם "חסד", ומאפשר לכם לדחות את תשלומי המשכנתא שלכם באופן חלקי או באופן מלא, על פי בקשתכם. נתן לכם דוגמא של מי שנזקק לשלב מסלול גרייס במשכנתא שלו. זוג צעיר שהגריל במחיר למשתכן. עד שהפרויקט יהיה גמור, עליו לשלם גם משכנתא, וגם שכירות. איך הוא אמור להצליח לעמוד בעלויות כל כך גבוהות של שניהם יחד? באפשרותו לקחת מסלול גרייס ולעשות הפסקה זמנית בתשלומי המשכנתא שלהם, כך יהיה להם תקופת רווח כדי לנשום לרווחה. 

גרייס מלא וגרייס חלקי - מה הם? 

גרייס מלא – בתקופת הגרייס הזו הזוג לא ישלם כלל וכלל תשלום עבור המשכנתא שלו. למה לא כל אחד שנתקל בקושי עושה זאת? חשוב שתדעו כי למרות השם המטעה של מסלול זה, הוא עולה כסף. אין מתנות חינם. על התקופה הזו אתם צוברים ריביות שמצטרפות ליתרת החוב שלכם, כלומר לקרן, ועל זה עוד יהיו לכם ריביות. בקיצור סיפור יקר. ולכן רק מי שנתקל בקושי אמיתי לוקח גרייס במשכנתא שלו. 

גרייס חלקי- בתקופת הגרייס הזו הזוג מפסיק לשלם רק את הקרן, ואילו את הריביות הוא ממשיך לשלם רגיל, כך שעלות המשכנתא החודשית, אינה גבוה, וגם יכולה להקל על המעמסה היום יומית. גם על מסלול זה אתם צריכים לשלם, כי הריביות שגובים ממכם, זה רק על עצם התקופה, וחוץ מזה יהיה לכם ריביות על הקרן שעוד לא שילמתם. 

 

חשוב לדעת

אחרי שמסיימים תקופת גרייס, ההחזר החודשי עולה. למה? כי אורך חיי ההלוואה הכללי שלכם, לא מתארך בגלל הגרייס שלקחתם לכם. ונסביר. אם המשכנתא שלכם היא ל-25 שנים, ובאמצע שילבתם גרייס לתקופה של שנתיים, המשכנתא שלכם תמשיך להיות 25 שנים למרות ההפסקה שהיתה. זה אומר שכל החוב שצברתם על התקופה הזו הולך להתפרס על פני השנים שנותרו למשכנתא שלכם. 

לסיכום, קחו בחשבון שאם אתם מצומצמים עם ההחזר החודשי שלכם, לא כדאי לכם לקחת גרייס. כי אחרי זה, תדפקו עם משכנתא כבדה, להרבה שנים. 

רוצים לדעת עוד?

חברת המפתח למשכנתאות אשדוד תעזור לכם להבין איך להגיע למשכנתא הכי מוכנים שיש. אחרי שתגיעו למומחים שלנו, כל החוסר וודאות שהתעורר לכם לגבי המשכנתא שלכם, יתפוגג כלא היה. רוצים להיפגש עם המומחים שלנו? פשוט תקליקו. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: