חובת הבנקים כלפי המשכנתאות הנלקחות בריבית פריים עדיין לא משתקפת במשכנתאות

כבר תקופה של כמה חודשים בהם כל מי שתחום עיסוקו הוא בתחום הכלכלה, יועצי משכנתאות , בנקאים, ויועצים פיננסים, מקשרים כל פרסומת לשחרור מגבלת הפריים. ברגע שהבנקים נותנים לשלב את מסלול הפריים על יותר משליש מתמהיל המשכנתא, ההוזלה בסכום המשכנתא החודשי אמורה להיות משמעותית ביותר. אך מה הועלנו אם הבנקים נותנים לשלב את מסלול הפריים ובצד אחר של התמהיל הם מעלים את שאר הריביות? כלום!

כפי שהבנתם, המשכנתאות בשוק הבנקאות לא השתפרו לטובה ולא הפכו להיות יותר אטרקטיביות בעקבות השינוי הדרסטי לכאורה בריבית הפריים. הביקורת הגדולה מכלל הציבור כמובן לא איחרה מלבוא, מה שגרם לבנק המעוניין למשוך אליו לקוחות להוריד חזרה את המחירים. 

לאחר שהבנקים ניסו להתחמק בעדינות מהזירה ולהימנע מלתת את ההנחה, הם עשו זאת בחוסר הצלחה. רחוק להניח שירדו מן העץ בקלות חזרה. לכן, הערכה היא שגם אם יהיה שיפור הוא לא יהיה משמעותי ככל הנראה.

שחרור מגבלת הפריים כידוע נעשה בפעימות. 

בפעימה הראשונה הותר לבעלי משכנתאות חדשות לקחת משכנתאות על פי התקנה החדשה. ובפעימה השנייה הותר גם לממחזרי משכנתאות לממש את שחרור המגבלה. אך גם במחזורי משכנתאות לא נרשמה כל השתפרות בהוזלת המשכנתאות. 

נתון מעניין שנותנים הבנקים: גם במשכנתאות בהם שולב מסלול הפריים ביותר משליש מתמהיל המשכנתא, לא נלקח מסלול הפריים על פי התקנה החדשה, אלא רק חרג במקצת מן השליש הרגיל מימי קדם.

בכל אופן אנו סבורים כי אם וכאשר תכנס איזו מקובלות בבנקים שתגרום לריבית הפריים להוזיל משמעותית את עלויות המשכנתא בפן החודשי, ממוצע המשכנתאות שיילקחו השנה יקפוץ בצורה מרשימה.

רוצים לדעת יותר על תחום המשכנתאות? הישארו מעודכנים איתנו. המומחים שלנו ישמחו לסייע לכם בנטילת משכנתא משתלמת לכיס שלכם. מוזמנים לפנות אלינו. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: