המדריך המלא ללקיחת משכנתא לעסק

אילו אחוזי מימון מקבלים למשכנתא הנלקחת עבור עסק? האם יש דברים שכדאי לדעת לפני שעושים צעד דרסטי כזה? בואו נלמד ביחד. 

מה מאפיין את השוק הישראלי?

אתם מכירים מישהו שיש לו חנות והיא שלו ממש? בודדים הם האנשים שמנהלים חנות שהשטח רשום על שמם בטאבו. אולי המבוגרים שבינינו עוד זוכרים מהימים של פעם מציאות שונה. אבל היום, מקובל מאוד שפותחים עסק ומשכירים עבורו שטח. אפילו לא חושבים על רכישת שטח לעסק. 

מה גורם לאנשים שיש להם אפשרות לרכוש את שטח הנכס, להמשיך ולשלם דמי שכירות שנים ארוכות כל כך? יש פעמים שהם פשוט לא יכולים לקנות, כי אם החנות נמצאת במקלט של בניין אין אפשרות למכור את המקלט, ואף כאשר שוכרים חנות שנמצאת במקלט, חובה על השוכר לפתוח את החנות לדיירי הבניין, בלי להתחשב בכך שיש לו סחורה, קופה וכו'. 

דבר נוסף ועיקרי שמהווה גורם לכך שאנשים לא רוכשים נכס מסחרי, אלא שוכרים – אין לאף אחד מושג מה יהיה מחר. כלומר, אם היום פתחתם חנות ספרים והיא מצליחה מאוד, אולי בעוד שמונה שנים תפתח לידכם חנות ענקית, פי 4 מהחנות שלכם והיא תציע כמות רבה יותר של ספרים ממה שחנות הספרים שלכם משווקת, אולי תאלצו להעביר את החנות שלכם, או אפילו לסגור אותה בגלל הפסדים. אם העתיד אינו ידוע, מה יש לקנות חנות מסחרית שיכול להיות שמחר אני כבר לא שם? 

עוד לפני שאתם מתלבטים האם לרכוש כזה נכס, קחו בחשבון שפעמים רבות הבנקים בעצמם לא מאשרים משכנתאות תמורת נכסים מסחריים בדיוק מאותה סיבה שאתם לא רוצים לרכוש. אבל עדיין כמו בכל תחום, גם כאן יש יוצא מן הכלל. ויהיו פעמים שמשכנתא תהיה אופציה ממש טובה לבעל העסק. 

מאיפה מתחילים? מה נדרש ממכם להציג? הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם.    

האם תנאי משכנתא לעסק טובים יותר ממשכנתא לדיור? 

קודם כל נתחיל בזה שלא כל מה שאתם יודעים על משכנתא לדיור, תקף לעניינינו. כלומר, יכול מאוד להיות שההפך הוא הנכון. למרות שמשכנתא למגורים מוקפת במגבלות רבות שחוסמות לקוחות רבים מלהגיע למשכנתא אטרקטיבית, עדיין תתקשו למצוא את האנשים שיש להם משכנתא תמורת נכס מסחרי והם מרוצים מתנאי המשכנתא שלהם. 

אם ברצונכם לקחת את כל ההלוואה במסלול פריים (שהוא המסלול הזול ביותר כיום, ויש עליו הגבלה למשכנתא לדיור), אזי תהיה לכם משכנתא אטרקטיבית במיוחד, השאלה אם זה מה שנכון לעשות. כאן בדיוק אתם מוזמנים לתת את הקרדיט ליועץ המשכנתאות שלכם, הוא יעשה לכם את העבודה. 

מהם אחוזי המימון שאפשר לקבל מהבנק במשכנתא לעסק? 

אחוזי המימון הם לא מציאות קבועה שאי אפשר לשנות אותה. כלומר, אפשר לעמוד על המקח מול הבנקים. בעוד שבמשכנתא לדירת מגורים ניתן להשיג 75% מימון מהבנק, במשכנתא לעסק זה יהיה שונה. הבנק לא מאשר אחוזי מימון גבוהים כל כך למשכנתא תמורת נכס מסחרי. מבחינת הבנק מקסימום אחוזי המימון למשכנתא לעסק הם 60% מימון. אלא, שהנס של בעלי העסקים שרוצים לראות את עצמם עם נכס על שמם זה שמדובר במשכנתא שונה  מאוד ממשכנתא למגורים. כאן הכל יותר גמיש ואין רגולציה ממשית שאוכפת כמו בתחום המשכנתאות לדיור. 

יועץ משכנתאות מומחה יכול להעלות לכם את אחוזי המימון. כי על ידי משא ומתן נכון מול הבנקים אפשר גם להגיע לאחוזי מימון גבוהים ממש  של 70%. אין שום סיבה שתיחנקו עם הון עצמי גבוה כאשר אתם יכולים לממן את רוב רובו של הנכס על ידי המשכנתא. 

כמובן שאם אתם מצליחים להביא יותר כסף מהבית, הרווח הוא כולו שלכם. כי על ידי גיוס הון עצמי גבוה, תקבלו ריביות הרבה יותר נוחות במשכנתא. 

חכם עיניו בראשו

מהלך של משכנתא לפני רכישת נכס מסחרי אינו דומה כלל למשכנתא תמורת דירת מגורים. לכן אנו ממליצים לכם בחום לקחת איתכם מומחה שהוא נושא בעול התהליך ואילו מה שנותר לכם זה לתת לו את ה OK, לפני כל החלטה בדרך אל המשכנתא שלכם. 

מוזמנים להכיר את חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. אצלינו תהנו משירותיות ברמה הגובהה ביותר שקיימת בשוק. והייעוץ, עם מומחים בתחומם שכבר צברו ניסיון רב וקשרים רבים עם בנקים שונים כדי לתת לכם את המשכנתא הטובה ביותר. 

 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: