האם יש בנקים יקרים יותר ויש כאלה שפחות? מי הבנק שגובה הכי הרבה עמלות?

מכירים את האנשים האלה שעובדים בלחפש מי הסופר שמוכר הכי הכי הכי זול בלי פשרות? יש כאלה. הם פשוט יקנו שליש מהקניה השבועית בחנות אחת את המוצרים הקבועים שלהם כי שם הם זולים בשלושה שקלים יותר. ואת שאר המוצרים יקנו בעוד ארבע חנויות שונות חלק מהן סמוכות יותר למקום מגוריהם וחלק מהן סמוכות יותר למקום עבודתם… 

 

אבל לפני שמתחילים להשקיע זמן בלרוץ מסופר אחד למשנהו, יש לכם אפשרות להוזיל את העמלות בבנק שלכם. כאשר אתם מדפיסים את העו"ש שלכם בבנק נגבות מחשבון הבנשק שלכם עמלות, כאשר אתם מפקידים צ'קים ועוד בכהנה וכהנה פעולות. ולכן, כדאי שתדעו מי הבנקים הזולים ומי היקרים. כי בשביל זה אתם צריכים להשקיע השקעה חד פעמית של התמקמות בבנק מסוים ואחר כך הכל נוסע חלק. 

מה יש לבנק ישראל לומר בנדון?

בנק ישראל טוען שיש שלושה בנקים הנחשבים לבנקים היותר יקרים ויש שניים אחרים שנחשבים לזולים יותר. בנק מרכנתיל, איגוד ומסד נחשבים לבנקים היותר יקרים. הם הבנקים שגבו את העמלות הגבוהות ביותר במהלך השנה האחרונה על פעולות בחשבון העו"ש של לקוחותיהם. בנק יהב ובנק ירושלים הם הבנקים עליהם הצביע בנק ישראל ואמר שהם הזולים ביותר מבחינת גביית עמלות עו"ש בקרב הלקוחות שלהם. כל שאר הבנקים גובים עמלות בצורה בינונית. כלומר, ברור שיש את אלו היותר יקרים ויש את אלו היותר זולים אבל פחות או יותר כולם נמצאים על אותו קו. 

שירותים דיגיטליים חוסכים עמלות בנק יקרות

בנק מסד שהוא נחשב לבנק היקר ביותר גובה בממוצע חודשי 35 שקל על כל עשר פעולות פקיד. ואילו כאשר הוא נותן את אותם שירותים בדיוק דרך אתר האינטרנט המקוון שברשותו, הוא יגבה מהלקוח לא יותר מ 4 שקלים. זה הבדל של אחוזים גבוהים. וזה הזוי. הרבה יותר קל לו להתנהל מול בקשות מחשב לעומת נתינת שירות פרונטלי. העמלות עבור התנהלות מול פקיד ירדו בצורה חדה במהלך משבר הקורונה וההסבר מדוע זה קרה ודאי מיותר, אבל בכל אופן נרחיב מעט בנידון. 

מדינת ישראל היא אחת מהמדינות המפותחות בעולם. תחומים רבים הולכים לכיוון המקוון. רוב רובן של החנויות מציעות גם שירותי הזמנות דרך אתרי האינטרנט שלהן. אבל מה גורם לבנק לעשות צעדים כל כך משמעותיים בנוגע להפיכת השירותים להיות יותר מקוונים מאשר פרונטליים? הקורונה. במהלך ימות הקורונה היו מגבלות רבות (היו ועדיין לצערינו), בנוגע לכמות האנשים שיכולים להתכנס בחללים סגורים. כדי למנוע אי נעימות מלקוחות על ידי המתנה שעות רבות מחוץ לשטח הבנק החליטו הבנקים לעשות צעדים בולטים כדי לעודד אנשים לבצע יותר ויותר פעולות דרך האתרים. ונראה שהם הצליחו בכך. אנשים רבים, גם כאלה שמאוד דוגלים בשירות הפרונטלי, נהנים היום משירותי "הכל בקליק" ואינם דורכים בסניפים שפעם היו חלק מסדר היום שלהם. 

רוצים לדעת עוד על בנקים ועל הזכויות שלכם?

הכירו את חברת במפתח למשכנתאות אשדוד. אנו חברה שמנהלת קשרי בנקים רבים לטובת הלקוחות שלנו. אצלינו תמצאו את כל השרותים הפיננסים השונים. החל בייעוץ משכנתאות עובר ביעוץ עיסקי וכלה בכל הנוגע למימון פרויקטים ועוד ועוד. בואו להפוך גם אתם להיות חלק מהצלחה כלכלית.

אני רוצה להיפגש עם נציגי חברת המפתח למשכנתאות אשדוד.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: