האם ביטוח מבנה מכסה ערך דירה?

אתם בטח שואלים את השאלה הזו בגלל כל הסיפורים של קריסת בניינים. למומחים של חברת המפתח יש מה לומר לכם בנידון. לאחר קריסת הבניין בחולון, אנשים מצאו את עצמם בלי כלום. לכן, התעוררו פחדים וחששות אצל אנשים רבים שמתגוררים בניין ישן, בקשר לביטוח המבנה שיש להם על הדירה. התשובה שלנו היא כזו: ביטוח מבנה מכסה רק את עלות הכינון של הכנס שלכם. 

מה זה עלות כינון? 

עלות כינון של הדירה שלכם, אלו הן העלויות שיעלה לבנות את הדירה שלכם מהיסוד. עם כל הכבוד לבניית דירה מהיסוד, זה עדיין לא מתקרב לשווי של מחיר דירה שקרסה ואיננה. תשאלו אנשים ששיפצו את הבית שלהם כולל ריצוף, צבע, דלתות, ארונות, תאורה וכו', מקסימום שהם שילמו על שיפוץ כללי, זה כמה מאות אלפי שקלים (כמובן שהכל עניין של יחסי. כי אפשר גם לרצף רצפה עם ריצוף זהב… אבל אנחנו מדברים על שיפוץ של קצת יותר מהסטנדרט). 

שורה תחתונה, מי שדירתו קרסה, והיא היתה שווה מיליון +, אחרי מעשה קיבל מחברת הביטוח מקסימום ארבע מאות אלף שקלים. איך זה יכול להיות? כי כפי שאמרנו ביטוח מבנה לא מכסה את שווי הדירה אלא רק את עלות הבנייה מחדש של הדירה. אפילו אחרי שריפה קשה, אין צורך ביותר מזה.

למי יש ביטוח מבנה? 

בבניין בחולון, שברובו התגוררו אנשים שכבר אין להם משכנתאות על הדירות שלהם, אפילו ביטוח מבנה לא היה להם. לפחות העירייה המקומית מקדמת כרגע את פרויקט הפינוי בינוי של הבניין הזה (פינוי כבר לא צריך לעשות… רק בינוי). אבל למי שכן הייתה משכנתא על הדירה שלו, היה לו ביטוח מבנה על הדירה שלו. 

תזהרו מביטוח חסר

בעיקרון יש שני ביטוחים שחייבים לרכוש לפני שהבנק מעביר לכם את המשכנתא, האחד זה ביטוח מבנה והשני זה ביטוח חיים. אבל בעוד שעל ביטוח חיים, במקרים מסוימים אפשר לוותר, על ביטוח מבנה אי אפשר לוותר בכל מקרה שהוא. אין ביטוח מבנה, אין משכנתא. 

אתם צריכים להבין שזה בסך הכל לטובתכם. כי בשעת מעשה כמה אתם משלמים מדי חודש? משהו כמו שבעים שקלים. אבל כאשר אתם צריכים את הכסף, זה מגיע לכם בכפולות וזה מציל אתכם פשוטו כמשמעו. 

תזהרו מביטוח חסר

כאשר לקוח מגיע בתמימות ובחוסר ידיע לסגור על פוליסת ביטוח מסוימת, חברת הביטוח כלל לא מתאמצת להסביר לו מה כולל הביטוח שלו, ואילו מקרים יכסה לו הביטוח. יש דבר שאתם חייבים לדעת לפני שאתם פונים לחברת הביטוח. ביטוח חסר לכולם לא לוקחים. ביטוח חסר יהיה אולי זול יותר ומפתה, אבל הוא לא שווה שקל. 

ביטוח חסר- כיסוי ביטוחי של ביטוח חסר יחזיר לכם בעת צרה רק חלק מהרכוש המבוטח. זה יכול לקרות אם ביטחתם רק מחצית מהרכוש. במקרה בו התרחש נזק לרכוש כולו, רק חצי מהרכוש יהיה מבוטח והחצי השני עלול להוביל את המבוטח להפסדים כספיים עצומים. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה ללא עלות עם המומחים של המפתח אשדוד שיעשו לכם סדר בכל הנושאים המורכבים הללו.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: