די למצוקת הדיור! בממשלה שוקלים על פרויקט דירה בהישג יד

הממשלה יצאה "בקמפיין מכירות" והשיקה תוכנית חדשה הנותנת מענה למצוקת הדיור. יתחילו מספר דברים בו זמנית קבלנים מתחילים יקבלו אישורים להתחיל לבנות, מחירי הדירות יקבעו על פי מדדי הבניה והאחרון, המימון המתקבל יינתן ללא הון עצמי. 

לאחר משבר הקורונה התווספו למשק הישראלי עוד עובדים רבים בשכר מינימום. ויחד עם הנתון הזה מתווספים אזרחים שאינם יכולים לאפשר לעצמם לרכוש בית בישראל. המצב רק הולך ומחמיר יחד עם עליית מחירי הדיור. זה הזוי שמשפחה אמורה להצליח לשרוד עלויות יקרות כל כך מדי חודש ועוד לחיות בשפיות. יוקר המחיה בארץ אמור להתאים לעשירים. אבל מה לעשות שרובנו לא נמנים על האוכלוסייה העשירה. הנתונים היבשים מספרים כי על כל חמש משפחות שמצליחות לשרוד, יש משפחה אחת שחיה מתחת לקו העוני. קחו לכם בניין מגורים עם 24 דיירים ותעשו חשבון כמה מתוכם חיים בחיים כאלו…

לא יאומן. במקומות בהם מחירי הדיור נמוכים, ישנן הרבה שכונות המוגדרות כשכונות עוני וצפיפות האוכלוסין בה היא מעל לממוצע. 

ישנם מאות אלפי משקי בית שבמספרים יותר מוגדרים הם מיליונים של אזרחים המוגדרים ברשומות המדינה כמחוסרי דיור והם נחשבים כשייכים לדרגות סוציו אקונומיות מורכבות יותר. משום מה, למרות הממשלות הרבות שחלפו עלינו בעשורים האחרונים, אין אף אחת ששמה לעצמה יעד לחלץ את המשפחות הרבות הללו. הרי אף אחת מן המשפחות הרבות לא עשו זאת בכוונה תחילה, אלא, המשפחות נקלעו למצב הזה בעל כורחן. 

יותר ממחצית מהאנשים שלא הצליחו להגיע לדירה משלהם שייכים למדורגים נמוך במצבם הסוציו אקונומי, על פי מדדי המדינה והם משתכרים במכלול של עד 7,000 ש"ח בחודש. כך שאין להם אפשרות להוציא יותר מ 3-4 אלף ש"ח בחודש עבור שכר דירה. ועל צבירה של הון עצמי מי חושב בכלל. 

כמובן שמשבר הקורונה הגיע והחמיר את המצב שהיה נתון קודם. ישנן עוד מאות אלפי משפחות המתנדנדות על הקו הזה והן תלויות לגמרי בתמיכה הממשלתית. 

בפועל, למה לאנשים אין דירות? כי הם לא יכולים לאפשר לעצמם לשים כסף בצד להון עצמי הולם. קודם כל הם עסוקים בלסגור את החודש כמו שצריך ואחר כך לכל השאר. בל נשכח שיש גם דברים רבים שהם מעבר לקניית דירה כמו שמחות משפחתיות. תכל'ס הם מגיעים לחשב את הנתונים הכלכליים שלהם על גבי מחשבון משכנתא על מנת לקבל תמונת מצב ובדיקת אופציה לרכישת דירה ומה שמתברר זה עגום- אין להם סיכוי להגיע לדירה משלהם. 

מה עומדים להסדיר בחוק, ואיך המצב עומד להשתפר?

כרגע מנסים להסדיר הצעת חוק על פיה על מנת להגיע למצב אידיאלי בו כל אחד שרוצה לרכוש בית יוכל לעשות זאת, יהיה צורך בהנגשת מחירי הדירות לכל אזרח באשר הוא. הווי אומר, כל אחד יצטרך להתאמץ כדי להגיע לדירה משלו אבל לא כמו שהיה עד היום אלא, ביחס שפוי להכנסה של האזרח הספציפי המדובר.

איך יקבע מחיר דירה?

המחיר יקבע על ידי שמאי מוסמך מטעם הממשלה. השמאי ימדוד את ההפרשים שבין עלות הדירה על פי התוכנית החדשה לבין עלויות הבניה בפועל. כך שלא מחיר הקרקע ישפיע על מחיר הנכס. אלא, העלויות נטו של הבניה ועוד הוצאות נלוות. 

דוגמא מהשטח

ניקח דוגמא המתאימה לדירת זוג צעיר שהיא כ 62 מטרים רבועים, נניח שעלות הבניה הן 350 אלף שקלים. עלות דירה הגיונית לזוג צעיר הכולל יכולות כלכליות ומאמץ סביר, שווה לערך של 600 אלף שקלים. כאן מגיע תפקידו של השמאי הממשלתי להגיע ולהחליט מהי עלות הדירה עבור זוג ספציפי.

מה עם המשכנתא?

נניח שאותו זוג מלמעלה לוקח משכנתא ל 35 שנים ארוכות כדי להקל על עצמו את ההחזרים החודשיים. ההחזרים החודשיים אמורים לצאת בין 1,500 ל 2,000 שקלים מדי חודש. פנטסטי!

איך זה קורה? על פי ההצעה התשלום על הדירה יתחלק לפי מרכיבים. כלומר, מחיר הקרקע ישולם על ידי הקונה רק על חשבון הריבית. מסלול זה יהיה חייב להיפרע בתוך 12 שנים, מתוך אפשרות של הזוג לבחור את המועד על פי החלטות אישיות. 

את ההלוואה הזו הזוג מצליח ממש בקלות להחזיר מדי חודש בלי כל קושי. 

את המסלול השני של המשכנתא משלמים הלקוחות תמורת עלויות הבניה. את המסלול השני מתחילים הזוג לפרוע אחרי 12 שנה. כלומר אחרי שסיימו לשלם את ה 1,600 שקלים החודשיים על חשבון הריבית של הקרקע. 

עכשיו מקווה המדינה כי יש ללווה יכולות כלכליות גבוהות יותר והוא יכול לשלם יותר על מנת לכסות את מחיר הבניה שזהו מסלול המשכנתא היקר ביותר. 

מכאן ואילך בני הזוג הם בעלי הדירה. 

האם תוכנית זו יכולה לצאת לפועל? או שזה דמיון אחד גדול?

אתם מוזמנים להסיר דאגה מלבכם. אם בממשלה מספיק ירצו להוציא את הפרויקט של דירה בהישג יד מן הכוח אל הפועל, יש להם גם שטחים מספיקים על מנת להתבסס עליהם כהתחלה לפרויקט. נכון שארץ ישראל היא קטנטונת אך עדיין הכל עניין של יחסיות. 

התוכנית היא לפזר את הפרויקטים לדירה בהישג יד בין מאות יישובים בארץ כך שגם אם יש זוג שמעוניין לנצל את האפשרות לקנות דירה, יהיה לו מגוון מקומות בהם יוכל לבחור ולא יהיה מוגבל לאזורים ספציפיים. המטרה היא שכל רשות מקומית שרואה את מצוקת הדיור בשטחיה תוכל לעזור לנתינים שלה על ידי הקמת פרויקטים של דירה בהישג יד.

אתם מוזמנים לקבל את התמיכה הראויה לכם

יש דברים שלא עושים לבד.

אתם מוזמנים להכיר את חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. אנו מאמינים כי אין אזרח אשר לא זכאי לגור בבית משלו. אנו עושים את כל אשר ביכולתינו למען המטרה הזו של יישוב ארץ ישראל. קחו בחשבון שגם אם התוכנית הזו של דירה בהישג יד תצא אל הפועל ייקח זמן רב עד שזה יקרה.

אם אתם רוצים לרכוש דירה בהקדם, אנו נוציא לכם את המשכנתא האטרקטיבית ביותר שידעתם. תנו לנו לעשות לכם את ההחלטות הכלכליות החשובות כל כך. כי זו המקצועיות שלנו.  הקליקו כאן לתזמון פגישה עם נציג שלנו. מחכים לכם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: