בשורה משמחת למוכרי הדירות ובשורה עצובה לקוני הדירות: מחירי הדירות באשדוד ממשיכים לנסוק בלי מעצורים!

בכל פעם מחדש כולם אומרים: זהו אין לאן לעלות יותר. אבל הנה שוב חלה עלייה. עליית מחירי הדירות באשדוד אינה נתפסת במוח אנושי, רק לפני שלושים שנה אשדוד נחשבה לעיר מלאת חולות ואילו היום אשדוד הפכה לחלום של כל אחד לקניית דירה.

מה לגבי תנודות המחירים בעיר?

כבר בתחילת שנת 2021 נרשמה עליה של 4% במחירי הדירות האשדודיות. לצערינו או לשמחתינו כאשר אחד מרים את המחיר ומצליח למכור, זה גורם לכל מוכרי הדירות באישור להרים את האף המורם גם כך עוד טיפה עד שנוצרת עלייה כללית של מחירי הדירות בעיר. 

אם לפני שנתיים היה ניתן למצוא חוזי רכישה על מחירים של 900 אלף ש"ח, היום זה מחיר שנשמע יותר כמו היסטוריה או הלקאה עצמית. כי אין היום בנמצא מחירים כאלה. מי שחושב לקנות היום דירה שיעשה את זה אתמול. 

כתוצאה ישירה של עליית מחירי הדירות הייתה צניחה של כמות העסקאות שנסגרו באשדוד. הצניחה באחוזים מתבטאת במספרים משהו כמו 30% פחות ממה שמראים לנו הנתונים על אותה תקופה אשתקד. אם עד כה ממוצע מחירי הדירות שנמכרו באשדוד עמד על 1.5 מיליון. כעת עומד הממוצע על 1.6 מיליון, זו עלייה דרמטית שאינה יכולה להיות חדה יותר לאחר שמחירי הדירות גם יקרים לאין ערוך ובלי מידה. 

מי שקנה לפני עשר שנים כמה דירות באשדוד עשה את המעשה הפיננסי החכם ביותר שיכל לעשות בימי חייו. כי אין כמו להשקיע כסף בנכס שאחרי שמונה שנים אתה מוכר פי שלוש ממה שאתה בעצמך קנית! זה נשמע הזוי ותלוש מהמציאות אבל זה הכי אמיתי שיש. אתם מוזמנים לבדוק סביבכם ואולי אתם בעצמכם חוויתם את תחושת הניצחון הזו שהייתם מאילו שהשכילו לקנות דירה לפני העלייה המטורפת של לפני שש, שבע עשר שנים. ברבעון האחרון ירד ממוצע חוזי הרכישה הנחתמים בעיר על דירות מגורים מ-542 של אשתקד, ל-377 לממוצע של הרבעון הראשון של השנה. 

בעיקרון ידוע שאין לחשב ממוצע על פי ממוצע כללי אלא, לחלק ממוצע לפי גודל דירות. לדוגמא, ממוצע של דירות שלושה חדרים, ממוצע של דירות  ארבעה חדרים ועוד. על פי חלוקה של ממוצע כזה מגלים הנתונים כי העלייה החדה ביותר חלה דווקא על הדירות הקטנות יותר. 

מחירי דירות חדר ושתי חדרים עלו בממוצע ב-7.2% מחירי דירות בנות שתיים וחצי חדרים עד שלוש עשו אף הם עלייה מרשימה במחירי הדירות הממוצע בכ-6%. גם הדירות היותר גדולות בנות שלוש וחצי חדרים ובנות ארבע חדרים עלו כמעט כמו קודמותיהם ב-5.6%. ואילו הדירות היותר גדולות עשו עלייה ממש מזערית של אחוז אחד בלבד. 

מה טוענים מומחי הנדל"ן

מומחי הנדל"ן טוענים כי אשדוד היא עיר גדולה שממחזרת את עצמה. כלומר, אשדוד היא מעצמה בפני עצמה, זוגות רבים מתחתנים בתוך העיר. ולכן רוצים להמשיך ולגור דווקא כאן באשדוד. לעומת זאת, קצב הבניה בעיר מנגד איננו עומד על ההספקים הדרושים. התרגיל הוא פשוט. לחץ לקניית דירות + מחסור בדירות = התייקרות מחירי הדיור בעיר. זה בדיוק המתכון לעליית מחירי הדירות בכל מקום אחר וזה מה שקורה באשדוד. 

 

דבר נוסף שמדאיג זה שגם במקומות שכן יש בניה על ידי הוספת קומות לבניינים דרך תוכניות תמ"א 38, אין את התשתית המתאימה לכך, דבר שגורם לצפיפות אוכלוסין. אבל זו כבר הבעיה השולית. כמו שאומרים "צרות של עשירים". זה באמת נשמע שרק עשירים יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה באשדוד. זה לא הגיוני להמשיך כך, אבל עובדה שאנו חיים עם עליית מחירי הדירות כבר שנים. מתי יהיה הסוף לעליית מחירי הדירות הלא מרוסנת הזו, אין איש יודע. 

רוצים לקנות דירה באשדוד? אם הדירה יקרה לפחות את המשכנתא תשלמו זול.

מוזמנים להכיר את המפתח למשכנתאות אשדוד. חברת יועצי המשכנתאות באשדוד שתעשה לכם את המשכנתא על הצד הטוב ביותר. מוזמנים לפגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות. מוזמנים גם אתם להיות חלק ממשפחה אחת גדולה של משלמי המשכנתאות הזולות ביותר. כי זו המומחיות שלנו. אל תתנו לעצמכם לפספס את זה.  

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: