במשרד השיכון מחוקקים נהלים חדשים למסירת דירות קבלן

עושים סדר במסירת דירות מהקבלן:

משרד הבינוי והשיכון הוציא את תקנות המכר החדשות לשנת 2021: תקן חדש ומובהר על מסירת דירה מקבלן, הכולל תעודת גמר, אישור לאכלוס מטעם הרשות המקומית וחיבורים לתשתיות השונות כמו מים וחשמל. העברת הדירה תתבצע רק כאשר גם המוכר וגם הקונה בדירה או במקרים שונים לפי מה שסוכם בחוזה.

מה מחדשת התקנה החדשה?

התקנה החדשה מביאה עמה בשורה של ממש לציבור רוכשי הדירות. אם עד היום נושא מסירת הדירות לא היה מעוגן בשום חוק שהוא וכל אחד התנהל לפי החלטותיו. הרוכשים חיכו זמן רב מהמתוכנן ולאחר שהגיעו לדירה גילו שאין תשתיות מסודרות והבית פשוט לא ראוי ליישוב בני אדם. כיום נגמרו המשחקים והנושא נכנס לסדר ולתקן, מסירת הדירות מעתה היא בצורה מסוימת ומאורגנת ואין אפשרות להיכנס לדירה שאינה מוכנה. 

מה היה עד היום?

לפי דרך העולם, קוני הדירות אמורים לקבל את המפתח לדירתם כשהיא מושלמת וראויה למגורים. כיום על פי רוב, הדירות ניתנות כשהן מוכנות מי יותר ומי פחות (הכיוון הוא לפחות…) ואין פוצה פה ומצפצף! הדיירים נאלצים להתמודד עם הבעיות בדירתם בעצמם. גם התאריך שסוכם מראש הפך ללא רלוונטי עבור הקבלנים והם הפרו אותו ללא הפרעה. ובשורה תחתונה, הרוכשים הפכו לשבויים ביד הקבלן שלא עמד בהסכמים. 

מהן השפעות התקנה?   

התקנה החדשה מעוררת את הקבלנים משאננותם, מכריחה אותם לעמוד בכללים ומסיימת עם סיפורי ההתרשלויות למיניהם. הדירות עוברות לרוכשים כשהם מוכנות למגורים, ובטקס העברת הדירה הופך לטקס מסוג אחר בו רוכש הדירה יכול להיכנס לדירה ממש. 

התקנה גם תובעת מהקבלנים עמידה בזמנים, מחייבת מתן פיצוי על איחור של יותר מ 61 יום והנושא פשוט מקבל צביון חוקי. 

אתם בתהליך לקיחת המשכנתא? מעוניינים לדעת עוד על משכנתא ובכלל? רוצים להשיג את זכויותיכם? אנו כאן בשבילכם, בכדי לעמוד על הזכויות שלכם ולאפשר לכם לקבל את מה שמגיע לכם ביושר. באמצעות הידע הרב שיש לנו והניסיון הגדול אנו נעמוד לצידכם לכל אורך הדרך עד לקבלת המפתח. השאירו כאן פרטים לתיאום ייעוץ עם המומחים שלנו. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: